ممل گفت: عمری سرم به حساب و کتاب بوده! همیشه دخل و خرج زندگی ام به تناسب بوده! نه زیادخورده ام و نه اسراف کرده ام؛ اما الان هر مقدار حساب دوتا، چهارتا می کنم می بینم این مواجب و حقوق کفاف زندگی من عیالوار را نمی دهد! نمی دانم چکار کنم؟
آقاتقی مرد نکته سنج و آگاه آبادی گفت: حرف هایت درست! زحماتت بر کسی پوشیده نیست! اما این را فراموش نکن! قیمت اجناس دست من و تو نیست! بی حساب و کتاب بالا می رود و این هم از چشم کسی پوشیده نیست! بالا رفتن نرخ گوشت، مرغ و روغن و … با مواجب و حقوق همخوانی ندارد!
