از بازسازی تا شکایت و تعطیلی زورخانه مالک اشتر

به گزارش پایگاه خبری افق بافق؛ ورزش زورخانه، از جمله ورزش های سنتی و دیرینه ایرانی است، منش این ورزش پهلوانی است، پهلوانانی که شهرت آنان نه زور بازو، بلکه به واسطه مروت و جوانمردی مشهور و نامی شده اند. در بافق، مدتی است زورخانه مالک اشتر واقع در مجموعه تختی تعطیل شده است، این مدت به 6 ماه می رسد. برای درک بهتر علت این تعطیلی سراغ متولیان این ورزش رفتیم. گزارش زیر ماحصل این موضوع است.

از بازسازی تا شکایت و تعطیلی زورخانه مالک اشتر

“داوود فتوحی” که کار خود را در سال 1380 در زورخانه مالک اشتر آغاز کرده ، درباره وضعیت فعلی توضیح داد: بنده زورخانه “مالک اشتر” را در دو نوبت اداره می کردم و در سال۱۴۰۰ با هزینه های شخصی آن را بازسازی نمودم. هرچند فرمانداری چندین مرتبه وجه آن را پس داد، اما من همچنان به روش قبل کار را ادامه دادم.
وی افزود: متاسفانه اخیراً شکایاتی علیه من مطرح شد و سه مرتبه به دادگاه کشیده شدم.
“فتوحی” ادامه داد: من در این باره با فرمانداری، شهرداری، نهاد امام جماعت و دیگر مسئولین صحبت کردم و آن‌ها را در جریان قرار دادم. از سوی هیئت پهلوانی و زورخانه‌ای به من اعلام شد: کلید را به آن‌ها تحویل بدهم که چنین نیز صورت گرفت.
وی اضافه کرد: با وجود اینکه وسایلی را شخصاً خریداری کرده و هزینه‌هایی برای زورخانه متقبل شده بودم، باز هم به دلیل شکایت هیئت پهلوانی مبنی بر باز نکردن درب، زورخانه بسته شد. در حالی که در هر نوبت حدود ۳۰ تا ۴۰ نفر در آنجا مشغول به کار بودند. زورخانه از برج آذر ماه 1404 تعطیل شده است و وقتی با اداره ورزش و جوانان بافق صحبت کردم، اقدام موثری صورت نگرفته است.
در ادامه، “عباس فتاحی” رییس هیئت ورزش پهلوانی و زورخانه ای بافق درباره بسته شدن زورخانه “مالک اشتر” اظهار داشت: زورخانه پیش از این در اختیار هیئت بوده و پس از پایان مهلت اجاره، مجدداً اجاره داده نشده است. زورخانه به مزایده رفته و هنوز زمان بازگشایی پاکت آن نرسیده است. بهتر است واژه پلمپ را برای آن به کار نبریم.”
وی افزود: “پرونده وی” بالاجبار به کمیته انضباطی ارجاع شد. برای او پرونده تشکیل گردید و او در حال حاضر سمتی در زورخانه “مالک اشتر” ندارد.
“فتاحی” در ادامه گفت: بنده منتظر مشخص شدن نتیجه مزایده و تعیین کسانی که شرایط لازم را داشته و شرکت کرده‌اند هستم. این موضوع زیر نظر اداره کل ورزش و جوانان استان است و زورخانه از آذر ماه تاکنون فعالیتی نداشته است.
وی در پایان صحبت‌های خود بیان کرد: زورخانه مالک اشتر در اختیار هیئت بوده است. اگر جایی را اجاره کنیم، امورات آن دست خودمان است.
“فتاحی” همچنین اشاره کرد: زورخانه مالک اشتر از قبل نیز در مزایده بوده، اما کسی آن را اجاره نمی‌کرد. در زمان رییس هیئت ورزش پهلوانی سابق، خودم آن را اجاره کردم و مبلغی نیز پرداختم. آن‌ها نیز مزایده‌ای گذاشتند تا بیشترین مبلغ را هر کسی پرداخت کند، به او اجاره داده شود.
در ادامه این گزارش، نظر ” سمیه ایزدیان”، رییس اداره ورزش و جوانان بافق را جویا شدیم.
وی گفت: زورخانه مالک اشتر باید به مزایده می رفت که برنامه ریزی در این باره انجام شد و منتظر اعلام اداره کل ورزش و جوانان یزد به شهرستان می باشیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا