با مخالفت فرمانداری هزینه به هیئت شطرنج پرداخت نشد

 به گزارش پایگاه خبری افق بافق؛ خبرنگار ما به مناسبت هفته جهانی “شطرنج “به سراغ رییس هیئت “رشته شطرنج “ شهرستان بافق رفته و با وی به گفتگویی پرداخته است که در ادامه می خوانید.
“حامد پورامینی” در مورد برنامه های شش ماهه اول سال گفت: اعزام تیم شطرنج بازان،که مسابقات در بهمن ماه سال گذشته انتخابی کشوری برگزار شد.

قطعا دوسال آینده 10 بازیکن برتر شطرنج خواهیم داشت

وی ادامه داد: اگر مسیر را با این انرژی و شرایطی که پیش رو است دنبال نمایم. قطعا دو سال آینده ۱۰بازیکن برتر در مسابقات خواهیم داشت همچنین تلاش خود شطرنج بازاست که در کلاس های سطح پیشرفته شرکت نماید.
وی بیان کرد: اولین لیگ کشوری که با حضور ارگان های دولتی و ادارات برگزار خواهد شد که در حال حاضر ۱۲تیم ثبت نام و تا شش ماه آینده ادامه دارد.
وی گفت: در شهریور ماه سالجاری اعزام تیم شطرنج به مسابقات جام بوعلی در استان همدان برگزار می شود.
حامد پورامینی عنوان کرد: برگزاری مسابقات “سیمولتانه” که یکی از اساتید بزرگ ایران در این مسابقه حضور داشته باشد که این مسابقات بالغ بر ۱۲ الی۱۳ساعت طول می کشد.
وی گفت: بنابر پیشنهاد یکی از آشنایان جام وحشی بافقی که نزدیک روز وحشی بافقی برگزار می گردد.
پور امینی در خصوص مشکلات هیئت شطرنج گفت: چرا تکلیف بودجه فرهنگی که شامل ورزشی، رفاهی و مذهبی … مشخص نمی شود. ورزش چه سهمی از این بودجه دارد.

با مخالفت فرمانداری هزینه به هیئت شطرنج پرداخت نشد

وی افزود: در مسابقات جام وحشی بافقی مقرر گردید شورای شهر هزینه ناچیزی به هیئت شطرنج پرداخت نماید که با مخالفت فرمانداری این هزینه پرداخت نشد. هیئت های ورزشی چگونه هزینه کنند که هر بازیکنی در سطح کشوری بالای 500 میلیون تومان سالیانه هزینه دارد باید زیر ساخت و شرایط مهیا شود تا قهرمان تیم ملی نیز داشته باشیم. ما انتظار نداریم که همه هزینه ها از منابع دولتی تامین شود خانوادها هم حمایت می کنند؛ اما باید در این مسیر قرار بگیرند.
وی ادامه داد: سال گذشته از اداره کل به شهرستان آمدند و دستوری از وزیر کشور گرفته شد. برای توسعه سالن، کمبودهای سالن شطرنج را یادداشت نمودند. که در سال آینده بودجه ای تخصیص دهند. فروردین ماه نامه ای به اداره ورزش زدم که پیگیری نمایند بر اساس مصوبه ای که سال گذشته گفته بودند تا به حال جوابی نگرفتم.
حامد پور امینی بیان کرد: طی جلسه ای که با مسولین برگزار شد خیلی از نگاه ها عوض شد فضای سالن شطرنج کم است و اداره ورزش اجازه گسترش را داده است.

اداره ارشاد به ما قولی ندهد که نتواند عمل کند

وی بیان کرد: مسابقات وحشی بافقی که در سال گذشته برگزار شد بالای ۱۰۰میلیون تومان برآورد هزینه شد. اداره ارشاد گفت: مبلغ ۴۰ میلیون تومان از هزینه های به عمل آمده را فاکتور بیاورید پرداخت کنیم که هنوز هیچ خبری نشده است. ما به هرنحوی باشد مسابقه برگزار می کنیم یا قولی به ما داده نشود اگرم شد به آن عمل کنند.
پورامینی درخصوص آموزش و پرورش برای استعدادیی یابی گفت:بعضی از مدیران و مربی ها توجیه نشده اند.برای بچه های مقام آور که در مدارس بودند جایزه آنها را به مدیر مدرسه تحویل دادیم که سر صف به بچه ها بدهند بعضی از مدارس همکاری کردند و خودشان هم برای ورزشکار قهرمان جایزه و مراسم گرفتند و بعضی از مدیران به کل جایزه ما را هم نداند و اصلا ارزشی قائل نشدند.

گزارش: افسانه رنجبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا