به گزارش پایگاه خبری افق بافق؛ در پی آغاز جنگ آمریکا و اسرائیل علیه ایران در تاریخ نهم اسفندماه 1404، مدارس کشور تعطیل و آموزش ها به صورت آنلاین پیگیری شد. با گذشت قریب به چهار ماه از این تعطیلی، مراکز پیش دبستانی و مهد کودک ها نیز همچنان از ارائه آموزش حضور ی بازمانده اند. این وضعیت، نگرانی هایی را برای والدین به همراه داشته است. روز یکشنبه ششم اردیبهشت ماه، برخی از والدین با تماس با دفتر هفته نامه افق کویر، ابراز نگرانی خود را در باره وضعیت شهریه مهدکودک ها و مراکز پیش دبستانی اعلام کردند. آنان باتوجه به عدم برگزاری کلاس آنلاین با ارائه آموزش خاص در این دوره، خواستار پیگیری موضوع و شفاف سازی درباره بازپرداخت شهریه ها شدند. خبرنگار افق کویر، پس از تماس با رییس آموزش و پرورش شهرستان، موفق به گفتگو با ” اضعر کرمی” شد.
وی در این رابطه اظهار داشت: تاکنون هیچ بخشنامهای مبنی بر بازپرداخت شهریه مهدکودکها و پیشدبستانیها به دست ما نرسیده است. وزارتخانه باید بخشنامهای را برای استان ارسال کند؛ سپس استان به شهرستانها و مناطق ابلاغ نماید تا بر اساس آن مصوبه عمل کنیم. لذا فعلاً تا زمان ابلاغ بخشنامه، بازپرداخت شهریه صورت نخواهد گرفت.
تا زمان ابلاغ بخشنامه، هزینه شهریه مدارس فعلاً بازگردانده نمیشود
“کرمی” افزود: هزینهها به دو بخش ثابت (شهریه مدرسه) و متغیر (شامل اردوها، کلاسهای فوقالعاده و هزینه غذا) تقسیم میشود. اگر مدرسهای هزینهای بابت موارد متغیر از خانوادهها دریافت کرده باشد، موظف است آن را به طور کامل بازگرداند. اما هزینههایی که تحت عنوان آموزش و فعالیت آموزشی دریافت شده است، تا زمان ابلاغ بخشنامه، فعلاً بازگردانده نمیشود.
تا تصمیم گیری نهایی از پرداخت مابقی شهریه خودداری نمایند
وی درباره مهدکودکها و پیشدبستانیها توصیه کرد: اگر خانوادهها برای شهریه چک صادر کردهاند، برای جلوگیری از برگشت خوردن چک، آن را پاس کنند. همچنین، کسانی که نصف شهریه را پرداخت کردهاند و یا هماهنگی و مساعدتی بین اولیاء و موسسه صورت گرفته، تا زمان مشخص شدن نتیجه نهایی، از پرداخت مابقی شهریه خودداری نمایند.
رییس آموزش و پرورش تاکید کرد: توصیه خاصی در حال حاضر وجود ندارد و صرفاً منتظر دستورالعمل از وزارتخانه هستیم تا درباره شهریههای دریافت شده از والدین، مصوبه ابلاغ شود. در صورت تصویب درصد مشخصی از بازپرداخت، این امر صورت خواهد گرفت تا مراجعات در این خصوص کمتر شود.
کلاسهای حضوری مدارس ابتدایی و متوسطه در اولویت نیست
“کرمی” در مورد حضوری شدن کلاسها بیان کرد: احتمال حضوری شدن کامل کلاسها کم است. با توجه به شرایط جنگی کشور، برگزاری کامل کلاسها به صورت حضوری امکانپذیر نیست. تنها کلاسهای رفع اشکال برای مقاطع ابتدایی و متوسطه به صورت داوطلبانه و پس از دریافت بخشنامه از سوی وزیر، به صورت حضوری برگزار خواهد شد. در صورت تصمیم به حضوری شدن کامل مدارس، حتماً اطلاعرسانی خواهیم کرد و در غیر این صورت، آموزشها طبق برنامه به صورت غیرحضوری ادامه خواهد یافت.
وی در پاسخ به برخی مدارس که اعلام کرده بودند عدم حضور دانشآموزان در کلاسهای حضوری بر نمرات مستمر تاثیر میگذارد، گفت: چنین چیزی صحت ندارد. یکی الی دو مدارسی که این موضوع را مطرح کرده بودند، صحبت و تذکر لازم داده شده است.
حدیثه امیریان

