آينده هر شهری به کشاورزی است نه به صنعت و معدن/آب‌ معدن دی۱۹ برای مردم بافق وبایدبه مصرف آن‌ها برسد

به گزارش پایگاه خبری افق بافق به نقل از صبح بافق؛ حجت الاسلام والمسلمین سیدعباس حسيني امام جمعه بافق در خطبه دوم نماز جمعه شهرستان گفت: بسیج از بدریون انقلاب و بسیج و بسیجی جز بدریون هستند. بدریون در راه خدا با جان، مال و اهل خود جهاد و در برابر دشمنان اسلام دلسوزانه و خالصانه ایستادند.

وی به دیدار ورزشکاران و مدال آوران با رهبر معظم انقلاب اشاره و افزود: رهبری در این دیدار از بعضی ورزشکاران که در زمان برنده شدن روی پرچم جمهوری اسلامی سجده کردند و از خانم هایی که با رعایت عفاف و حجاب خود در این رویداد شرکت و از بانویی که حاضر نشد با نامحرم دست دهد و بانویی که با فرزند خود روی سکو رفت تقدیروتشکر کردند و اینکه این نماد یک ایرانی مسلمان است.یک انسان مسلمان ایرانی هم دغدغه اسلام و خانواده دارد.

امروز متاسفانه اولویت ها در حال تغییر است، خانم با زحمت کشیدن در منزل احساس کسر شأن می کند
حسيني تصریح کرد: امروز متاسفانه اولویت ها در حال تغییر است، خانم با زحمت کشیدن در منزل احساس کسر شأن می کند در حالی که رهبری فرمودند بزرگترین عبادت برای یک خانم خانه داری است.

خطیب جمعه بافق به بخش دوم صحبت های رهبری در جمع ورزشکاران هم اشاره و بیان داشت: رهبری فرمودند شما برای جوانان الگو هستید، خیلی از جوانان شما را الگوی خود قرار می دهند و مواظب باشید رفتار منفی از شما صورت نگیرد و اگر الگو هستید تمام اخلاق، رفتار، منش و کردار شما را تقلید می کنند و اگر این قدرت را به دست آوردید عنایت خداوند بوده و شاکر این نعمت اللهی باشید.

مداحان و وعاظ در ایام فاطمیه سیره فاطمی  و جهاد تبیین حضرت زهرا را بازگو کنند
امام جمعه بافق به در پیش بودن ایام فاطمیه هم اشاره و خطاب به سخنرانان و مداحان گفت: فضای ایام فاطمیه را به فضای شور و گریه بسنده نکنید، در مداحی هم می شود سیره فاطمی را گفت و در حال مرثیه سرایی هم از جهاد تبیین حضرت زهرا صحبت کرد. مجالس ما پرشور باشد اما همراه با شعور فاطمی، سیره حضرت زهرا را در خانه داری، تربیت فرزند و در همسرداری برای مردم بازگو کنیم.

روضه خوانی و اشک گرفتن خوب است اما اشک با معرفت ارزش دارد، اشکی که همراه با درک و فهم سفره حضرت زهرا باشد ارزشی دوچندان دارد
حسيني عنوان داشت: روضه خوانی و اشک گرفتن خوب است اما اشک با معرفت ارزش دارد، اشکی که همراه با درک و فهم سفره حضرت زهرا باشد ارزشی دوچندان دارد تا فقط مجلسی شرکت کنیم، اشکی بریزیم و بیرون برویم. مجالس ما باید شبهات را پاسخ دهد حتی مداح هم می تواند در مداحی خود به شبهات پاسخ دهد. از همه وعاظ و مداحان می خواهم هر محفلی که برگزار می شود در کنار رونق و شور وحال معارف و سیره حضرت زهرا را تزریق کنیم.

خطاب به مدیرکل آب منطقه ای استان،چه کشاورزانی که گندم کاشتند اما الان آبی برای رشد این محصول نیست.اگر سفره های آب زیرزمینی فروکش و استان یزد دچار خشکسالی است باید صنعت را از این آب شهری جدا کرد

خطیب جمعه بافق ضمن قدردانی از حضور مدیرکل آب منطقه ای استان در نماز جمعه و بررسی مشکلات مردم اظهار داشت: اگر کشاورزی کرده باشید باید درد کشاورز را بفهمید، کشاورز با یک امیدی بذری می کارد. چه کشاورزانی که گندم کاشتند اما الان آبی برای رشد این محصول نیست. قبول داریم که استان یزد دچار خشکسالی است اما درد کشاورز را باید درمان کرد، اگر سفره های آب زیرزمینی فروکش و استان یزد دچار خشکسالی است باید صنعت را از این آب شهری جدا کرد.

باید صنایعی که نیاز به آب دارند آب آنها از غیر آب‌ سفره های زیرزمینی تامین شود.آبادانی هر شهری به کشاورزی است نه به صنعت و معدن.
حسینی ادامه داد: باید صنایعی که نیاز به آب دارند آب آنها از غیر آب‌ سفره های زیرزمینی تامین شود و باید انتقال آب خلیج فارس به استان هرچه زودتر انجام شود. اگر کشاورزی از بین برود کل مردم از بین می روند. آبادانی هر شهری به کشاورزی است نه به صنعت و معدن.زیبایی و طراوت و شادابی مردم به این است که درختان سرسبز را ببینند و با این وضعیت یقین بدانید آینده استان یزد و بافق با تمام درختان خشک مواجه خواهیم شد.

نگاه ویژه ای به کشاورزان، نخل کاران و پسته کاران بافقی داشته باشید. اگر زمین خشک است و آب ندارد حداقل از این آب برای صنایع استفاده نشود و این آب مخصوص کشاورزی باشد.

خطیب جمعه بافق خاطرنشان کرد: در سال جاری چقدر کشاورزان ما در حوزه خرماو پسته متضرر شدند، اگر قانون هست که می دانیم هست باید چاه خاموش شود یک نسخه نباید برای همه بیماران پیچید هر بیمار یک نسخه خاصی دارد. شهرهایی که آب دارند نسخه آنها باید متفاوت باشد. خواهشی که از شما دارم این است که یک نگاه ویژه ای به کشاورزان، نخل کاران و پسته کاران بافقی داشته باشید. اگر زمین خشک است و آب ندارد حداقل از این آب برای صنایع استفاده نشود و این آب مخصوص کشاورزی باشد. برنامه ریزی صورت گیرید که هم مشکل کمبود برق و آب جبران و کشاورزان ما متضرر نشوند.

زمانی که می خواستند معدن دی ۱۹ را راه اندازی کنند اگر موضوع آب را دقت نکردند یک تخلف است.به طور جد به این موضوع ورود و از هدر رفت آب جلوگیری کنید به دلیل اینکه این آب در زمین شهرستان بافق و مردم این شهر است و باید پیگیری شود

حجت الاسلام والمسلمین حسینی در پایان در  خصوص معدن دی ۱۹ هم گفت: در موضوع معدن دی ۱۹ بحث های فراوانی است، زمانی که می خواستند این معدن را راه اندازی کنند اگر موضوع آب را اصلا دقت نکردند یک تخلف است. باید در عمق چند صد متری زمین این سنگ ها استخراج شود آیا برای سفره های آب زیرزمینی آن فکری نکردند؟ اگر اصلا به این مسئله فکر نکردند یک تخلف و باید پیگیری شود و اگر هم فکر کردند و امروز همچنان این آب در حال هدر رفتن است چند درصد به سفره های زیر زمینی برمی گردد؟خواهشی که داریم این است که به طور جد به این موضوع ورود و از هدر رفت آب جلوگیری کنید به دلیل اینکه این آب در زمین شهرستان بافق و مردم این شهر است و باید پیگیری شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا