افزایش ایمنی محیط کار عاملی برای جلوگیری از حوادث احتمالی

مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان یزد گفت: افزایش ایمنی محیط کار، عاملی مهم در جلوگیری از حوادث احتمالی در محیط کار وکارگری است.

به گزارش پایگاه خبری افق بافق به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان،  فلاحتی مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان یزد در مانور ایمنی و سلامت محیط کار در معدن سرب و روی مهدی آباد بهادران شهرستان مهریز با اشاره به مخاطرات و حوادث ناشی از کار در برخی واحد‌های صنعتی، معدنی و ساختمانی گفت: هدف از برگزاری مانور، ترویج و ارتقائ سطح ایمنی و آمادگی عوامل ایمنی و بهداشت کار در محیط‌های کارگری است.

او ادامه داد: این مانور امروز در شهرستان‌های استان یزد در قالب ۱۰ گروه بازرسی از محیط کار برگزار شد و با آموزش به کارگران و کارفرمایان در زمینه بهداشت محیط کار و هشدار‌های به موقع بازرسان می‌توان از حوادث ناشی از کار جلوگیری کرد تا چرخه تولید تعطیل نشود و آسیبی به کارگران وارد نشود.

مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان یزد بیان کرد: بیشترین حوادث در استان با توجه به صنعتی بودن استان یزد مربوط به حوزه صنعت می‌باشد و در مرحله بعد در حوزه معدن و ساختمان است.

فلاحتی تصریح کرد: با توجه به اقدامات انجام گرفته، حوادث ناشی از کار در سال ۱۴۰۱ نسبت به سال ۱۴۰۰ با کاهش ۱۱ درصدی مواجه بوده و در سال ۱۴۰۲ با برگزاری دوره‌های آموزشی نسبت به سال گذشته با کاهش محسوسی مواجه بوده ایم.

مروستی زاده بازرس اداره کل تعاون کار ورفاه اجتماعی استان نیز گفت: بیشترین حوادث و اتفاقات مربوط به عدم حفاظ گذاری تجهیزات، ماشین الات و دستگاه‌ها در واحد‌های تولیدی و صنعتی است که ۳۵ درصد حوادث مربوط به این عوامل است.

او تاکید کرد: دومین عامل حوادث ناشی از کار مربوط به سقوط از ارتفاع و عدم رعایت الزامات کار در ارتفاع می‌باشد و سومین عامل مربوط به بی نظمی در محیط کار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا