«مهدی دهقان زاده» ، سرپرست تیم ملی هندبال: تیم هندبال راه خود را با زحمت پیدا کرده است

به گزارش پایگاه خبری افق بافق؛ ” مهدی دهقانزاده” سرپرست تیم ملی هندبال با خبرنگاران افق‌کویر پیرامون فعالیت های باشگاه آهن گفتگو نمود؛ که در ادامه می خوانید:
دهقانزاده گفت: 33 سال است به عنوان معلم ورزش کار می کنم و 40 سال در زمینه ورزش فعالیت دارم و از همه رشته های ورزشی به واسطه معلم بودن اطلاعات زیادی دارم و افتخار می کنم که بافقی بوده و تعصب زیادی نسبت به بافق دارم .

4 بازیکن بومی باید در تیم ملی حضور داشته باشند

وی در ادامه بیان کرد: با فدراسیون تفاهم نامه ای منعقد شده است؛ که 7 بازیکن بافقی باید در تمرین و اردوها باشند و 4 بازیکن بومی باید در تیم ملی حضور داشته باشند و مربی موظف است تا بازیکنان را به سطحی برساند؛ که در تیم ملی حضور داشته باشند.
وی در ادامه افزود: هر دوره ای که اردو برگزار می شود؛ کلاس دانش افزایی برای مربیان برگزار می‌شود و در چند سال آینده مربی های حاضر مربی لیگ برتری خواهند شد و می توانند در کنار تیم ملی حضور داشته باشند.
دهقانزاده بیان نمود: چند بازیکن “صالح عباسی”، “علی بیگی”، “عقیل شمیلی”، “فرهاد فتوحی” در تیم ملی حضور دارند و یک بازیکن بااستعداد با 14 سال سن به نام “محسن بویی آبادی” که در تیم نونهالان حضور دارد و به دلیل سن پایین نمی تواند عضو تیم نوجوانان باشد و بسیار با استعداد است که آینده خوبی خواهد داشت.

اگر باشگاه در سطح حرفه‌ای می‌خواهد مسابقه دهد به صورت حرفه ای نیز باید کار کند

وی عنوان کرد: تیم نوجوانان بانوان در کشور اول شد و پسران در منطقه و کشور مقام می آورند و باشگاه سنگ آهن در 2 زمینه به صورت حرفه ای و آماتور(غیر حرفه ای) فعالیت می کند در زمینه غیر حرفه ای بیشتر نوجوانان و جوانان تفریحی و ورزش می نمایند و اوقات فراغت خود را سالم سپری می کنند و برای ورزش های حرفه ای که ورزشکار باید در مسابقات شرکت نماید و مقام بیاورد باید هزینه نمود و از مدیر عامل شرکت سنگ آهن باید به خاطر نگاه آینده نگری که دارند تشکر کرد.
وی اظهار کرد: اگر باشگاه در سطح حرفه ای می‌خواهد شرکت نماید باید به صورت حرفه ای فعالیت کند و از آبرو و حیثیت بافق دفاع نماید.
وی در ادامه بیان کرد: به مرور زمان تعداد بازیکن های بومی تیم را افزایش خواهیم داد. 40 الی 50 درصد بومی خواهند شد و بهره گیری از بازیکن های بومی در شرایطی امکان دارد که بازیکن به سطح تیم ملی برسد و شهرستان های دیگر نیز تمام تلاش خود را می کنند و در رشته های ورزشی فعال هستند.
دهقانزاده در ادامه گفت: برخی از افراد عنوان می‌کنند که کسب مقام در منطقه و استان مهم نیست اصلا مورد پذیرش نیست و آقایانی که در زمینه ورزش هندبال اظهار نظر می کنند آیا تخصص آن را دارند؟! و همچنین وقتی تیم هندبال شهرستان بافق در اصفهان اول می شود مسئله کمی نیست.

هندبال در 6 رده پسران و 6 رده دختران در کشور فعالیت می‌نماید

وی در پاسخ به افرادی که ادعا کردند تمام سالن ها به هندبال تخصیص داده شده است؛ گفت: هندبال در 6 رده پسران و 6 رده دختران در کشور فعالیت می‌نماید و تا تمرینات کافی نداشته باشد نمی تواند در سطح ملی مقام بیاورد.
وی عنوان کرد: در رشته فوتبال از سن 8 تا 88 سالگی بازیکن ها فعالیت می نمایند؛ مدرسه و آکادمی فوتبال کمتر از 8سال، کمتر از10سال و کمتر از 12 سال در باشگاه آهن در حال فعالیت است و هر فردی که بیشتر تلاش می نماید موفق تر است.

تیم هندبال راه خود را با زحمت پیدا کرده است

وی بیان کرد: تیم هندبال راه خود را با زحمت پیدا کرده است در سال 1383؛ 8 تیم برای مسابقات به یزد می رفتند و تیم باشگاه آهن جزء چهار تیم اول نیز نبود و سال بعد جزء چهار تیم اول شد و کم کم به مقامات بالاتر دست یافته و در حال حاضر به این جایگاه که تیم ملی است رسید. .
وی تصریح کرد: با انتقاد سازنده موافق هستم ولی اگر کسی بخواهد به هر یک از رشته های ورزشی تهمت بزند و خلاف واقع بگوید از طریق مراجع قانونی پیگیری می نمایم و در حال حاضر من اعتراض خود را با رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بافق مطرح نمودم که چرا هیچ نظارتی در مطالبی که نشر می شود نیست و همچنین با آقایانی که تهمت زدند نیز اتمام حجت نموده و برخورد خواهد شد؛ چون باشگاه واقعا زحمت می کشد و فعال است و بدون هیچ چشم داشتی امکاناتش را در اختیار ورزشکاران قرار داده است در ورزش هر کَس کار کند موفق می‌شود.

انجام 7 شرط لازمه حمایت باشگاه آهن از تیم ملی

وی با بیان اینکه از تیم ملی نوجوانان در بازی های آسیایی با انجام 7 شرطی که اعلام شده است؛ حمایت می شود؛ گفت: باید حتما 4تا از بازیکنان بافقی در تیم ملی حضور داشته باشند و مربی به گونه ای با بازیکنان کار نماید؛ که برای تیم ملی بازی کنند و در هر اردویی 7بازیکن بافقی شرکت نمایند و در هر دوره اردویی که برگزار می شود کلاس دانش افزایی برای مربیان بگذارند و اجازه داشته باشند که در سالن حضور داشته و نظارت نمایند و تمرینات را از نزدیک ببینند و تبلیغ سنگ آهن روی لباس درج شود.

فعالیت های باشگاه آهن با برنامه انجام می شود

وی افزود: بازیکن بومی در سطح حرفه ای معنا ندارد و نمی شود؛ که تمام بازیکنان بافقی در تیم ملی حضور داشته باشند و مربی نیز برای انتخاب بازیکن اختیاراتی دارد.
دهقانزاده گفت: بنده در زمینه ورزش تخصص لازم را دارم و دلسوز هستم؛ تمام کارهایی که در باشگاه انجام می شود با برنامه است و همچنین در بافق شرایط برای ورزش خیلی سخت است و من اجازه تخریب را به هیچ کس نمی دهم و از طریق مجاری قانونی به شدت برخورد می نمایم .

حدیث عباسی- افسانه رنجبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا