خود را مشغول می کنم تا افکار منفی مرا مشغول نکند

به گزارش پایگاه خبری افق بافق؛ یکی از الگوهای رفتاری سالم در جامعه مثبت اندیشی است که بر اساس نگرش هر فرد نسبت به آینده‌اش، این افکار مثبت می‌تواند متفاوت باشد و مقدمات او را برای رسیدن به موفقیت و پیروزی فراهم کند. البته بهتر است بدانید که تنها مثبت اندیش بودن لازمه پیشرفت نبوده و این نگرش در زندگی می‌تواند فرد را به سمت کامیابی سوق دهد؛ 22 شهریورماه روز مثبت اندیشی نامیده شده است؛ خبرنگاران در همین جهت گزارشی تهیه نمودند؛ که در ادامه می خوانید:

ابتدا زهرا بانوی 25 ساله گفت: مسیر موفقیعت معمولا مسیری پر پیچ و خم است ؛ در جامعه امروز ما، شاید موفق‌شدن کمی دشوار به‌نظر بیاید. همچنین ممکن است بارها به‌دلیل موانعی که سر راه موفقیت قرار دارد، دل‌سرد شویم؛ اما داشتن ذهنی پر از افکار مثبت و ایجاد انگیزه می‌تواند ما را در رسیدن به هدف و موفقیت یاری کند.

برخی زندگی‌شان خالی از هر رؤیا و آرزویی است

محمدی افزود: به نظر بنده اندیشیدن و نحوه فکر کردن نقش بسیار مهمی در زندگی انسان دارد.
وی گفت: درحال‌حاضر نیمی از راه را با رویا و تفکر مثبت طی کرده ام، باید این تفکر مثبت را عملی نمود؛ افرادی را می بینم که زندگی‌شان خالی از هر رویا و آرزویی است و به نظر من این نشان از افسردگی است.
علیرضا بیان کرد: وقتی روحیه ام ضعیف است احساسات و افکار منفی به سراغم می آیند و دیگر نمی‌توانم برروی افکار مثبت خود نیز تمرکز نمایم

در این شرایط واقعاً سخت است که بٌعد مثبت مسائل در نظر گرفته شود و اما اگر چنین شود نتایج و احساس خوبی را کسب خواهی کرد و با انرژی بیشتر به راهت ادامه خواهی داد.
پور اسماعیلی گفت: در زندگی نمی توان اتفاقاتی را که برای افراد پیش می آید را تغییر داد، اما می توان رفتار خود را در مقابل آنها تغییر داد.

برای القای افکار مثبت بسیار تمرین کردم

یکی از خانم ها که تمایل به معرفی خود نداشت گفت: با خود بسیار تمرین کردم؛ که هر حرفی و سخنی که از دوستان و اطرافیان به من زده می شود جنبه مثبت آن را در نظر بگیرم؛ اما گاهی اوقات احساس می کنم که دیگران فکر می کنند منظورشان را متوجه نمی شوم و من را ساده فرض می کنند و این بازخورد برایم ناخوشایند است.
وی در ادامه بیان کرد: شاید در افکار و کارهای شخصی بتوان خود را کنترل کرد و کمتر به سمت افکار منفی رفت اما در جمع و حضور در جامعه باید تمام جوانب را بررسی نمود .

خود را مشغول می کنم تا افکار منفی مرا مشغول نکند

دختر خانم نوجوان با روی خوش گفت: سعی من بر این است که همیشه خودم را مشغول کار و فعالیت نمایم و در کلاس های فرهنگی و آموزشی ثبت نام نمایم و اینگونه احساس رضایت از خودم خواهم داشت و بیشتر به افکار مثبت سوق داده می شوم و فرصت کمتری برای تجزیه و تحلیل افکار منفی خواهم داشت و افکار منفی کمتر به سویم خواهند آمد.

برخی اخبار و محتوای فضای مجازی دروغی بیش نیست

وی در ادامه بیان کرد: به دوستان و نوجوانان پیشنهاد می کنم که برای وقت خود برنامه ریزی کنند و فرصت خود را کمتر در فضای مجازی بگذرانند چرا که بیشتر برخی اخبار و محتوای فضای مجازی دروغی بیش نیست و باعث افسردگی نیز می شود چرا که در بین دوستان مشاهده کردم که از والدین خود چه توقعات نشدنی دارند و فکر می کنند که باید این توقعات حتما برآورده شود.
نوجوان دیگری در ادامه بیان کرد: معنویت هر چه بیشتر باشد افکار مثبت نیز بیشتر می شود و کم کم افکار منفی در ذهن و جان افراد جایی نخواهد داشت.

اعتماد به خدا امید را در دل زنده نگه می دارد

وی عنوان کرد:یاد خدا به قلب ها آرامش می بخشد و اعتماد به خدا امید را در دل زنده نگه می دارد و اینگونه همیشه شاد خواهی بود؛ برخی افراد به ظاهر شاد هستند و از درون افسرده و نباید ظاهربین بود.

این شهر چه امکاناتی دارد که بتوان روزی را با خانواده دور از تشنجات روزمره گذراند

یکی از خانم ها که 38 سال سن داشت بیان کرد: چگونه می توان مثبت بود در این احوالات اقتصادی و روحی بسیار سخت است و همچنین این شهر چه امکاناتی دارد که بتوان روزی را با خانواده دور از تشنجات روزمره گذراند.
وی در ادامه بیان کرد: به نظرم مسئولین این شهر خیلی مثبت به همه مسائل می نگرند و نمی دانند که روی دیگر آن را نیز باید بررسی کرد که این گونه در این شهر، شهروندان مانند کلافی سردرگٌم دنبال روزمر‌گی هستند.

گزارش: حدیث عباسی- حدیث امیریان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا