چشم و هم چشمی آسیب خانواده‌ ها

 به گزارش پایگاه خبری افق بافق؛ سه شنبه 24 مردادماه جلسه قرارگاه حمایت از جوانی جمعیت در محل فرمانداری برگزار شد در ادامه مباحث مطرح شده در این جلسه را می خوانید:
“تفکری” معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری بافق گفت: همه مسائل جمعیتی گره به زمینه های اقتصادی نمی خورد؛ شهرستان بافق مذهبی است و در حوزه مذهبی در زمینه جوانی جمعیت بایدکار شود، معضلی که وجود دارد بحث مادی گرا شدن خانم ها است، این موضوع به عنوان چشم و هم چشمی آسیبی است که در این زمینه نیز می توان کار کرد.
وی در ادامه گفت: جلسه ای برای تک فرزندی ها گذاشته شود و در این مورد صحبت و کار شود.
“توکلی” سرپرست اداره ورزش و جوانان شهرستان بافق گفت: حتی ستاد ساماندهی جوانان، بدون جوانان برگزار می شود؛ در قدم اول باید جوانان جذب شوند سپس برایشان تصمیم گیری شود.

اعزام 6 زوج به سفر مشهد برای 3 روز نباید کار سختی باشد

توکلی ادامه داد: تفاهم نامه را به شخص اول شهر فرماندار تحویل دادم، قول داده شد؛ همکاری لازم را در جهت “خانه جوان” انجام دهند و همچنین جشن وصال با همکاری شهرداری برگزار شد و 6 سفر مشهد جایزه گذاشتند که 6 زوج را به مدت سه روز به سفر مشهد مقدس بفرستند؛ اما هنوز هیچ اقدامی صورت نگرفته است.
مردای پور گفت: افرادی که در سال گذشته در قرعه کشی برنده شدند هنوز نتوانسته ایم به مشهد اعزام نماییم و همچنین قول نداده ایم که چه زمانی عازم خواهند شد.
توکلی بیان کرد: من هر روز باید جوابگو باشم، اعزام 6 زوج به سفر مشهد برای 3 روز نباید کار سختی باشد.
مردای پور گفت: چون سفر پیاده به مشهد مقدس را پیش رو داشتیم منازل در اختیار آن ها قرار داشت.
مرادی پور در ادامه بیان کرد: اساتید فعال در زمینه حمایت از جوانی و جمعیت آموزش های لازم را به نوجوانان و جوانان ارائه دهند و در این برنامه شرکت سنگ آهن بافق همکاری نماید.
مرادی پور عنوان کرد: طبق جلسه قبل دانشگاه نیز می بایست در قالب پایان نامه در این زمینه کار انجام دهد.
در این مورد دکتر اشرفی گفت: در جلسه قبل نیز مطرح شد، رشته های دانشگاه آزاد اسلامی فنی مهندسی و معدنی است و نمی توان در این موضوع ورود نمود.
مرادی پور در ادامه تصریح کرد: شرکت سنگ آهن مرکزی دستور العملی دارند که در ساماندهی جمعیت و خانواده کار انجام دهد و در حال حاضر چه کارهایی انجام می شود؟ با وجودی که نامه به مدیر عامل نوشته شده؛ اما هیچ نماینده تام الاختیاری معرفی نکرده است.
نماینده سنگ آهن، مهنازعباسی در جلسه حضور داشت و گفت: با ارائه پوستر(دیوارکوب) و بنر در این زمینه فعالیت های انجام شده است.

برای 7 میلیون تومان باید به فرمانداری و سنگ آهن رفت و آمد داشته باشم

قائمی رییس اداره ارشاد گفت: برای کلاس های مهارتی برنامه ریزی شود کار می توان انجام داد در مباحثی فعالیت هایی انجام شد؛ اما حمایت مالی خیر و برای 7 میلیون تومان باید به فرمانداری و سنگ آهن رفت و آمد داشته باشم.
وی در ادامه بیان کرد:پیگیر اعتبارات دولتی هستم؛ اما زیاد نیست،؛ اگر تأمین مالی شود می توان کار زیاد کرد، ولی بدون هزینه نمی توان کار کرد؛ اگر تأمین مالی نشود بچه ها دلسرد می شوند.
“دانشی” در مورد آمار سقط جنین در شهرستان گفت: یک دلیل باعث سقط جنین نمی شود؛ بلکه عوامل زیاد است. یکی از افراد ششمین فرزندش بود و به علت مشکلات مادی و مسکن تمایل به سقط داشت؛ اما تلاش همکاران مانع این کار شد.
دانشی با بیان اینکه همه سقط ها عمدی نیست و به علت بیماری و دلایل پزشکی جنین سقط می شودعنوان کرد: برخی از سقط ها ارادی یا غیر ارادی بودن آن مشخص نیست.
دانشی در مورد مبحث واسطه گران ازدواج گفت: 13 نفر معرفی شدند و برای اینکه استاد جهت آموزش دعوت شود باید تعداد بیشتری معرفی نمود.
مرادی پور بیان کرد: از این 13 نفر فقط 12 نفر از طرف ما معرفی شدند.
پناهی پیرامون موضوع همسریابی گفت: پیشنهاد دارم که به جای 10 طرح یک موضوع بررسی شود و نتیجه مطلوبی بدست آید.
سایت همسریابی هیچ ضرورتی ندارد
وی افزود: بحث همسر یابی مخصوصا در شهر بافق خیلی عواقب دارد و شاید 20 درصد جواب مطلوبی بدست آورید و اگر مراقب نباشید 80 درصد با شکست سختی روبه رو خواهید شد و نظر شخصی من این است ؛ سایت همسریابی فعلا هیچ ضرورتی ندارد و باید صبر کنید که در استان اقدامی صورت گیرد و زیرساخت ها مهیا شود و در این زمینه فعالیت گردد؛ عجله نکنید تا زیر ساخت ها مهیا شود بعد وارد کار شود.
“طالعی” رییس بنیاد مسکن گفت: در موضوع جمعیت سه چیز مهم است، ازدواج ، اشتغال و مسکن، در بنیاد مسکن موضوع ساخت و ساز انجام می شود و یکی از دلایلی که فرد به ازدواج ترغیب نمی شود مسکن است.
وی در ادامه بیان کرد: اگر فردی شغل و مسکن نداشته باشد هرچقدر در زمینه های فرهنگی هم کارصورت گیرد تاثیر بسزایی نخواهد داشت.
وی عنوان کرد: نهضت ملی و مسکن ملی در سال 98 شروع شد و افرادی که ازدواج می‌کنند یا فرزند دارند در اولویت هستند.

تحویل 145 واحد به متقاضیان

طالعی افزود: درحال حاضر4700 نفر در طرح نهضت ملی مسکن ثبت نام نمودند. در سال 1399و 1400 یک طرح 145 واحدی ساخته و تحویل متقاضی شده است و آسفالت و زیر ساخت‌ها نیز انجام خواهد شد.

687 خانواده متقاضی واجد شرایط در طرح جوانی جمعیت

وی تصریح کرد: در بحث نهضت ملی 2500 نفر واجد شرایط هستند و برای مراحل 5 و 6 به تعداد 520 نفر تأیید شد و زمین برای آماده سازی معابر به شهرداری تحویل داده شده است و هر قطعه 250 متر مساحت دارد.
وی در ادامه در مورد خانواده های سه و بیشتر از سه فرزندی گفت: در این زمینه 518 خانواده سه فرزندی ثبت نام و تأیید شدند و 169 خانواده 4 فرزندی ثبت نام نمودند که در کل 687 خانواده متقاضی ثبت نام نمودندو در آینده نزدیک زمین به افراد دارای شرایط تحویل داده خواهد شد.

جهت تحویل زمین هیچ هزینه ای دریافت نمی شود

طالعی در مورد هزینه دریافتی بابت تحویل این زمین ها گفت: برای خانواده های دارای سه فرزند هزینه آماده سازی زمین دریافت می شود که به صورت اقساطی با دو سال تنفس و 8 سال تقسیط دریافت می گردد و سند مستقیم تحویل متقاضی می شود و برای خانواده های چهارفرزندی هیچ هزینه ای دریافت نمی شود.

گزارش: حدیث عباسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا