اگر کارت اهدا عضو دریافت کنم بلافاصله می‌میرم

 به گزارش پایگاه خبری افق بافق؛ روز ۳۱ اردیبهشت ماه در ایران را روز اهدای عضو نامگذاری کرده اند. بنابراین خبرنگار افق بافق به همین مناسبت از مردم گزارشی تهیه نمودند که در ادامه می خوانید:

با اهدا عضو، اهدای زندگی

” مریم” 24 ساله گفت: زمانی که تصمیم گرفتم کارت اهدا عضو ثبت نام نمایم همه وجود مرا ترس فرا گرفته بود؛ اما یکی از دوستانم که کارت اهدا عضو داشت با من خیلی صحبت کرد و در پایان صحبتش این شعار را به من گفت” با اهدا عضو، اهدای زندگی” است. چند ماه به صحبت های دوست خود فکر کردم تا توانستم کارت اهدا عضو ثبت نام نمایم. و در حال حاضر دارای کارت اهدا عضو بوده و از این تصمیمی که گرفتم بسیار خوشحال هستم.
“رنجبر” افزود: برای سوالاتی که در ذهن خود پیش آمده بود به سایت های مختلفی مراجعه نمودم و جواب سوالات را گرفته در خواست کارت اهدا عضو نمودم؛ اما هنوز کارت برای من ارسال نگردیده است.

اگر کارت اهدا عضو دریافت کنم بلافاصله می‌میرم

“علیرضا” 19 ساله بیان کرد: چندین بار تصمیم گرفتم که کارت اهدا عضو ثبت نام کنم، وقتی قضیه برای من جدی شد با چیزی شبیه ترس روبه رو شدم.
وی ادامه داد: می دانم کار خوب و خدا پسندانه ای است؛ ولی از ثبت نام کردن می ترسم، چون ته دلم فکر می کنم، اگر این کار انجام بدهم مرگ زودتر از موعد به سراغم می آید. خیلی ها در مورد بازیگر زنده یاد ” عسل بدیعی ” را مثال می زنند و می گویند او به محض ثبت نامش این اتفاق برای او افتاد، وقتی به این موضوعات فکر می کنم دیگر نمی توانم ثبت نام کنم.
“محمدی” گفت: خود دارای کارت اهدا عضو هستم. چند تا از اقوام که دوست داشتند این کارت را دریافت کنند؛ اما با چیزی شبیه ترس و با خرافاتی که مرگ زودتر به سراغشان می آید روبه رو شده بودند.
وی افزود: وقتی از بنده در مورد این کارت پرس و جو کردند، و از خرافاتی مانند مرگ به سراغمان می آید صحبت می کردند؛ سعی نمودم آن ها را متقاعد کنم. خدا را شکر موفق شده ام چون برایشان توضیح دادم که همه این تفکرات، خرافاتی بیش نیست؛ برای اینکه مرگ حقیقت غیر قابل انکاری است که همه دیر یا زود با آن مواجه می شویم.
“بانو” 44 ساله در پاسخ به این سوال که آیا شما داری کارت اهدا عضو هستید یا خیر گفت: بله، چه بهتر مرگی داشته باشیم که حتی با نبودنم هم به آدم ها زندگی ببخشم!
“محمد رضا” 15 ساله با ناراحتی گفت: چندین بار در مورد عضویت کارت اهدا عضو با خانواده در میان گذاشته؛ اما با مخالفت آن ها رو به رو شدم و به من اجازه ندادند که ثبت نام کنم.
” غلامی” افزود: نه تنها برای خود حتی برای اعضای خانواده و فرزندانم برای دریافت کارت اقدام کردم.

دوست دارم بعد از مرگ بدنم بپوسد

“بانو” 37 ساله گفت: بنده خیلی سفت و سخت با این کار مخالف هستم و دوست دارم بعد از مرگ بدنم ترجیحا بپوسد.
به اطرافیان خود سپرده ام اگر اتفاقی رخ بدهدحتما با این کار موافقت نمایند
“بانو” 32 ساله گفت: از این که کارت اهدا عضو بگیرم. هراس دارم، اما به اطرافیان خود سپرده ام که اگر برای من اتفاقی رخ بدهد و امکان اهدا عضو داشته باشم؛ حتما با این کار موافقت نمایند.
با توجه به گزارش تهیه شده برخی مردم با اهدا عضو موافق هستند؛ اما هراس از مرگ مانع دریافت کارت اهدا عضو گردیده است و دلیل این ترس را باید مشاوران و افرادی که در این زمینه پیشرو هستند مورد بررسی قرار دهند؛ تا این ترس نیز ازبین رود.

حدیثه امیریان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا