آفتاب به گل ناز هم رحم نکرد

به گزارش پایگاه خبری افق بافق؛ درخت، موجودی زنده است، که به صورت مداوم باید به آن رسیدگی شود؛ فضای سبز شهرستان بافق که با درختان زیبای “سنجد تلخ” و نخل خرما می درخشید و در سال های اخیر این فضا، نمای زیبایی به شهر داده بود؛ اما در حال حاضر با زرد شدن برگ درختان در سطح شهر روبه رو شده ایم؛ خبرنگاران جهت تهیه فیلم و عکس و همچنین گفتگو با شهروندان پیرامون این موضوع در سطح شهر حضور یافتند؛ که در ادامه می خوانید:

«رنجبر» یکی از بانوان که در حال خرید میوه بود؛ گفت: امسال از شدت هوای گرم نمی توانیم حتی به بوستان برویم که فرزندان مان به بازی مشغول بشوند.

درختان نیز نتوانستند در برابر این هوای گرم مقاومت نشان دهند

وی افزود: تابستان گرمی را می گذرانیم و فرزندان مان نیز بیشتر از پیش با گوشی و کامپیوتر اوقات خود را می گذرانند؛ وی در ادامه به درختان بلوار 15 خرداد اشاره نمود و بیان کرد: درختان نیز نتوانستند در برابر این هوای گرم مقاومت نشان دهند و زرد و خشکیده شدند.
یکی دیگر از بانوان با شوخ طبعی به خبرنگاران گفت: در خانه با کولر آبی نمی توانیم گرما را تحمل کنیم از این درختان چه می توان انتظار داشت؟
وی افزود: گرمای طاقت فرسایی است، برخی از آشنایان علاوه بر کولر آبی از کولر گازی نیز استفاده می کنند؛ چند هفته قبل خیلی هوا گرم بود و کولر آبی نیز جوابگو نبود.

فرار از گرما به روستا

وی در ادامه بیان کرد: یکی از همسایه ها از گرمای شهر فرار نموده و با فرزندانش به روستا رفته و در آنجا ماندگار شده است.
وی افزود: در آشپزخانه کار می کنم و به این گرما تا حدودی عادت کرده ام؛ اما برای درختان و فضای سبز باید چاره ای اندیشید.

حیف است که این درختان ازبین بروند

یکی دیگر از بانوان گفت: تمام گلدان های خانه که کمتر با نور مستقیم خورشید روبه رو هستند نیز پژمرده شده اند؛ این درختان نیاز به رسیدگی بیشتری دارند و مسئولین باید فکری برای این وضعیت بردارند؛ واقعا حیف است که این درختان از بین بروند.

گرمای شدید بلای جان فضای سبز بافق

«حبیب ا… نوری شادکام» پیرامون این که چرا برخی از ارقام درختان فضای سبز شهرداری بافق خشکیده است، چنین بیان کرد: گرما شدید شده است و حتی درختان سنجد تلخ که مخصوص مناطق گرم هست آنان را خشکانده است. این درخت مقاوم هست، ولی نه در دمای 60 الی 70 درجه! که بافق آن را تجربه کرد. وی افزود: برخی از درختان سنجد تلخ به احتمال زیاد دیگر رشد نخواهند کرد و می خشکند.

آفتاب به گل ناز هم رحم نکرد

وی که به مدت 25 سال کارشناس رسمی دادگستری در زمینه کشاورزی است درباره آسیب به فضای سبز بافق گفت: بیشتر درختان در فضای سبز بافق به جزء خرما، کاج و پسته دچار آسیب شده اند و درختان و بوته هایی مانند زبان گنجشک، اقاقیا، سنجد تلخ آن چنان آفتاب برگ های این درختان را خشکانده که احتمال رویش مجددشان بسیار کم است؛ حتی گل ناز که این قدر مقاوم هست، شدت گرما آنان را از بین برده است.

درختانی که دو آفتاب دارند در معرض سوختن

وی درباره تاثیر آبدهی گفت: آب دهی اثر دارد؛ ولی درختانی که وسط بلوار قرار دارند هم آفتاب صبح را دارند و هم آفتاب عصر را؛ در نتیجه بیشتر آسیب دیده اند؛ در این میان درختانی که زیرسایه بوده از تابش نور خورشید جان سالم به در برده اند.

حدیث عباسی- حدیثه امیریان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا