
به گزارش پایگاه خبری افق بافق: «فرهاد شیخی» مدیرکل اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد در گفتوگو با این پایگاه خبری، درباره انتخاب رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان بافق توضیحاتی ارائه کرد.
تضعیف ساختار سازمانی و کاهش استقبال برای استخدام
شیخی با اشاره به مشکلات ساختاری دستگاههای دولتی اظهار کرد: متأسفانه چندین سال است که ساختار سازمانی دستگاههای دولتی، بهویژه اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی، تا حدی تضعیف شده و استقبال برای استخدام در این مجموعه کاهش یافته است.
آمار جذب نیرو در سالهای اخیر
وی در ادامه به آمار جذب نیرو اشاره کرد و گفت:در طرح «زینالدین» طی دو سال گذشته، از ۱۶ سهمیه استخدامی اخذشده برای استان یزد، تنها ۸ نفر برای استخدام اعلام آمادگی کردند که از این تعداد نیز ۲ نفر انصراف دادند و در نهایت فقط ۶ نفر جذب ادارهکل شدند.
همچنین برای سال ۱۴۰۴ نیز ۱۶ مجوز استخدام دریافت شد که از این تعداد ۱۳ نفر جذب شدند. بهطور کلی، استقبال برای استخدام در شهرهای نزدیک مرکز استان بیشتر است.
رقابت بخش خصوصی با دستگاههای دولتی
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد یکی از معضلات مهم استان را جذابیت بیشتر بخش خصوصی دانست و افزود: به دلیل امکانات و مزایای بیشتر در بخش خصوصی، نمونههای متعددی داشتهایم که کارمندان دستگاههای دولتی شغل خود را ترک کرده و جذب بخش خصوصی شدهاند. این مسئله در شهرهایی مانند بافق و اردکان بیشتر مشهود است.
وی تصریح کرد: علیرغم داشتن سهمیه استخدامی برای شهرستان بافق، تاکنون فردی برای جذب در این شهرستان استقبال نکرده است.
تلاش برای حفظ نیروهای موجود
شیخی با بیان اینکه تمام تلاش مجموعه بر حفظ نیروهای فعلی متمرکز است، گفت:واقعیت این است که برای حفظ نیروهای موجود تمام توان خود را به کار گرفتهایم و همکاران ما با روحیه جهادی در حال فعالیت هستند.
روند انتخاب رئیس جدید اداره کار بافق
وی درباره انتخاب رئیس جدید اداره کار بافق اظهار داشت:رئیس پیشین اداره کار، با وجود آنکه یک سال قبل بازنشسته شده بود، با درخواست و پیگیری مجموعه تا اسفند ۱۴۰۴ به همکاری ادامه داد، اما در نهایت بر بازنشستگی خود اصرار داشت و بازنشسته شد.
از میان نیروهای فعلی اداره نیز به چند نفر پیشنهاد ریاست داده شد که نپذیرفتند. در نهایت، با هماهنگی مسئولان شهرستان، فردی از یکی دیگر از دستگاههای دولتی که به امور کارگری مسلط و دارای توان مدیریتی است، پیشنهاد شد. مراسم معارفه وی تا اوایل هفته آینده برگزار خواهد شد.
تأکید بر اقتصاد مقاومتی در شرایط تحریم
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد در بخش پایانی سخنان خود به شرایط اقتصادی کشور اشاره کرد و گفت: با وجود سالها تحریم و مشکلات اقتصادی، جامعه کارگری و کارفرمایی کشور در کنار یکدیگر تلاش کردهاند تا با رویکرد اقتصاد مقاومتی شرایط را مدیریت کنند.
وی افزود: با وجود فشارها، آسیب به زیرساختها و مشکلات تولید، جامعه کار و تولید همچنان پای کار نظام ایستاده است و با وجود تورم و دشواریهای معیشتی، از باورها و تعهد خود کوتاه نیامدهاند. این مسیر برای رسیدن به اهداف بلندمدت کشور ضروری است.
اکرم عباسی

