موکب عون ابن عبدا…، از جذب نذورات مردمی تا خادمی

 به گزارش پایگاه خبری افق بافق، این روزها در جای جای شهر موکب هایی راه اندازی شده که حال و هوای خاصی به شهر بخشیده، جوانانی خالصانه و مخلصانه در این موکب ها با پذیرایی از عزاداران، عشق و ارادت خود را به امام حسین نشان می دهند.
مدتها قبل از رسیدن محرم، جوانان، فضاها ی مساجد، تکایا و حسینیه ها را سیاه پوش کرده و آماده رسیدن محرمی دیگر می شوند.
جوانان عاشق امام حسین در اقدامی موکب هایی را در سراسر شهر بر پا کرده اند موکب هایی که نشان از نهفتن عشق حسین در سینه جوانان دارد.
عشق به حسین(ع) پیرو جوان نمی شناسد در این روزها و شب های عزاداری ماه محرم همه ارادتمندان به نوعی خدمت خود را نشان می دهند و خدمت به عزاداران حسینی را افتخاری بزرگ می دانند ، ارادتمندان به امام حسین (ع) در موکب عون ابن عبدا… نیز هر ساله عشق و ارادت خود به مولایشان را نشان می دهند.

ضرورت خدمت رسانی به زوارهای ابا عبدا… الحسین(ع )
“علی اصغر رنجبر” عضو هیئت مدیره موکب عون ابن عبدا… گفت: شغلم معلمی است ؛ با نظر و عنایت امام حسین علیه السلام؛ از سال 1398 فعالیت در موکب عون ابن عبدا… را آغاز کردم. بیش از 10 سال است که این موکب کار خود را با انجام فعالیت تعمیر کفش و واکس زنی شروع کرده است.
وی ادامه داد: موکب عون ابن عبدا… ( فرزند حضرت زینب سلام ا…علیها)، هر ساله مفتخر است به زائران و شیفتگان حضرت اباعبدا… الحسین علیه السلام در مسیر پیاده‌روی نجف ـ کربلا به ارائه خدمات بپردازد. با عنایت به این که محل استقرار این موکب (عمود ۷۰۶ ) در محروم‌ترین نقطه ی این مسیر می‌باشد؛ ضرورت خدمت رسانی به زوار گرانقدر را دوچندان می‌نماید.

موکب عون ابن عبدا…، از جذب نذورات مردمی تا خادمی
وی ادامه داد: تمام سرمایه موکب؛ از طریق حمایت ها و نذورات مردمی و خود اعضای موکب تامین می شود و مقصود اصلی؛ خدمت به زائران مسیر زیارتی حضرت ابا عبدا… الحسین علیه السلام می باشد که برای دست یافتن به این مهم با ایجاد غرفه های فنی تعمیر کیف و کفش؛ کالسکه و ویلچر؛ خیاطی ، سقاخانه( جهت پذیرایی از زائرین)، ایجاد مکانی برای اسکان زائران و تهیه غذا، لباسشویی و … تلاش نموده تا گره ای از کار زائران عزیز باز شود و حتی المقدور با آرامش خاطر و رفع خستگی به ادامه مسیر بپردازند.

تامین سرد خانه، یخساز و کانکس درمانی مهمترین نیاز موکب عون ابن عبدا…
وی عنوان نمود: مکان استقرار موکب عون ابن عبد ا… در بلوار وحشی بافقی جنب بانک ملت می باشد، وی یکی از مهمترین نیاز های موکب را سردخانه و یخساز همچنین تامین دو عدد کانکس برای انجام فعالیت در حوزه خدمات پرستاری و ماساژ درمانی به تفکیک خواهران وبرادران عنوان و تاکید نمود: با توجه به گستردگی زیاد فعالیت های موکب و ضرورت تامین نیاز های مختلف زائرین عزیز؛ مساعدت مالی خیرین بزرگوار و عاشقان اهل بیت علیهم السلام کارگشا بوده و خواهد بود.
وی ادامه داد: جای بسی خرسندی است، با عنایات حضرت ابا عبدا… الحسین علیه السلام؛ موکب عون ابن عبدا… علیه السلام جزو موکب داران برتر استان های یزد، اصفهان و کهکیلویه و بویر احمد، معرفی شده و « لوح سپاس و تقدیر نامه» دریافت نموده است.
بخش اعظم فعالیت های این موکب به شرح ذیل می باشد:
فراهم نمودن امکان اسکان زائران، تدارک صبحانه، ناهار، شام و میان وعده برای عزاداران و زائرین پیاده، تعمیر و تعویض قطعات ویلچر و کالسکه، تعمیر کیف، کفش و کوله پشتی ، لباسشویی؛ ماساژ درمانی و پانسمان ، تدارک کانکس سقاخانه جهت (طبخ و توزیع قهوه یزدی، پذیرایی با شربت آبلیموی طبیعی، تخم شربتی، آب سرد، نان خشک از زائران ) و …

فعالیت های فرهنگی موکب
فعالیت های فرهنگی این موکب شامل، برگزاری نماز جماعت، برپایی غرفه نهج البلاغه خوانی، مراسم سخنرانی و عزاداری، خدمات رسانی به موکب‌های همجوار از لحاظ تامین وسا یل نقلیه ضروری همانند جرثقیل و … ، تامین برق اضطراری، حتی به موکب همجوار عراقی می باشد.
خادمان این موکب، همچون سنوات قبل در راستای خدمت رسانی هرچه بیشتر و بهتر به زائران بزرگوار اربعین حسینی ـ به ویژه همشهریان عزیز ـ از هیچ کوششی دریغ نخواهند نمود.

حکیمه السادات میرمحمدی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا