امام جمعه بافق: فرهنگ کمک به مردم مظلوم فلسطین برای مردم تبیین شود

حجت‌الاسلام حسینی گفت: روحانیون مساجد لزوم کمک به مردم مظلوم غزه و فلسطین را در مساجد برای مردم تبیین کنند.

به گزارش پایگاه خبری افق بافق به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان یزد، حجت‌الاسلام حسینی امام جمعه بافق در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرستان گفت: حملات صهیونیستی به مناطق مختلف لبنان همچنان ادامه دارد و آمار کشتگان و آوارگان هر روز زیادتر می‌شود و حدود یک و نیم میلیون نفر آواره شدند.

او افزود: در آستانه هوای سرد هستیم و مردم مظلوم لبنان آواره کشور‌های دیگر هستند و شورای امنیت خودش را به خواب زده و مثل یک مرده متحرک عمل می‌کند؛ او که وظیفه دارد جلوی این جنایات را بگیرد و صلح را در منطقه برپا کند.

حسینی بیان کرد: ما مسلمان و انسان هستیم و این انسانیت ما حکم می‌کند که به مردم مظلوم عالم کمک کند. او تصریح کرد: من خواهشمندم از روحانیون که مسئله کمک‌های نقدی و غیرنقدی به مردم مظلوم فلسطین و لبنان، را در مساجد تبیین کنند تا فرهنگ کمک رسانی ترویج پیدا کند.

خطیب جمعه بافق گفت: در برابر مسلمانان غزه و فلسطین مسئول هستیم و باید به رگ غیرت ما بربخورد که یک شیعه و مسلمان گرسنگی بکشد و آواره شود

او در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به روز تربیت بدنی و ورزش گفت: رهبر معظم انقلاب ورزش را یک آموزه دینی یاد کرده است.

حسینی افزود: یکی از حقوق بدن سلامتی جسم است و هزینه برای ورزش درواقع سرمایه گذاری برای سلامتی است.او گفت: در رشته‌های مختلف ورزشی در شهرستان مدال آور و قهرمان داریم که باید قدرشناسی و از آنها حمایت کرد.

خطیب جمعه بافق خاطرنشان کرد: مسئولان باید زمینه برای حمایت از این ورزشکاران را در دستور کار خود قرار دهند. او گفت: داریم برخی از فرهنگ‌ها را مثل ورزش و کتابخوانی از دست می‌دهیم و کتاب اصلا در سبد خانواده‌ها نیست و سرانه مطالعه پایین آمده است.

حسینی بیان کرد: شهری که مردمانش اهل مطالعه و آگاه باشند موفق است و به خود اتکا دارد. او گفت: اگر زن و مرد و پیر و جوان ما اهل مطالعه و ورزش شد، هم سلامت جسمی و هم سلامت فکری او تأمین می‌شود.

امام جمعه بافق عنوان کرد: اگر اهل مطالعه شدیم دشمن نمی‌تواند بر ما مسلط شود، سر ما کلاه بگذارد و تاریخ ما را تحریف کند. او با اشاره به هفته سلامت بانوان گفت: اگر زنان جامعه ما سالم باشند، نسل سالم خواهند داشت.

حسینی گفت: دشمن زنان جامعه را هدف گرفته و می‌خواهند زن را به عنوان یک کالا و تنها برای رفع نیاز معرفی کند؛ چراکه می‌دانند هر جامعه‌ای به سمت فساد رود، محکوم به شکست است.

او افزود: جامعه باید تلاش کند تا زنان از سلامت جسم و روح و عقیده برخوردار باشند درحالیکه دشمن دارد کاری می‌کند که زنان جامعه ما نسبت به فرزندآوری بی انگیزه شوند.

او گفت: هفته پیوند اولیا و مربیان را سپری می‌کنیم و بچه‌های ما غالبا در کنار مادر هستند و اگر مادر سالم باشد و فکر سالم داشته باشد، این فکر سالم را به فرزندان خود تزریق می‌کند.

خطیب جمعه بافق تصریح کرد: دختران جامعه ما آنقدر شأن و منزلت خود را پایین آوردند که با یک سگ یا گربه همنشین می‌شوند؛ این در شأن ما و شهر ما نیست که ببینیم دختران و پسران ما با یک سگ راه می‌روند.

او اظهار داشت: نهی از منکر خیلی کمرنگ شده است درحالیکه وظیفه ماست و نباید نسبت به این فرع بزرگ دین کوتاهی کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا