برای خانه های متروکه و قدیمی طرحی بریزید

به گزارش پایگاه خبری افق بافق؛ ساکنین محله ” مهدیه” از وضعیت کوچه قبل از مسجد فاطمیه (س) ابراز گلایمندی کردند و از خبرنگاران هفته نامه افق کویر خواستند؛ که از این منطقه گزارش تهیه نمایند؛ بنابراین خبرنگاران روز سه شنبه دهم، مهرماه به این محله رفته تا مشکلات این منطقه را جویا شوند و پل ارتباطی بین شهروندان و مسئولین باشند.

برای خانه های متروکه و قدیمی طرحی بریزند
بانوی جوان گفت: بارها به مسئولین گفته شد؛ که برای خانه های متروکه و قدیمی طرحی بریزند؛ که پاتوق معتادها و غیره نشود؛ چندین مرتبه خودم افرادی که سر و صورت خود را بسته بودند را دیدم از این خرابه ها بیرون می آیند و من که مادر سه فرزند هستم؛ می ترسم و همچنین افراد یک دفعه به درون کوچه می پرند و باعث ترس و وحشت کودکان و نوجوانان می شوند؛ دختر من چند روز قبل از شدت ترس زبانش قفل شده بود.

وی افزود: برای بررسی مشکلات این کوچه با مسئولین نیز مطالب مطرح شد و همچنین نماینده مردم بافق در مجلس، شورای اسلامی شهر و شهردار بافق نیز از وضعیت این محله آگاه هستند؛ اما نمی دانم چرا کاری پیش نمی‌رود.
وی بیان کرد: مسئولین حداقل کاری که می‌توانند انجام دهند تخریب سقف این خانه های متروکه است که افراد نتوانند از این دیوارها و سقف ها رفت و آمد کنند.

کارها را به یک دیگر حواله می دهند
وی اضافه کرد: از عمده مشکلات این است که به همه سازمان ها و اداره ها مراجعه نموده و کارها را به یک دیگر حواله می دهند و هیچ کدام پیگیر کار نیستند.

کوچه ها عرض یک تا یک و نیم متری دارد و باید عریض شود
وی به خانه ای که در اول کوچه قرار داشت اشاره کرد و گفت: دیوار را در همان محل اولیه خود قرار داده اند؛ در صورتی که هر دیوار خانه قدیمی که تخریب می شود، باید عقب نشینی کند، گفته می شود؛ که میراث فرهنگی مجوز داده است.

بروید پیگیری کنید
تقی زاده ساکن این محله که بسیار ناراحت بود؛ گفت: مشکلات این محله بسیار است و ارگان های مربوطه هیچ اقدامی برای این محله انجام نداده است و به ما می گویند بروید پیگیری کنید تا به نتیجه برسید.

خانه ای 6 چاه فاضلاب دارد
وی در ادامه بیان کرد: عرض کوچه ها بسیار کم است و به همین دلیل نتوانستند اقدامات فاضلاب شهری را انجام دهند ، چاه های فاضلاب همه این منازل پر است وی به یکی از خانه ها اشاره کرد و گفت این خانه 6 چاه برای فاضلاب حفر کرده است که این موضوع بسیار خطرناک است.

حتما باید اتفاق ناگواری روی دهد تا مسئولین فکری اساسی بردارند
بانوی چهل ساله گفت: فرزندم در حال رفتن به مدرسه بود که دیوار بر روی زمین ریخت و خدا را خیلی شکر کردم که بر روی فرزندم نریخته بود؛ در شهرستان بافق حتما باید اتفاق ناگواری بیفتد تا مسئولین فکری اساسی بردارند.

علاوه بر اینکه امنیت جانی ندارند از وجود افراد معتاد در این خرابه ها نیز وحشت دارند
وی افزود: همه ما فرزند داریم؛ که برای رفتن به مدرسه باید از این کوچه ها عبور کنند؛ علاوه بر اینکه امنیت جانی ندارند از وجود افراد معتاد در این خرابه ها نیز وحشت دارند.
یکی از ساکنین این محله گفت: دیوارهای خشت و گلی را به راحتی می توان تخریب کرد و کوچه را سر و سامان داد.
وی افزود: این محله خانه های قدیمی و بدون استفاده زیاد است که محلی برای افراد معتاد شده است.

ترس تمام وجودم را می گیرد
وی بیان کرد: همسرم معمولا شب ها محل کار است و با توجه به این که همه ی خانه های قدیمی به یکدیگر راه دارد با شنیدن یک صدا، ترس تمام وجودم را می گیرد.

این دیوارها آماده ریزش است
وی اشاره به دیوارها و خانه های فرسوده کرد و گفت: این دیوارها آماده ریزش است با باریدن باران امکان ریزش هر کدام از این دیوارها و خانه‌های گلی است، همانند سال قبل که در حال عبور از کوچه بودم که دیوار ریزش کرد و خدا را شکر که دیوار بر روی من و فرزندم آوار نشد.

خانه های خود را به اتباع اجاره داده و خود در محله مناسبی ساکن شدند
وی اضافه کرد: افرادی که از نظر مالی مشکلی نداشتند خانه های خود را به اتباع اجاره داده و خود در محله مناسبی ساکن شدند؛ اما من که همسرم با حقوق کارگری خانه را اداره می کند با حقوق 13 میلیون تومان کجا می توانم خانه فراهم کنم و از این محله بروم.

مگر در این محله هم می شود زندگی کرد؟
یکی دیگر از بانوان جوان محله گفت: هیچ فردی باور نمی کند که در این محله زندگی می کنیم همه با تعجب می گویند، مگر در این محله هم می شود زندگی کرد؟

با حقوق 13 میلیون تومان در زمین چادر بزنم و زندگی کنم
وی افزود: شهرداری پیشنهاد داده است که در قبال خانه زمین اهدا کند من در جواب می گویم که با حقوق 13 میلیون تومان در زمین چادر بزنم و زندگی کنم؛ این حقوق کارگری را خرج بچه ها و زندگی کنم یا خانه بسازم؟!

زمین نمی خواهیم؛ فقط کوچه ها را سر و سامان دهید
وی بیان کرد: زمین نمی خواهیم؛ فقط کوچه‌ها را سر و سامان دهید و عریض کنید؛ چگونه است که برای برخی از محله ها از جمله کوچه مسجد حاج حسین وضعیت بهبود یافته و کار انجام شده است، برای این کوچه نیز برنامه ریزی شود و آباد گردد.

برخی مسئولین برای شهروندان احترام قائل نیستند
وی اضافه کرد: برخی مسئولین برای شهروندان احترام قائل نیستند به یکی از مسئولین گفتم اگر در این کوچه آتش سوزی شود چه باید انجام دهیم که پاسخ داد در آتش بسوزید!

مسئولین دیگر از دیدن ما خسته شدند!
وی بیان کرد: ساکنین محله ناامید و خسته نشده و به تمام سازمان ها و اداره هایی که باید مراجعه می کردند نه یک بار بلکه چندین بار مراجعه نمودند و مسئولین دیگر از دیدن ما خسته شدند و مشکلات به گوش مسئولین نیز رسیده است، اما دلیل اینکه هیچ اقدامی انجام نمی دهند را نمی دانم.

مسئولین بگویند که ما نمی توانیم اقدامی انجام دهیم
وی افزود: مسئولین شهرستان اگر نمی توانند کاری انجام دهند به ما بگویند تا به استانداری برویم و حتی به مرکز بالاتر هم مراجعه می کنیم، فقط مسئولین بگویند که ما نمی توانیم اقدامی انجام دهیم.

برای من مقاله ننویسید
یکی از ساکنین گفت: من در یکی از پیام رسان ها برای یکی از مسئولین پیام ارسال کردم و او گفت: برای من مقاله ننویسید!
در ادامه خبرنگاران به شهرداری مراجعه نموده و با روابط عمومی شهرداری گفتگو نمودندکه عنوان شد، جوابیه از سوی شهرداری ارسال خواهد شد و همچنین به اداره میراث فرهنگی شهرستان بافق نیز مراجعه نمودند که رییس میراث فرهنگی در جلسه حضور داشته با دریافت پاسخ از سوی مسئولین جوابیه در هفته نامه افق کویر درج خواهد شد.

حدیث عباسی- حدیثه امیریان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا