رییس مجمع امور صنفی بافق: هنوز قیمت غذای درجه یک به رستوران ها تعلق نگرفته است

 به گزارش پایگاه خبری افق بافق؛ در شماره 1143 هفته نامه افق کویر، خبرنگاران گزارش میدانی پیرامون وضعیت و کیفیت رستوران‍ها و غذاهای عرضه شده در بافق تهیه نمودند. در این گزارش ناسازگاری کیفیت غذاها با نرخ ها، از سوی تنی چند از شهروندان مطرح شد؛ پیرامون این موضوع خبرنگار ما با ” مهدی پوراکبری” رییس مجمع امور صنفی شهرستان بافق گفتگو نمود که در ادامه خواهید خواند:

26 واحد صنفی در زمینه غذا و رستوران فعالیت می کنند
پوراکبری گفت: 26 واحد صنفی در زمینه غذا و رستوران فعالیت دارند؛ که برخی به صورت بیرون بر و بعضی به شیوه رستوران داری فعال هستند.
درجه بندی رستوران ها و شیرینی فروشی ها
وی افزود: از سال گذشته با همکاری اتحادیه، شاخص هایی در نظر گرفته شد، که بتوان رقابت ایجاد کرد و با استفاده از این شاخص ها بحث درجه بندی رستوران ها و شیرینی فروشی ها طرح گردید؛ تا با استفاده از این مسئله سطح کیفیت محصولات افزوده شود و میزان رضایت مشتریان ارتقا یابد.

رتبه بندی با توجه به کیفیت و عملکردها
وی عنوان کرد: در سال جاری با بازرسی های متعدد از رستوران ها، کارگاه ها و فروشگاه ها برخی از آن ها به شاخص های مطرح شده، نزدیک شده بودند، بنابراین با توجه به کیفیت و عملکردها رتبه بندی صورت گرفت.

هنوز قیمت غذای درجه یک به رستوران ها تعلق نگرفته است
وی تصریح کرد: بر اساس رتبه بندی نرخ محصولات نیز تعیین شد و در حال حاضر سطح کیفیت غذاها بیشتر شده است؛ اما هنوز قیمت غذای درجه یک به رستوران ها تعلق نگرفته و منتظر هستیم تا نظرات مشتریان را ببینیم .

باید مشتری تشخیص دهد که کیفیت در چه سطحی است
وی در ادامه بیان کرد: در تمام صنوف بحث مشتری مداری مطرح است و باید مشتری تشخیص دهد که کیفیت غذا در چه سطحی است.
وی گفت: قیمت به کیفیت و کمیت غذاها نیز بستگی دارد و همچنین قیمت غذای رستوران‌های بیرون بر با دیگر رستوران ها متفاوت است.
وی افزود: افزایش نرخ ها در سال جاری نسبت به سال گذشته بخشی از آن بر می گردد به افزایش قیمت مواد اولیه غذاهای رستوران و این باعث تغییر نرخ شده است.
وی عنوان کرد: امیدوارم که با طرح رتبه بندی بین رستوران ها و شیرینی فروشی ها رقابت ایجاد شود و خدمات مطلوب تری را به مشتریان ارائه دهند تا در ادامه افزایش رضایت شهروندان را به خود اختصاص دهند.

اغلب بازرسی ها با بازرس بهداشت همراه است
وی پیرامون گشت های مشترک با بهداشت گفت: در مردادماه 15 الی 20 بازرسی مشترک با بهداشت انجام شده است و اغلب بازرسی ها با بازرس بهداشت همراه است.
وی افزود: بازرس حتما با مامور بهداشت به رستوران ها مراجعه می کند و فعالیت های آنها مورد رصد قرار می گیرد.

بازرسی ها به صورت نامحسوس انجام می شود
وی بیان کرد: تمام بازرسی ها به صورت نامحسوس انجام می شود.وی با بیان این مطلب که گزارش های مردمی توسط بازرسین بررسی می شود؛ گفت: پس از دریافت گزارش ها بازرسین اصناف و بهداشت از رستوران و آشپزخانه ها بازدید می کنند و پیگیری صورت می گیرد.
وی افزود: در برخی از موارد با توجه به بازرسی‌های انجام شده قبل، متوجه صحت یا عدم صحت گزارشات نیز می شویم؛ اما باز بازرسین موضوع را پیگیری می کنند.
وی در پاسخ به این پرسش که ” آیا گزارش تعجب برانگیزی از سوی مردم دریافت کردید؟” گفت: گزارش های مردمی مربوط به بهداشت به صنف ارسال نمی شود و بیشتر بحث قیمت است.

تعجب شهروندان با افزایش نرخ رستوران ها
وی در ادامه اضافه کرد: بعد از اضافه شدن 10 درصد ارزش افزوده به غذاها مردم با تغییر قیمت کمی متعجب شدند و تصور می کردند؛ که این تغییر قیمت غیرمنطقی است؛ اما با نصب ابلاغیه سازمان مالیاتی در محل، این مشکل نیز رفع شد.

حدیث عباسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا