تبادل اندیشه با دبیران موفق، انتظاری از همکاران فرزانه

 به گزارش پایگاه خبری افق بافق؛ آموزگاران، وارثان پیغمبرانند و آباد کننده ی اندیشه. در این شماره خبرنگار ما به مناسبت هفته آغازین بازگشایی دوباره مدارس، به سراغ بانویی فرهنگی و با سابقه در عرصه تدریس و مدیریت رفته و به گفت و گو با وی پرداخته است؛ که در ادامه می خوانیم:

افق بافق) لطفا ابتدا خودتان را معرفی کنید:
بتول فتاحی بافقی، کارشناس ارشد زبان و ادبیات فارسی هستم.

آموزگاری، آرزویی مادرانه
افق بافق)
چه شد که به تدریس و آموزگاری روی آوردید؟
مثل بیشتر مادر ها که دوست دارند؛ سرنوشت دخترشان با معلمی گره بخورد؛ حس زیبا و آرزوی مادرم به داشتن چنین جایگاهی، مرا مصمم نمود تا تمنای رسیدن به این شغل مقدس را در سر بپرورانم.

افق بافق) سابقه حضور شما در این کار به چه مدت می رسد؟
۳۴ سال است که مشغول به این حرفه هستم.

افق بافق) تا به امروز چه سمت هایی داشته اید؟
دبیر ادبیات، مدیر کانون فرهنگی و تربیتی، استاد دانشگاه علمی کاربردی، مدرس حوزه ی علمیه و مدیر دبیرستان بوده ام.

بافق، شهری مملو از علم آموزانی مستعد
افق بافق) هدف شما از پذیرش پست مدیریت در مقطع متوسطه دوم چه بوده است؟
بنده معتقد به این مسئله هستم که، دانش آموزان شهرستان بافق دارای استعداد های فراوانی هستند؛ پس باید توانمندی آنان افزایش یابد. دیگر آنکه، دانش آموزان برای ادامه تحصیل در دانشگاه ها و مراکز معتبر مهیا شوند‌. و در آخر، تربیت نیرو و کادر آموزشی و پرورشی مورد نیاز شهر و کشور، از اهداف بنده برای پذیرش این پست بوده اند.

افق بافق) به نظر شما چه افرادی با کدام روحیه مناسب برای تدریس و پس از آن مدیریت مدرسه هستند؟
بزرگوارانی که دور اندیش و دارای مهارت و انگیزه ای حیات بخش هستند.

افزایش دانش و مهارت، هدفی والا برای مدرسه
افق بافق) از دانش آموزان، کلاس ها و جو آموزشگاهتان بگویید.
کوشیده ایم تجربه ای منحصر به فرد ، فرصت های هیجان انگیز و لحظات فراموش نشدنی را برای دانش آموزان به وجود آوریم. هدفمان این است تا دانش آموزان بتوانند دانش و مهارت های خود را عمیق تر کرده و به اصول اخلاقی نیز پای بند بمانند .

افق بافق) مهمترین برنامه های شما در خصوص پیشرفت تحصیلی دانش آموزان چه بوده است؟ تا چه میزان موفق به اجرای این برنامه ها بوده اید؟
سعی ما بر آن است تا، دانش و بینش را برای فعالیت در جامعه فردا، در نسل امروز پرورش داده و همچنین فرصتی طلایی را برای دانش آموزان ایجاد کرده تا تحصیل در دبیرستان راهگشای علم آموزی آنان در دانشگاه های معتبر باشد.

دانش آموزان بدانند از زندگی چه می خواهند!
افق بافق)
انتظارات شما از دانش آموزان و اولیا چیست؟

از دانش آموزان انتظار داریم تا:
_ شوق یادگیری داشته باشند.
_رؤیا های خود را به واقعیت تبدیل کنند.
_ بدانند از زندگی چه می خواهند و در راستای آن هدف تلاش کنند.
_آگاهانه و هدفمند در پیشرفت کشور سهیم باشند.
از اولیا انتظار داریم تا:
_برای آموزش و پرورش فرزندان خود اهمیتی ویژه قائل شوند.
_با تعامل و همکاری با یکدیگر،از فراز و نشیب های موجود در زمینه ی آموزش، عبور کرده و برای رسیدن به اهداف و برنامه ها تلاش کنیم.

افق بافق) چه مشکلاتی در مقطع متوسطه دوم وجود دارد؟
مشکلاتی نظیرِ عدم: مهارت لازم برای یادگیری و مطالعه، برنامه ریزی روزانه برای مدیریت مطالعه و مدیریت زمان، حضور مشاور، ارائه راهنمای تحصیلی به دانش آموزان و اضطراب و فشارهای ناشی از امتحان ها میان نوجوانان وجود دارد.

افق بافق) رفتار دبیران مدرسه با شما چگونه است؟ چه توقعی از آنها دارید؟
باعث افتخار است که در خدمت همکاران و همراهان خردورز و دلسوز هستم.
ما، در محیطی صمیمانه به یکدیگر احترام گذاشته و عشق می ورزیم.

انتظارمان از همکاران فرزانه:
_به ضرورت پرورش تفکر خلاق و تربیت دانش آموز توجه داشته تا افرادی قانونمد، اخلاق مدار و انسان گرا تربیت شوند.
_از تجربه یکدیگر بهره گیری کرده و با دبیران موفق به تبادل اندیشه بپردازند.
_دانش آموزان و خانواده های آنها را به مطالعه و کتابخوانی تشویق کنند.
_به استفاده از تکنولوژی های نوین بپردازند.
_به‌رشد مادی و معنوی دانش آموز توجه داشته باشند.

افق بافق) توصیه شما به افرادی که قصد تدریس در این مقطع مهم و حساس را دارند؛ چیست؟
اهمیتی فراوان برای رشد و بالندگی دانش آموزان قائل شوند.
انعطاف فکری، نو پذیر، پشتکار، صبر و حوصله، انضباط درونی و شوق به کار هم داشته باشند.

افق بافق) تصمیم دارید؛ تا چه زمانی در این پست خدمت کنید؟
تا زمانی که بتوانم زندگی خوبی به دانش آموزان ببخشم و همچنین امروزم بهتر از دیروز باشد؛ در این پست خدمت خواهم کرد.

افق بافق) سخن پایانی:
هر فرد، در هر زمان و هر مکان باید بیاموزد.

بخش فرهنگی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا