محمود خواجه ای در نشست خبری با اصحاب رسانه عنوان نمود: شهریه اجباری نیست

به گزارش پایگاه خبری افق بافق، نشست خبری “محمود خواجه ای” رئیس آموزش و پرورش شهرستان بافق با اصحاب رسانه با محوریت پروژه مهر و بازگشایی مدارس در محل سالن اجتماعات آموزش و پرورش شهرستان بافق برگزار شد.

 در آغاز جلسه خواجه ای ضمن تبریک آغاز امامت امام عصر(عج) و میلاد پیامبر خاتم(ص) و امام جعفر صادق (ع) گزارشی از برنامه های آموزش و پرورش به منظور بازگشایی مدارس ارائه نمود
خواجه ای گفت:26 شهریور ماه جشن غنچه ها درمراکز پیش دبستانی ،27شهریورماه جشن شکوفه ها ویژه کلاس اولی ها و28 شهریور ماه نیز جشن جوانه ها ویژه دانش آموزان پایه هفتم در برگزار خواهد شد.

وی عنوان نمود: مدارس سراسر کشور با شعار مهر و مُهر و ایثار و مقاومت ، سال تحصیلی جدید را آغاز خواهند نمود.

خواجه ای در جلسه با اصحاب رسانه عنوان نمود: دستور العمل شهریه مدارس سمپاد، شاهد و نمونه، استانی و کشوری بوده و صرفا به شهرستان بافق اختصاص ندارد.

وی در ادامه تصریح نمود: شهریه مدارس شاهد ابتدایی میانگین 2 میلیون و 800 هزار تومان،شاهد متوسطه 3 میلیون و 200هزار تومان و دبیرستان نمونه دولتی 4میلیون تا 5 میلیون و 500هزار تومان طبق بخشنامه تعیین شده و محل هزینه کرد شهریه نیز مشخص است

خواجه ای افزود: چناچه در مدارس فوق کلاس های فوق برنامه برگزار شود 1 میلیون و 100هزار تومان به این شهریه افزوده می شود

وی ابراز نمود: 150میلیون تومان سرانه مدارس ابتدایی دولتی به منظور 66 مدرسه دولتی به شهرستان بافق اختصاص یافته، یعنی سرانه هر مدرسه دولتی در بافق حدود 2 میلیون تومان بوده، همچنین سرانه غذایی هر دانش آموز خوابگاهی روزی3هزار تومان می باشد که با این مبلغ نمی توان اقدامی موثر انجام داد.

وی گفت: برای مدارس دولتی تنها باید هزینه ثبت نام و کتاب گرفته شود، اما در برخی مدارس با نظرو موافقت انجمن اولیا و مربیان مبلغی در حدود 500 تا 700 هزار تومان به عنوان شهریه مصوب می شود تا بتواند قابلیت رقابت با مدارس شاهد را نیز داشته و به دانش اموزان خدمات رسانی انجام شود و اگر کمکی از سوی والدین صورت می گیرد صرفا اختیاری می باشد. وی افزود: برای والدینی که صاحب چند فرزند محصل هستند، پرداخت شهریه تنها یک فرزند کفایت می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا