بی عدالتی ها در ورزش ضربه روحی به ورزشکاران وارد می کند

به گزارش پایگاه خیری افق بافق؛ خبرنگار ما به سراغ دو تن از قهرمان های رشته ورزشی زورخانه رفته و با آنها به گفتگو پرداخته است که در ادامه می خوانید.

” حسین رضایی” 12ساله گفت: از سن 4 سالگی وارد رشته زورخانه شده و در رشته چرخ تیز فعالیت می نمایم. در این رشته می بایست داخل محدوده مشخصی چرخش داشته باشیم و این کار باید به روش ویژه ای صورت بگیرد و سرعت داشته باشیم و زمان مشخصی را می بایست پُر کنیم که 40ثانیه می باشد. که بنده 38 ثانیه را پُر کردم و سوم شدم و این زمان برای نوجوانان و بزرگسالان بیشتر می شود. الان جوانان 50ثانیه و بزرگسالان مدت آن 60 ثانیه می باشد.
وی افزود: در مسابقاتی که به میزبانی استان اصفهان برگزار شد شرکت نمودم و از میزبانی خوبی نیز برخوردار بودند و ورزشکاران از استان های مختلف در مسابقات حضور داشتند و امسال مسابقات از سطح بالایی برخوردار بود. و موفق به کسب مقام سوم کشوری شدم.
وی ادامه داد: تاکنون در مسابقات کشوری موفق به کسب 2 مدال برنز، 3 مدال طلا در سطح شهرستان و 3 برنز و یک نقره شدم.
وی در پاسخ به این سوال که(( انتظار شما ازمسئولین چیست؟))گفت: خدارا شکر همه امکانات لازم را در اختیار داریم و از سوی نهادهایی نظیر شهرداری و سنگ آهن حمایت های لازم صورت گرفته است و جای تقدیر و تشکر دارد.
رضایی گفت: اگر بازبه عقب برگردم همین ورزش را انتخاب می نمایم و باور دارم که در رشته های ورزشی دیگر نیز می توانم موفق باشم به رشته فوتبال نیز علاقه مند بوده؛ اما انتخاب نخست بنده ورزش زورخانه ای می باشد.
در ادامه” حسین رضایی” نوجوان موفق بافقی در عرضه ورزش زورخانه ای از دغدغه های خود پیرامون مشکلات کشورش سخن گفت:
“حسین” از واقعه غم انگیز شاه چراغ بسیار متأثر بود. وی همچنین از قطعی های پیاپی آب و برق گلایه مند بود و گفت در شهرهای جنوب کشور با گرمای طاقت فرسای آن قطعی برق بسیار آزار دهنده است.
“حسین” در پایان عنوان نمود: در مسابقات ورزشی بی عدالتی زیاد روی می دهد؛ اتفاقی برای یکی از ورزشکاران در وزن مثبت40 صورت گرفت که مسابقه برای انتخاب نفرات برگزیده در دو مرحله بصورت تکراری برگزار شد؛ هرچند روال کار به این صورت نمی باشد و در دور اول مقام اولی و در دور بعد مقام پنجمی را کسب نمود و این امر ضربه روحی شدیدی به وی وارد نمود.
در ادامه با یکی دیگر ازقهرمان های زورخانه به گفتگو می پردازیم.
“علی اصغر فتوحی” 12 ساله گفت:از سن هشت سالگی وارد ورزش زورخانه ای شدم و به همراه پسر عموی خود به زورخانه میرفتم و بعد از گذشت مدتی به این رشته علاقه مند شده و فعالیت خود را در این رشته ادامه دادم و در مسابقات متعددی که برگزار می شد شرکت نمودم.
وی گفت:با یاد و نام خدا درزورخانه رشته سنگ را در دست گرفته و بر روی زمین خوابیده و سنگ را بلند می کنم.
وی عنوان کرد:در مسابقاتی که به میزبانی استان اصفهان برگزار شد شرکت نمودم که شامل :کباده، چرخ تیز، و تیمی بوده وبنده در رشته کباده کشی شرکت نمودم و موفق به کسب مدال برنز در سطح مسابقات کشوری شدم. در این دوره از مسابقات اصفهان از میزبانی خوبی برخوردار بود . هم چنین امسال و سال گذشته در سطح شهرستان مقام دومی را کسب نمودم.
فتوحی گفت:هر چه نوجوانان از سن پایین تر به این ورزش بپردازند زمینه پیشرفت بیشتری نیز خواهند داشت.
وی تصریح کرد:پدر و مادرم از من حمایت زیادی نمودند و هم چنین مربی بنده الیاس کریمی زحمات زیادی برای بنده کشیده است که جای بسی تقدیر و تشکر دارد.
وی در پاسخ سوال((آیا حمایتی از سوی مسئولین ازشما شده است؟)) خدا را شکر همه امکانات لازم را در اختیار داریم و از سوی نهادهایی نظیر شهرداری و سنگ آهن حمایت های لازم صورت گرفته است و جای تقدیر و تشکر دارد. مسئولین حمایت های لازم و کافی را از جوانان علاقه مند و با استعداد که تمایل به پرداختن به این رشته را دارند، داشته باشند چون جوانان بااستعداد زیادی در شهر ما وجود دارند که چشم انتظار حمایت مسئولین و نهادها می باشند .
در پایان گفت:نوجوانان به جای ویراژ رفتن در کوچه و خیابان به ورزش هایی که به آن علاقه مند می باشند بپردازند .

گزارش: افسانه رنجبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا