مدیر کل سازمان منابع طبیعی و آبخیز داری استان یزد : زمین ندامتگاه بافق در سال ۱۳۷۶ واگذار شده و متولی آن راه و شهرسازی است

 به گزارش پایگاه خبری افق بافق؛ سه شنبه دهم مردادماه 1402 جلسه ای با حضور “کمال کریمی” مدیرکل سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری استان یزد، فرماندار ، شهر دار و مسئولین دیگر در اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان بافق برگزار شد که خبرنگار افق بافق در حاشیه این جلسه با کمال کریمی گفتگو نمود؛ که در ادامه می‌خوانید:
افق بافق: هدف شما از سفر به شهرستان بافق چه بود؟
جهت بررسی مشکلات حوزه زمین جلسه برگزار شد که در این جلسه معاون حفاظت اراضی سازمان جنگلها و برخی مسئولین شهرستان بافق حضور داشتند.
افق بافق: با آن که دستگاه های متولی در طرح جامع شهری اذعان دارند که از اداره منابع طبیعی و سایر ادارات استعلام می گیرند چرا باید در جوار دانشگاه ازاد ۴ هکتار زمین برای ساخت ندامتگاه واگذار شود؟
زمین ندامتگاه در سال ۱۳۷۶ واگذار شده است و درون حریم شهر قرار دارد و متولی آن راه و شهرسازی بافق است و با توجه به واگذاری و مستند سازی ماده ۶۹ قانون، دستگاه دولتی می توانند درخواست سند نمایند و دریافت کنند.

افق بافق: برخی از شرکت های تعاونی مسکن گلایمند هستند؛ که زمین برای ساخت مسکن به آنها واگذار نمی شود و اداره مسکن و شهرسازی هم ادعا دارد؛ اداره منابع طبیعی زمین در اختیار من قرار نمی دهد ! برای حل این توپ اندازی چه برنامه دارید؟
در این مورد باید از طریق راه و شهرسازی اقدام کنند و اداره منابع طبیعی در هر محدوده ای که اعلام کنند و ممنوعیت ساخت مسکن وجود نداشته باشد زمین در اختیار تعاونی مسکن و راه و شهرسازی قرار می دهد.

افق بافق: اداره منابع طبیعی از شرکت سنگ آهن تاکنون چه کمک هایی دریافت کرده است و آیا اساسا این شرکت چه کمکی می تواند به اداره منابع طبیعی داشته باشد؟
شرکت سنگ آهن فقط طبق مسئولیت اجتماعی؛ پارک وحشی بافقی را احداث نموده و نگهداری می کند و ما برابر مقررات حق و حقوق قانونی را باید دریافت نماییم و به خزانه ارسال شود.

افق بافق: برخی از ادارات بافق به جای استخدام نیرو، از شرکت های معدنی شهرستان، نیرو به صورت مامور به خدمت جذب نمودند؛ آیا در اداره منابع طبیعی این موضوع وجود دارد و آیا امکان دارد بفرمایید چند نفر؟!
در شهرستان بافق مرسوم است که برای جبران کمبود نیرو در اداره از شرکت های معدنی نیرو جذب نماید و برای جذب به اداره منابع طبیعی باید آموزش های خاص را دریافت کنند.

افق بافق: با توجه به این که مالکان زمین های موسوم به ۱۶ هکتاری قرار شده وجه تعاونی مسکن فرهنگیان را عودت بدهند ‌و معامله فسخ بشود؛ مالکان برای پیگیری اراضی خود چگونه می توانند پیگیری حق و حقوق خود باشند؟
به عهده راه و شهرسازی است و هیچگونه دخالتی نمی کنم و اگر اعتراضی دارند نسبت به آگهی ملی باید به شعبه ویژه رسیدگی استان “شعبه (9) مراجعه کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا