علاقه به خلق یک اثر با دستان خود

 به گزارش پایگاه خبری افق بافق؛ کارآفرین خلاق و جوان بافقی در اتاق کار کوچک خانگی اش مشغول تولید عروسک است و رویای ایجاد کارگاه عروسک سازی و کارآفرینی برای چندین نفر را در سر خود می پروراند؛ بانوی جوان بافقی هفت سال است؛ که در حرفه عروسک سازی فعالیت دارد و برای خود کسب و کار خانگی در فضای مجازی به راه انداخته است. در این گزارش به سراغ « فاطمه دهقان» با تحصیلات فوق دیپلم رفتیم که با بهره‌مندی از مشاغل خانگی برای خود کارآفرینی کرده و آرزوهای بزرگی را نیز برای ادامه کار در سر دارد.
فاطمه دهقان ثابت نموده؛ که می‌توان با حداقل امکانات و کوچکترین فضا نیز به چرخه تولید وارد، و در آن موفق شد. وی به امید روزی کار می‌کند؛ که رویای دیرینه خود یعنی احداث کارگاه بزرگ عروسک سازی و اشتغال‌زایی برای خیل عظیمی از بانوان جویای کار را عملی کند.

رضایت مندی مشتریان از کیفیت عروسک ها
بانوی داستان ما در کنار علاقه‌مندی به تولید عروسک، رضایت خوب مشتریان را به دست آورده است و درصدد به دست گرفتن بازار فروش می باشد، همین اطلاعات اولیه کافی بود تا این جوان خلاق را به دفتر هفته نامه افق کویر دعوت کنیم و به پای سخنان وی بنشینیم.
وی در پاسخ به این پرسش که «چه چیزی باعث شده به تولید عروسک روی بیاورید؟» گفت: به خلق یک اثر با دستان خود بسیار علاقه داشتم و اوایل به کیک پزی روی آورده بودم و سفارشات مدارس و تولد ها را انجام می دادم سپس وارد حرفه «نمد دوزی» شدم و به دوخت و دوز با دست بسیار علاقمند شدم و به تولید کارهای زینتی از جمله تابلوهای نمدی، انواع رومیزی ، شخصیت های کارتونی پرداختم و زمانی که وارد کار عروسک دوزی شدم بسیار به این حرفه حس خوبی داشتم و توانستم ارتباط خوبی با عروسک ها داشته باشم بنابراین سعی نمودم که آموزش های لازم را از طریق اینترنت و فضای مجازی بیاموزم.

آموزش در کیفیت مؤثر است
وی در ادامه افزود: برای آموزش باید هزینه های زیادی می‌پرداختم؛ ولی برای انجام کار به صورت جدی هزینه برای آموزش لازم است و ارزش دارد و در کیفیت محصول مؤثر است.
وی بیان کرد: در تابستان دوره های آموزشی نمد دوزی و عروسک دوزی انجام می دادم و در حال حاضر بیشتر سفارشات را می پذیرم و فروشگاه ها و اسباب بازی فروشی های سطح شهر می توانند عروسک های مورد نیاز خود را سفارش دهند و با قیمت مناسب و کیفیت عالی دریافت کنند.
وی اظهار کرد: در جشنواره های مختلف شرکت کردم و از تجربه های دیگران بهره مند شدم .
وی بیان کرد: بیشتر از الگوهای روسی برای تولید عروسک استفاده می کنم.

برای تهیه وسایل اولیه هزینه زیادی باید بپردازم
وی افزود: وسایل اولیه جهت دوخت عروسک را اگر در شهر نتوانم تهیه کنم از طریق اینترنت و فضای مجازی سفارش می دهم و گاهی مواقع هزینه زیادی باید بپردازم.

دغدغه تولیدکنندگان فضا برای عرضه محصولات است
وی با بیان این مطلب که در خانه به این کار مشغول است و فضای محدودی را برای این کار در اختیار دارد؛ گفت: نه تنها من بلکه فعالین مشاغل خانگی دغدغه فضا جهت تولید و فروش محصولات خود را دارند و از مسئولین درخواست می کنم که فضایی جهت فروش در اختیارمان قرار دهند.
وی گفت: به صورت فصلی و مناسبتی نمایشگاه هایی در سطح شهرستان برگزار می شود و از این ظرفیت استفاده می کنم؛ اما چون نمایشگاه ها به صورت دائم و همچنین مکان ثابت نیست آنگونه که باید مؤثر واقع نمی شود.

می توانم کارآفرین برای چندین نفر شوم
وی اضافه کرد: اگر مورد حمایت قرار گیرم و سفارشات به حد مطلوبی برسد می توانم باعث به کارگیری چند نفر شوم؛ اما در حال حاضر روزهای خاص مانند شب یلدا، اواخر سال نزدیک به عید نوروز سفارشات خوب است و برخی مدارس نیز هدایای خود را از من تهیه می کنند.

پذیرای سفارشات حجمی شرکت ها هستم
وی افزود: روزانه ظرفیت تولید 50 عروسک را دارم؛ برای انواع مناسبت ها می توانم مدل های مختلف (روز پزشک، روز آشپز، روز خلبان، عروسک عروس و داماد، مجموعه دختر و پسری و خواهر برادری، روز معلم، تولد و انواع مناسبت ها) ارائه دهم و همچنین شرکت ها و سازمان ها می توانند به صورت حجمی کار سفارش دهند و با قیمت مناسب و با کیفیت سفارشات خود را دریافت کنند.
وی در ادامه اضافه کرد: برای کارهای حجمی به ویژه مدارس از دوماه قبل باید سفارشاتشان را اعلام نمایند و برای جشن تکلیف، جشن الفبا، جشن فارغ التحصیلی و تولد کلاسی پذیرای سفارشات هستم.

ارسال عروسک به خارج از کشور
وی گفت: سفارش از استان ها و شهرهای مختلفی داشتم که حتی برای نوه های خود به خارج از کشور نیز ارسال نموده اند و رضایتمندی خود را نیز اعلام کردند و برای جشن تکلیف و فارغ التحصیلی دانش آموزان کار انجام دادم و محصولاتم دارای تنوع و کیفیت مناسبی است.

برای تجاری سازی محصولات نیاز به حمایت دارم
وی بیان کرد: از مسئولین می خواهم که ما را یاری کنند تا بتوانم تجاری سازی نمایم. من 7 سال است که در این حرفه مشغول هستم؛ اما مورد حمایت قرار نگرفتم و تنها سال گذشته بسیج سازندگی با پرداخت وام های کسب و کار خانگی مرا حمایت کردند و امیدوارم دیگر سازمان ها نیز کسب و کارهای خانگی را حمایت نموده و حمایت شامل پرداخت وام و همچنین فراهم کردن زمینه فروش و بازاریابی باشد.
آدرس فضای مجازی:62 gallerydolls @
شماره تماس: ۰۹۱۳۷۲۴۴۲۶۵

حدیث عباسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا