برای ایجاد یک درخشش باید تلاش کرد

به گزارش پایگاه خبری افق بافق؛ در این شماره خبرنگار ما به سراغ رییس اسبق اداره ورزش و جوانان شهرستان بافق و رفته و با وی به گفتگو پرداخته که در ادامه می خوانید:
« سید علی محمد شریعتی بافقی» مدرک فوق دیپلم تربیت بدنی را از دانشسرای « شریف واقفی» کسب نمود، پس از فارغ التحصیلی، در دبیرستان» شهید رجایی» بافق به عنوان دبیر ورزش فعالیت خود را آغاز کرد. وی در سال 1362 به سمت رییس اداره تربیت بدنی بافق منصوب شد.
دانش آموزان درس ورزش را تجدید شدند
وی در این باره به خبرنگار افق کویر گفت: در گذشته اداره آموزش و پرورش شهرستان آنچنان توجه ای به رشته ورزش نداشت. یادم هست در خرداد ماه چهار نفر از دانش آموزان را در درس ورزش تجدید نمودم. خانواده ها برای اعتراض به مدرسه آمدند و گفتند: فرزندان ما در دروس های دیگر نمره قبولی را کسب نموده؛ اما در ورزش نمره نگرفته اند!

درس ورزش در آموزش و پرورش بافق از جایگاه ویژه ای برخوردار شد
وی ادامه داد: اواخر سال 1359 پوشش ورزشی را در بین دانش آموزان راه انداخته و دیگر آنان با فرم مدرسه در زنگ ورزش حضور نداشته؛ حتی تمام دانش آموزان مدرسه می‌دانستند اگر برای امتحان عملی حضور نداشته باشند باید در شهریور ماه از درس ورزش نمره قبولی را دریافت نمایند و از آن پس درس ورزش در آموزش و پرورش بافق از جایگاه ویژه ای برخوردار شد.
وی افزود: ورزش یک تفریح سالم و در سلامت انسان نقش بسیار مهمی دارد و در شکل گیری شخصیت فردی تأثیر گذار است.

وی تصریح کرد: جوانان با استعدادی در شهرستان حضور داشتند؛که کشتی بافق بعد از استان حرفی برای گفتن داشت.
شریعتی گفت: در سال 1362 به عنوان رییس اداره تربیت‌بدنی شهرستان منصوب شدم و با حفظ سمت دبیری فعالیت خود را آغاز نمودم.
رییس اسبق اداره تربیت‌بدنی شهرستان اضافه کرد: رشته های ورزشی که در استان بود را سازماندهی کردم و رؤسا‌ی هیئت های ورزشی را انتخاب و ابلاغیه ارسال نمودم؛ سپس ورزشکاران را به سوی بیمه ورزشی هدایت کردم تا در امنیت خاطر به فعالیت ورزشی خود ادامه دهند.
وی عنوان کرد: پس از شکل گیری هیئت های ورزشی، بعضی از تیم ها در مسابقات استانی و کشوری شرکت کردند.
سید علی محمد شریعتی ادامه داد: جوانان و ورزشکاران شهر تمام تلاش خود را به کار گرفته و با شهامت، غیرت و شجاعت کوشیدند تا بافق از شهرستان های دیگر پایین تر نباشد؛ « محمد علی پهلوان بافقی»، قهرمان نامدار عسکر خان که نامش زبانزد همه است.

عدم زمین فوتسال برای علاقمندان
وی یاد آور شد: زمین مناسبی برای علاقمندان به ورزش فوتسال نبود. یک شب با راننده آموزش و پرورش به شهر زرند رفته و زمینی که جنب دبیرستان دخترانه فاطمیه(س) بود(کلوپ ورزشی) را اجاره کردم. اقدامات اولیه صورت گرفت و با پیگیری های مکرر نورافکن خریداری و در زمین فوتسال برای ورزشکاران نصب گردید. به خوبی به خاطر دارم که نوجوانان و جوانان تا پاسی از شب به ورزش فوتسال می پرداختند. در آن زمان ورزش مطرح شهرستان بافق فوتبال بود.
وی بیان کرد: در طی این هشت سال که افتخار خدمتگزاری در اداره تربیت‌بدنی شهرستان را داشته در حد بضاعت خود اقدامات لازم را انجام داده‌ام.
وی گفت: تعداد محدودی زورخانه در سطح شهرستان فعالیت داشتند که همیشه دانش آموزان را به این رشته باستانی تشویق نموده. همچنین رشته‌های دیگر مانند والیبال، تنیس روی میز فعالیت خوبی داشته و در حدی که رقیب استان بوده؛ در ورزش شنا
دانش آموزان در شاخه های مختلف چندین مقام استانی و شهرستانی را کسب کردند.
وی افزود: در طی خدمت، بعضی از علاقمندان را تشویق به خریداری اسب نموده و مسابقه سوارکاری در شهرستان فعال گردید همچنین در مسابقات استان نیز شرکت داشتند.

برای ایجاد یک درخشش باید تلاش کرد
وی در باره اینکه رییس اداره ورزش و جوانان چه نقشی می تواند در جذب بودجه داشته باشد بیان کرد: جذب بودجه در روند کار بسیار تاثیر گذار است در نظر بگیرید فرمانده یک جنگ را با فرمانده اداره؛ هر کدام وظیفه ای دارند؛ اگر مسئول سازمانی پشت میز خود بنشیند و مراجعه کننده بیاید و نیاز خود را با رییس در میان بگذارد؛ قطعا در این اداره پیشرفتی حاصل نخواهد شد برای ایجاد یک درخشش باید تلاش کرد و از شرایط بیشترین بهره را برد.
وی در پایان اظهار کرد: از هفته نامه افق کویر تشکر ویژه دارم که به فکر ورزش بوده و اثر گذار است، خداوند شما عزیزان را یاری نماید.

حدیثه امیریان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا