پیشرفت در فوتسال آسان و در بانوان آسانتر اما متقاضیان کم

 به گزارش پایگاه خبری افق بافق؛ ورزش فوتسال ارزش و اعتبار خاصی دارد. هر چند فوتسال بانوان در شهرستان هنوز به جایگاه اصلی خود دست نیافته است؛ اما از اعتبار خوبی برخوردار است. ” زهرا حسینی زاده “مربی فوتسال بانوان که فعالیت خود را قریب به سه سال است در شهرستان بافق آغاز نموده و تیم دانش آموزان دوره اول متوسطه با مربیگری وی مقام اول استانی را کسب و مجوز ورود به مسابقات کشوری را از آن خود کند که در این شماره خبرنگار هفته نامه با او به گفتگو پرداخته که در ادامه می‌خوانید:

افق بافق: لطفا خودتان را به طور کامل معرفی کنید:
” زهرا حسینی‌زاده ” هستم،
متولد 30 مرداد ماه 1373 در بافق
افق بافق: چطور شد به فوتسال روی آوردید؟
بنده در یک خانواده 5 فرزندی که یک برادر و چهار خواهر پرورش یافتم که آنان به رشته فوتسال علاقه‌مند هستند همچنین مادرم اسامی فوتبالیست های ایرانی و خارجی را می شناسد. دیگر از همان کودکی گرایشم به سمت فوتسال رفت و در این مسیر گام برداشتم. از 9 سالگی فوتسال را به طور رسمی در تیم سنگ آهن شهرستان بافق شروع نمودم.

افق بافق: حامیان شما برای موفقیت در این ورزش چه کسانی بوده اند؟
خانواده و مربی ” خانم یزدانی” که مرا تشویق به شرکت در دوره های مربیگری فوتسال نمود؛ حتی در استان کرمان که دوره برگزار می شد او مرا معرفی می‌کرد و پس از گذراندن دوره و کسب مدرک مربیگری باز پشتیبان من بود.

افق بافق: این رشته ورزشی با توجه به اینکه بانوان دوران بارداری و زایمان دارند آیا زایمان مانع ادامه فعالیت ورزشکاران نمی شود؟
خیر. فوتسال بسیار مهیج است، اما امکان صدمه وجود دارد ، بازیکنان می توانند پس از گذراندن دوران بارداری و زایمان در تمرینات حضور یابد.

افق بافق: درصد آسیب دیدگی بانوان در رشته فوتسال چه میزان است؟
درصد آسیب دیدگی فوتسال آقایان به دلیل وضعیت بدنی بیشتر است؛ اما در بانوان بسیار جدی نیست.

افق بافق: ویژگی یک بازیکن خوب چیست؟
یک بازیکن ابتدا باید هدف خود را مشخص کند که آیا ورزش فوتسال را به صورت تفریحی یا حرفه ای ادامه دهد، اگر حرفه ای باشد الویت با تمرین به طور منظم و از همه مهم تر اخلاق ورزشکاری را جهت پیشرفت حفظ نماید.

افق بافق: بزرگترین آرزوی ورزشی خود را بیان کنید ؟
رسیدن بازیکنان پرتلاش بافقی به جایگاه خود در رشته فوتسال

افق بافق: سخن پایانی:
فعالیت و پیشرفت رشته فوتسال در بانوان خیلی راحت و آسان است اگر برای آن وقت و ارزش گذاشته شود مطمئنا می توانند به راحتی به جایگاه خود در فوتسال برسند؛ اما اکثریت بانوان گرایش به رشته ورزشی هندبال دارند، حتی بعضی از افراد با اینکه استعداد فوتسال را دارند، اما در این رشته حضور نمی یابند.در اینجا جا دارد از “یزدانی” نائب رییس هیئت فوتسال و مربی‌ام که همیشه پشتیبان و حامی فوتسالیستان و مربیان شهرستان هستند،تشکر نمایم.

حدیثه امیریان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا