میدان مناسب موتورسواری برای موتور سواران نداریم

 به گزارش پایگاه خبری افق بافق؛ بانوان نیمی از جمعیت کشور را تشکیل می دهند، که در بسیاری از عرصه های زندگی اجتماعی نقش هایی به مراتب موثرتر از آقایان ایفا می کنند، این قشر عظیم و موثر در کشور ما همواره پا به پای مردان در تمام عرصه های انقلاب اسلامی، دفاع مقدس، سازندگی و توسعه علمی کشور حضور داشتند، اما یکی از عرصه هایی که نمی توان نقش بانوان را نادیده گرفت، عرصه ورزشی است.
دقیقا جایی که بانوان ایران اسلامی، با رعایت تمام شئونات اسلامی در آن خوش درخشیده و سبب افتخارآفرینی برای خود و میهن عزیزمان شده اند.
یکی از رشته های ورزشی که در سال های اخیر در کشور رشد کرده ورزش موتور سواری است، رشته ای که جای کار فراوانی برای پیشرفت بانوان وجود دارد و به سبب هیجانی که در این رشته ورزشی وجود دارد، مورد استقبال فراوانی در بین جوانان قرار گرفته است. خبرنگار ما به سراغ ” رقیه اکبری” بانوی موتورسوار بافقی رفته و با وی به گفتگو پرداخته که در ادامه گزارش آن می آید.

هیچ وقت فکر نمی کردم که به این آرزوی کودکی برسم
“رقیه اکبری” متولد یکم اردیبهشت ماه 1380، دارای دو فرزند و در حال حاضر خانه دار است.
وی به خبرنگار افق کویر گفت: موتور سواری را از کودکی دوست داشتم، اما به دلیل محدودیت های اجتماعی و یا حتی نبود امکانات هیچ وقت فکر نمی کردم، که به این آرزوی کودکی برسم و بتوانم موتور را برانم، اوایل خانواده با شرکت در کلاس‌های آموزشی مخالفت داشته، اما همسرم مرا بسیار حمایت کرد و به حرف آشنایان توجهی نداشت.

با موتور دستگاه که در میدان بود شروع نمودم
وی ادامه داد: وقت خودم را هدر ندادم با راهنمایی های ارزنده همسرم برای ثبت نام به یزد رفتم. و سرعت خوبی در فراگیری مسائل داشتم؛ تاکنون 6 جلسه در دوره های موتور سواری شرکت نمودم. وی اضافه کرد: ابتدا با موتور دستگاه که در میدان آن جا بود شروع به تمرین کردم ؛ سپس موتور سیکلت هوندا را با دنده های 1، 2 سوار شدم. در ادامه برای گذراندن دوره های آموزشی موتور سنگین در تهران ثبت نام کردم.

قطعا مردم به این رشته گرایش پیدا می کنند
اکبری ادامه داد: زمانی که به کلاس می روم؛ حتما باید تجهیزات ایمنی به همراه داشته باشم؛ از جمله کلاه ایمنی، لباس مخصوص، دستکش و زانو بند که با رعایت این نکات تا به این لحظه آسیبی ندیده ام؛ فقط یک روز در هر هفته برای تمرین به یزد می روم.
وی یاد آورشد: مربی آموزشی من خیلی امیدواری می دهد؛ زمانی که بانوان آموزش رانندگی ثبت نام نمودند در شهرهای کوچک جا نیفتاده بود؛ اما یکسال نشده همه بانوان راننده شدند، موتور سواری نیز همین گونه است! اگر برای علاقمندان میدان موتور سواری در شهرستان راه اندازی شود؛ قطعا مردم به این رشته گرایش پیدا می کنند.
وی افزود: به دوستداران موتور سوار پیشنهاد می دهم؛ این هیجان و حس آزادگی را تجربه نمایند. وی اظهار کرد: بنده بسیار علاقه دارم که به بانوان آموزش موتور سواری ارائه کنم؛ بعضی از بانوان به دلیل مسافت طولانی در دوره های آموزشی یزد شرکت نمی کنند.
اکبری گفت: سنگین سواران؛ عصر جمعه در جاده D19 که جاده اختصاصی معدن است گرد هم می آیند همچنین از خردسال تا پیر برای تماشا حضور پیدا می کنند. چرا جوانان باید به جاده اختصاصی معدن بروند که مدام تریلی در حال عبور است! هفته ای نیست که یک اتفاق ناگواری در این جاده برای موتور سواران رخ ندهد.

نبود پیست مناسب برای موتور سواران معضل است
وی ادامه داد: کنار جاده خاکی است هر هفته همسرم با ماشین شخصی خود کنار جاده را آبپاشی می کند. بعضی ها بخاطر خطراتی که در این جاده است با موتور سنگین به این جاده نمی آیند؛ حتی خیلی از سنگین سواران حرکات نمایشی فرا گرفته اند؛ اما به نظر شما در جاده d19 می توانند این حرکات نمایشی را اجرا نمایند؟ نبود پیست مناسب برای موتور سواران معضل است. امیدوارم مسئولین مربوطه در این خصوص اقدام نمایند.
به نظر می رسد؛ ورزشکاران موتور سوار در میان بانوان، در حال گسترش است و دیر یا زود جامعه باید پاسخگو این مسئله باشد از هم اکنون مسئولان به فکر رفع خواست های این قشر از جامعه باشند.

حدیثه امیریان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا