فرزندان شهرستان بافق دچار بحران هستند

 به گزارش پایگاه خبری افق بافق؛ محمودخواجه‌ای رییس آموزش و پرورش بافق در نشست خبری با اصحاب رسانه شهرستان بافق روز یکشنبه 9 اردیبهشت ماه گفت: امروز تفاوت های شگرفی نسبت به سال های قبل که رییس آموزش پرورش بودم مشاهده کردم.

سال تحصیلی حاضر با کمبود 306 معلم آغاز شد
وی افزود: سال تحصیلی حاضر با کمبود 306 معلم آغاز شد و از طرف دیگر به علت مهاجرپذیر بودن شهرستان به علت وجود معادن، بالاترین تراکم دانش آموزی استان مربوط به بافق است.
وی بیان کرد: در سند تحول بنیادین مطرح شده بود که دانشگاه فرهنگیان باید مجددا به نسبت نیروی بازنشسته، نیرو جذب نماید؛ اما متاسفانه این مقوله مغفول مانده و به تبع خروجی بازنشستگی، ورودی نداشته است.

۶۵ درصد نیرو‌های مقطع متوسطه اول، بازنشستگان هستند
خواجه‌ای تصریح کرد: ۶۵ درصد نیرو‌های مقطع متوسطه اول، بازنشستگان هستند، و در مدارس ابتدایی پسر مدیر، معاون، مربی تربیتی و معلمین پایه ها بانوان معلم هستند و این موضوع نیز نیاز به تامل دارد.

از ۵۳۰ نفر شرکت کننده آزمون استخدامی، تنها ۵ مرد بافقی شرکت کرده بودند
وی ادامه داد: از ۵۳۰ نفر شرکت کننده آزمون استخدامی، تنها ۵ مرد بافقی شرکت کرده بودند و اینجا مسئولیت های اجتماعی خودش را نشان می دهد، رفع این مشکلات راه کار دارد و باید مسئولیت های اجتماعی را شناخت تا بتوان از آن بهره برداری کرد.

فرزندان شهرستان بافق دچار بحران هستند
وی گفت: فرزندان شهرستان بافق به ویژه در دوره ابتدایی دچار بحران هستند اما دقت نظر نیست یا متوجه آن نیستند.
خواجه‌ای خاطرنشان کرد: در سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۳ تا کنون، بالغ بر ۴ میلیارد تومان (از جمله ۷۱۹ میلیون تومان برای هزار صندلی، ۷۶۰ میلیون تومان برای میز و صندلی معلم، ۶۵۰ میلیون تومان برای دستگاه کپی، ۸۰۰ میلیون تومان حصارکشی یکی از مدارس، ۵۰۰ میلیون تومان برای تعمیرات مدارس و..)، از سوی فرمانداری بافق به آموزش و پرورش شهرستان کمک شده است.
او تصریح کرد: نوسازی مدارس استان تاکنون ۵۵ میلیارد تومان به بافق کمک کرده است.

استاندار یزد:20 درصد از منابع درآمدی شهرستان و استان باید به آموزش و پرورش اختصاص پیدا کند
رئیس آموزش و پرورش بافق گفت: باتوجه به گفته استاندار یزد در زمینه مسئولیت‌های اجتماعی، ۲۰ درصد از منابع درآمدی شهرستان و استان باید به آموزش و پرورش اختصاص پیدا کند، اما هنوز اجرایی نشده است.

تنها یک مشاور آقا و سه مشاور خانم در سطح شهرستان وجود دارد
خواجه‌ای بیان کرد: در حوزه پرورش و مشاوره‌ای نیاز ما بیش از اینها است؛ تنها یک مشاور آقا و سه مشاور خانم در سطح شهرستان داریم و با وجود این، سهمیه‌ای برای ما درنظر گرفته نشده است.
او ادامه داد: درنظر داریم دوره‌های دانش افزایی روانشناسی، تربیتی و توسعه شخصیتی، برای معلمان برگزار شود تا بخشی از این نیاز برطرف شود.
رئیس آموزش و پرورش بافق گفت: ۱۰-۱۲ تا از پست‌های اداری خالی است و با کمبود نیروی تخصصی روبه رو هستیم.

حدیث عباسی- حدیثه امیریان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا