برای تهیه آرد با مشکلات زیادی روبه رو هستم

 به گزارش پایگاه خبری افق بافق؛ امروزه بسیاری از مردم رو به سوی استفاده از محصولات خانگی آورده‌اند. لذا امروزه اغلب فعالیت‌های خانگی با موفقیت‌های چشمگیری مواجه شده است و یکی از محبوب‌ترین فعالیت‌های خانگی، مربوط به پخت نان است برخی از زنان اقدام به تولید نان خانگی و بهره برداری از آن نموده و شغلی برای خود ایجاد نموده اند؛ خبرنگار افق کویر با یکی از فعالین این حرفه گفتگو کرده که در ادامه می خوانید:
“افسانه فتوحی بافقی” دارای دو فرزند می باشد وی جهت کمک به اقتصاد خانواده شغلی برای خود ایجاد نموده و در خانه روزانه تا 50 قرص نان پخت می کند.
وی گفت: برای تهیه آرد با مشکلات زیادی روبه رو بوده و باید آرد را به صورت آزاد و گران تهیه نمایم و این باعث می شود که نان با قیمت بالایی به دست مشتری ها برسد.
وی در ادامه بیان کرد: در حال حاضر با دو تنور مشغول شده ام ولی یکی از تنورها اجاره ای است و همچنین دستگاه خمیر کن را از دوستان امانت گرفته ام و کار خود را انجام می دهم.

پخت نان برای سلیقه های متفاوت
وی اظهار کرد: از ادویه خاص و روغن مخصوص نان استفاده می کنم و مشتری ها سلیقه متفاوت دارند برخی نان کنجدی و برخی با سبزیجات( برگ پیاز، گشنیز و …) دوست دارند.
وی در ادامه گفت: کمبود آرد از بزرگترین مشکلات است و همچنین در منزل به پخت نان مشغول هستم اگر مکانی برای پخت نان خانگی ایجاد می شد می توانستم به صورت مستقیم نان خود را نیز به فروش برسانم.
وی در پاسخ به این پرسش که : چگونه می توان از این قبیل مشاغل حمایت کرد” گفت: از طریق برخی سازمان ها وام هایی به مشاغل خانگی پرداخت می شود؛ که به مشاغل خرد کمک زیادی می شود؛ اما برای حرفه کاری همانند پخت نان به آرد نیاز است؛ که برای خرید نان با مشکلاتی روبه رو هستیم از جمله سهمیه آرد به مشاغل خانگی تعلق نمی گیرد و همچنین نانوایی ها نیز با محدودیت فروش آرد روبه رو هستند و برای تهیه آرد با مشکل روبه رو هستم.

آرد اضافه نانوایی ها را به نانوایی های خانگی بدهند
وی در ادامه بیان کرد: اگر مسئولین مربوطه آرد را مدیریت کنند و آرد اضافه نانوایی ها را به نانوایی های خانگی ارائه دهد بیشتر مشکلات رفع می گردد و همچنین با توجه به اینکه نان های خانگی دورریز ندارد در آرد نیز صرفه جویی می شود.
شایان ذکر است؛ مشاغل خانگی جهت استحکام اقتصاد خانواده ها اهمیت بسزایی دارد و برخی از زنان سرپرست خانواده از این طریق درآمدزایی می کنند و نیاز به حمایت مسئولین دارند؛ در چند سال اخیر مردم بیشتر به سمت محصولات خانگی رفته که نان نیز از آن مستثنی نیست؛ اگر بتوان مکانی مناسب برای کارآفرینان این حرفه ایجاد کرد که به صورت متمرکز به فعالیت بپردازند و آرد در اختیار نانواها قرار گیرد و مدیریت گردد علاوه بر کارآفرینی نان با کیفیت بهتری در اختیار مردم قرار خواهد گرفت.

حدیث عباسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا