کمربند شمالی بافق بدترین جاده ای که ما در آن رفت و آمد داریم

به گزارش پایگاه خبری افق بافق؛ ابراز گلایمندی ها و نارضایتی های شهروندان در مورد کمربند شمالی یا کمربندی سنگ آهن به  افق بافق باعث شد که خبرنگاران برای تهیه گزارش میدانی به این منطقه بروند و از نزدیک شاهد مشکلات این جاده باشند و با افراد حاضر در این منطقه گفتگو نمایند که در ادامه می خوانید:

کشاورزان در کمربندی شمالی سهیم هستند

ابتدا یکی از ساکنین که تمایل به معرفی خود نداشت گفت: از میدان غدیر( اعدام) تا کمر بندی شمالی سنگ آهن زمین کشاورزی بوده و این ملک ها مالک داشته و مالکین در این زمین ها کشاورزی نیز انجام می دادند که تعدادی از این زمین ها از کشاورزان خریداری شده و هزینه تعدادی از زمین های به مالکین پرداخت نشده است و در این کمربندی نیز سهیم هستند.
وی ادامه داد: در کنار جاده لوله های گاز کشیده شده است چند نفری از اهالی هزینه گاز کشی را پرداخت نموده و برخی از اهالی صحرا می گویند پول زمین های ما پرداخت نشده است.

کمربندی از روشنایی کافی برخوردار نیست

وی افزود: این کمربندی از روشنایی کافی برخوردار نیست، حتی در شب اگر با چراغ سوبالا رانندگی کنید باز هم نمی توان در شب دید درستی داشته باشید، بعد از اتفاق دلخراشی که در این کمربندی برای یک زوج جوان رخ داد، دو سرعت گیر در این کمربندی نصب نمودند.
بدترین جاده ای که ما در آن رفت و آمد می کنیم این کمربندی شمالی است

وی گفت: بنده یک راننده و ماشین سوار هستم و مشاهده می کنم که ایمنی و علائم جاده ای در این کمربندی رعایت نشده است و هرکدام از رانندگان ماشین سنگین که دارای گواهینامه پایه یک هستند در همه جاده های شهر و شهرستان های دیگر رفته و تردد کرده اند، می گویند بدترین جاده ای که ما در آن رفت و آمد می کنیم این کمربندی شمالی است.
وی عنوان کرد: آسفالت جدید روی کمربندی انداختند و بعد از مدتی طولانی خط سفید شبرنگ جاده را کشیده اند .

 

باید حریمی برای جاده در نظر بگیرند که هیچ اقدامی صورت نگرفته است

وی درخصوص ساختمان که کنار جاده ساخته شده است گفت: ساختمان ها و مزرعه که در کنار جاده است باید عقب نشینی کرده تا جای پارک خودرو و پیاده رو باشد. چیزی که بنده در مورد این کمربندی میدانم از خط وسط جاده باید حریمی برای جاده در نظر بگیرند که هیچ اقدامی صورت نگرفته است.
وی در ادامه از خبرنگاران خواست که عصر به این جاده بیایند و تردد کامیون ها را مشاهده کنند باید از نزدیک دید تا به عمق خطر پی برد.
“کوشکی” یکی از کسبه در این منطقه افزود: از مسئولین مربوطه خواستارم سرعت گیر های که در این کمربندی نصب نموده به حالت تخته پرشی نباشد و در این کمربندی علائم ایمنی بیشتر رعایت شود و علائمی که مانع سرعت بیش از حد کامیون ها می شود، ایجاد گردد ، برخی از رانندگان با سرعت بسیار بالا رانندگی می کند.
وی ادامه داد: ساخت و سازهایی که در کنار جاده انجام می شود، پیگیری نمایند.
سپس ” ناظمی” یکی از کسبه کمربندی بیان کرد: جاده روشنایی کافی ندارد و ماشین ها خیلی با سرعت تردد می کنند بر اثر سرعت زیاد سنگ به ششیه ماشین من برخورد کرد و شیشه ماشین شکست و در حال حاضر بعد از تصادف تریلی با موتورسوار چند سرعت گیر نصب نموده اند که خیلی تاثیر دارد.
بارها به علت ارتفاع زیاد کامیون ها برخورد با سیم برق مشاهده شده است
وی ادامه داد: این منطقه مسکونی است و سرعت نباید زیاد باشد اغلب با 120 کیلومتر در ساعت عبور می کنند و استاندارد ارتفاع بار کامیون ها نیز مشخص نیست و به این موضوع دقت نشده است و بارها به علت ارتفاع زیاد کامیون ها برخورد با سیم برق مشاهده شده است و باعث قطعی برق گردیده است و این خطرات جبران ناپذیری به دنبال خواهد داشت.

قول هایی که عملی نشد

وی در ادامه بیان کرد: حریم جاده مشخص نیست و زمانی که مسئولین قصد خرید زمین ها را داشتند قولهایی از جمله انتقال برق، آب و گاز را داده بودند که هیچ کدام عملی نشد و همچنین در ساخت و سازهای این منطقه حساب و کتابی نیست.

هیچ مسئولی به این جاده رسیدگی نمی کند و فقط بهره برداری می کنند

“محمدرضا تشکری” یکی دیگر از کسبه در این منطقه بیان کرد: این منطقه روشنایی ندارد، هیچ مسئولی به این جاده رسیدگی نمی کند و تنها زمین های کشاورزان را گرفته اند نه پولی به صاحبان ملک داده اند نه به جاده رسیده اند فقط بهره برداری می کنند برق و آب و گاز هم وجود ندارد و هر قسمتی از جاده که توانستند یک دوربرگردان درست نموده اند.
محمد صالح عابدی رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان در نشست خبری 5 شهریورماه 1402 عنوان کرد: کمربند شمالی در اختیار سنگ آهن است و یکی از مشکلات این کمربندی موضوع مالکیت زمین ها است بدین معنا که زمین ها از مالکین جهت ساخت جاده گرفته شده است؛ اما هزینه ای بابت آن پرداخت نشده و همچنین حریم این جاده که ۱۳۰ متر است نیز رعایت نگردیده است و همان طور که مشاهده می شود کنار جاده ساختمان ها ساخته شده است.

لوله های انتقالی آب زاینده رود بین دو باند قرار گرفته است

وی در ادامه گفت: برای تحویل جاده باید سند زمین ها و حریم ها را داشته باشند .
عابدی یکی دیگر از مشکلات را این چنین بیان کرد: لوله های انتقالی آب زاینده رود بین دو باند قرار گرفته است و اگر ترکیدگی صورت گیرد این آب تا ۲۰ متر فواره می شود و جاده مسدود می گردد و همچنین کشاورزان هر کدام برای چاه ها مسیری اختیار نموده که باید برای هر چاه یک مسیر ایجاد گردد و علاوه بر این لوله گاز که بسیار خطرناک است در نزدیکی جاده قرار دارد که با عبور خودروهای سنگین از روی آن ها امکان انفجار وجود خواهد داشت.
وی تاکید کرد: برای تحویل این جاده سند زمین ها و حریم ها باید مشخص شود.
حال به نظر می رسد، فرمانداری، شرکت سنگ آهن مرکزی با حضور ادارات راهداری و گاز، راهنما و رانندگی و سایر ادارات مرتبط، هرچه سریع تر به موضوع این کمربندی ورود کرده تا شاهد داغ دار شدن گلهای دیگر از جامعه اسلامی نباشیم.

گزارش: حدیث عباسی- حدیثه امیریان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا