کلاس های تابستانی با هماهنگی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شود

به گزارش پایگاه خبری افق بافق، با تعطیلی مدارس و فرارسیدن فصل تابستان، پر کردن اوقات فراغت دانش آموزان به یک دغدغه برای خانواده ها تبدیل می شود. برخی خانواده ها با توجه به شرایط خود و فرزندشان، برای گذراندن اوقات فراغت فرزندانشان برنامه ریزی می کنند؛ اما برخی خانواده‌ها بدون توجه به علایق فرزند خود گاهی به دلیل چشم و هم چشمی فرزندان خود را مجبور می کنند در روزهای تعطیل چندین کلاس هنری، ورزشی و علمی ثبت نام کنند، بدون اینکه نتیجه ای حاصل شود
اینکه والدین به فکر آموزش فرزندان خود هستند عقیده ای خوب است، چون دیگر این روزها به بطالت و صرفا پای تلویزیون و گوشی و بازی های رایانه ای گذرانده نمی شود؛ اما نباید با برنامه فشرده و خسته کننده کاری کرد که بچه ها برای نفس کشیدن نیز وقت نداشته باشند.در این شماره از هفته نامه خبرنگار افق کویر پیرامون چگونگی برگزاری کلاس های تابستانی، با “محمد باقر قائمی” رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بافق به گفتگو نشسته که در ادامه خواهید خواند:

“محمد باقر قائمی” رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بافق گفت: مفتخرم به مدت 2 سال در سمت رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بافق در خدمت همشهریان عزیز بافقی هستم و از 20سال قبل به عنوان یک هنرمند بصورت مستمر در زمینه طراحی کاریکاتور در مورد موضوعاتی از قبیل معضلات شهرستان، مسائل سیاسی و اجتماعی کشور فعالیت دارم.

فعالیت انجمن هایی که دچار رکود شده بود، از سر گرفته شد
وی گفت: در مدت زمان خدمت در اداره ارشاد، انجمن هایی که سال ها دچار ایستایی شده بود، در آن خانه تکانی اساسی صورت گرفت و فعالیت آن ها از سر گرفته شد و هنرمندان زیادی به مجموعه هنر شهرستان اضافه شدند.
قائمی ادامه داد: با شروع فصل تابستان و آغاز به کار کلاس های غنی سازی اوقات فراغت، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز طبق رسالت سال های گذشته، اقدام به برگزاری کلاس های متعدد در زمینه ی هنرهای تجسمی، از جمله، طراحی چهره، سیاه قلم، مداد رنگ نموده است و امسال نیز تلاش شد با توجه به رویکردی که در زمینه چاپ کتاب وجود دارد، تصویرسازی ویژه کودکان را در برنامه کلاس های تابستانی بگنجانیم تا ماحصل آن انتشار چند کتاب ویژه کودکان باشد.

پر بار شدن کلاس های خوشنویسی با اضافه شدن خط تحریری
وی اضافه نمود: کلاس های خوشنویسی با اضافه شدن خط تحریری خودکار، پربارتر شده است، همچنین کلاس های عکاسی، نورپردازی،ویرایش آسمان و عکاسی خبری ویژه مدیران روابط عمومی ادارات برگزار شده و کلاس های عکاسی خبری ویژه اصحاب رسانه نیز در آینده ای نزدیک، برگزار خواهد شد.
در زمینه هنر تئاتر، کلاس های مقدماتی تئاتر، تمرینات بدنی و نورپردازی تئاتر اجرایی می شود، همچنین تلاش شد موسیقی سنتی شامل تنبک، گیتار، سنتور را در کلاس های موسیقی منظور نماییم.
قائمی با بیان این مطلب که سال گذشته کلاس های فن بیان با استقبال خوبی رو به رو شد، امسال نیز در تلاش هستیم این امر استمرار داشته باشد.

استقبال مطلوبی از کلاس های تابستانی صورت گرفت
وی افزود: در کنار برگزاری کلاس های تابستانه، تلاش شد تا برنامه های متعددی را با همکاری شرکت سنگ آهن مرکزی، به منظور ایجاد اوقاتی شاد و مفرح برای خانواده ها از جمله جشنواره لیگ پانتومیم و لیگ مشاعره داشته باشیم. همچنین سال گذشته جشنواره استعدادیابی رسانه های جوان با حضور استادان و گویندگان مطرح کشوری برگزار شد و نتایج بسیار ارزشمندی را نیز رقم زد، تابستان امسال نیز سومین دوره برگزار خواهد شد.

غنی سازی اوقات فراغت نوجوانان و جوانان یک نیاز اساسی
قائمی با اشاره به اینکه غنی سازی اوقات فراغت نوجوانان و جوانان یک نیاز اساسی است افزود: سال گذشته پس از پایان کلاس ها، نمایشگاهی از آثار هنرمندان برگزار شده و با استقبال خوبی رو به رو شد و بازدهی کلاس ها اهمیت زیادی دارد.
وی با بیان این مطلب که خوشبختانه سال گذشته استقبال خوبی از کلاس ها صورت گرفت و 400تا450 کودک و نوجوان بافقی در کلاس های تابستانی حضور یافتند. وی اظهار امیدواری کرد این طرح در طی سال نیز، استمرار داشته باشد تا بتوان به بازدهی مطلوبی دست یافت، با ذکر مثال هنرمندانی که سال گذشته در زمینه هنرهای تجسمی فعالیت داشتند، دوره یک ساله را با موفقیت طی نمودند.

برگزاری کلاس های تابستانی از سوی ادارات منوط به هماهنگی با اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی
قائمی ادامه داد: سال گذشته نمایش های بسیار خوبی بر روی صحنه نمایش رفت و برای اولین بار جشنواره دانش آموزی، به همت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد و سه کار تئاتر دانش آموزی به نمایش عمومی درآمد و مورد استقبال خانواده ها قرار گرفت و در جشنواره استانی موفق به کسب رتبه اول استان شدیم
برگزاری کلاس های تابستانی از سوی ادارات منوط به هماهنگی با اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی است
وی افزود: برگزاری کلاس های تابستانی از سوی ادارات منوط به هماهنگی با اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی است تا خانواده ها با اطمینان خاطر فرزندان خود را در کلاس های مرتبط، ثبت نام نمایند
قائمی افزود: اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی با حضور هنرمندان هویت پیدا می کند و استقبال از فعالیت هنرمندان و نمایشگاه ها باعث ایجاد انگیزه در آنان خواهد شد، جای بسی تاسف است که در شهرستان بافق افراد محدودی از آموزش ها استقبال می نمایند و با برگزاری دوره های آموزشی بیشتر، قطعا نتایج بهتری در شهرستان رقم خواهد خورد.

حکیمه السادات میرمحمدی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا