هیچ چیز قابل پیش بینی نیست

 به گزارش پایگاه خبری افق بافق؛ کارشناسان هواشناسی پاییز 1402 را پرباران اعلام نمودند بنابراین کیفیت سیل بندها از اهمیت بسزایی برخوردار است؛ خبرنگار ما پیرامون این موضوع با رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان بافق گفتگویی نمود :

“محبوبه معتمدی نیا” رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان گفت: سیل بندها در وضعیت مناسبی قرار دارند و سیلی که در مردادماه سال گذشته صورت گرفت با مشکلی روبرو نشده و در روستای” باجگان” نیز خسارات حاصل از سیل، ارتباطی به سیل بندها نداشت.

خسارت وارده بدلیل ساخت خانه ها در مسیر رودخانه بود

وی افزود: خسارت وارده بدلیل ساخت خانه ها در مسیر رودخانه بود که قرار شد طراحی و نقشه برداری از آن صورت گیرد و بودجه مورد نیاز در این زمینه تامین شود و سیل بند آن مکان که دچار نقص شده بود نیز مرمت شد.
وی بیان کرد: در منطقه “حسین آباد” آب به قنات ورود کرده بود بنابراین دو پخش سیلاب به ارزش 2 میلیاردتومان ایجاد شده است و برای ترمیم بندهای روستاهای “باجگان” و “شیطور” از ماده 17 مدیریت بحران هزینه ها تامین شد .
وی عنوان کرد: در صورت جلسه مدیریت بحران مصوب شد بند روستای “حسن آباد” را سنگ آهن ایجاد کند و در حال حاضر مشغول به کار هستند و مابقی بندها نیز مصوب شد با مشارکت معادن مثل معدن سرب و روی کوشک، فسفات و انرژی اتمی ترمیم و اصلاح گردد.

مشکلات عمده سیل بند ها رسوب است

معتمدی نیا گفت: از مشکلات عمده سیل بندها رسوب است و هزینه های رسوب برداری بسیار زیاد می باشد و چندین برابر هزینه احداث بند می شود.
وی تأکید کرد: اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان به مشارکت معادن نیاز دارد و باید قسمت سرریز بندها خالی شود.

هیچ چیز قابل پیش بینی نیست

وی در پاسخ به این سوال که “آیا شهرستان بافق سیل خیز است؟” گفت: در حال حاضر امکان پیش بینی وجود ندارد و به دلیل تغییر اقلیمی که صورت گرفته است هیچ چیز قابل پیش بینی نیست.
وی تصریح کرد: مسیر ورود آب و رودخانه ها بسته شده است و خودمان را در مقابل سیلاب آسیب پذیر نموده ایم ، در بازدیدی که از روستای باجگان انجام شد؛ مشخص شد در تمام مسیرهای ورودی آب یا رودخانه ها خانه ساختند.

گزارش: حدیث عباسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا