هشدار هواشناسی استان؛ سالخوردگان، کودکان و بیماران قلبی در یزد از خانه خارج نشوند

به گزارش پایگاه خبری افق بافق به نقل از ایرنا؛  کارشناس هواشناسی یزد گفت: تا اواخر هفته به ویژه در ساعات بعدازظهر و اوایل شب وزش باد به‌ نسبت شدید تا شدید همراه با گردوخاک در استان پیش‌بینی می‌شود بنابراین به افراد سالمند، کودکان و بیماران قلبی و ریوی توصیه می‌شود تا بهبود شرایط جوی از خانه خارج نشوند.

سید عباس میرحسینی 27 تیرماه افزود : نسبت به ماندگاری گرد و غبار در جو و وزش باد شدید و گردخاک تا فردا در استان هشدار سطح نارنجی صادر می‌شود.

وی ادامه داد: بر اساس تحلیل نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی تا فردا همچنین کاهش نسبی دما و از پنجشنبه به صورت مجدد روند افزایش دما در سطح استان یزد رخ می‌دهد.

این کارشناس هواشناسی گفت: سامانه کیفی هوا با ثبت عدد ۳۶۳ برای اردکان هوای این شهرستان را خطرناک گزارش کرد و این سامانه همچنین با ثبت عدد ۲۱۳ برای مهریز، ۱۸۳ برای بافق، ۱۵۹ برای یزد و ۱۲۵ برای میبد هوای این شهرستان‌ها را بسیار ناسالم و ناسالم گزارش کرد.

میرحسینی بیان کرد: همکاری مردم نقش مهمی در پیشگیری از آسیب به افراد به خصوص سالخوردگان و بیماران قلبی و ریوی دارد که باید برای حفظ سلامتی خود همکاری کنند.

اکسیدهای گوگرد، نیتروژن، مونوکسید کرین و ذرات معلق از جمله عوامل تعیین‌کننده شاخص کیفیت هواست و شاخص کیفی هوا معمولا به‌ صورت روزانه محاسبه می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا