به گزارش پایگاه خبری افق بافق، حوادث رانندگی از جمله اصلی ترین عامل های مرگ و میر در جهان بوده و اولین دلیل مرگ در بهترین سال های زندگی انسان ها، یعنی در سنین جوانی و معمولا کمتر از ۴۰ سال می باشد که علاوه بر از بین بردن انسان های جوان در بهترین دوران زندگی شان هزینه های مالی، روحی، روانی، درد و غم بسیاری را برای خانواده های آنان و همچنین جامعه به دنبال دارد. گزارش این هفته خبرنگار هفته نامه افق کویر داستان دو پدری را روایت می کند که فرشته مرگ، طعم شیرین داشتن پدر را در روز دختر به کام عزیزانشان تلخ نمود. به منظور اطلاع از چگونگی وقوع این حادثه دردناک گفتگویی با” سرهنگ ابوالفضل رعیت” رئیس پلیس جاده بافق بهاباد انجام دادیم که در ادامه می خوانید:
40 متر خط ترمز!!
سرهنگ ابوالفضل رعیت، در توضیح علت و چگونگی حادثه تصادفی که شنبه 22 اردیبهشت ماه، صورت گرفت و به فوت راکب موتور سوار و ترک نشین منجر شد، عنوان نمود: از اوایل اردیبهشت ماه 1403آمار تصادفات بین شهری در محورهای مواصلاتی شهرستان بافق نسبت به سال گذشته کاهش چشمگیری داشته است. وی در مورد تصادف موتورسیکلت عنوان نمود: حادثه در شامگاه شنبه 22 اردیبهشت ماه 1403، در شهرک پردیس، روبروی دانشگاه آزاد بافق صورت گرفت که به علت بی احتیاطی راکب موتور سیکلت و سرعت بالای ان وارد میدان شده و منجر به پرتاب راکب موتور سوار و ترک نشین و فوت آن ها گردید. رعیت اضافه نمود:40 متر خط ترمز موتورسیکلت گواه سرعت بالای آن بوده است.
افراد فکر می کنند حادثه برایشان اتفاق نمی افتد
رعیت عنوان نمود: جای بسی تاسف است که به رغم توصیه های ایمنی پلیس بسیاری از افراد به گمان اینکه حادثه ای برایشان صورت نمی گیرد، به توصیه های پلیس توجهی نداشته و آن را نادیده گرفته و منجر به تکرار حوادثی دلخراش و جبران ناپذیرمی گردند. برای موتور سیکلت هایی که از 250 سی سی به بالا هستند رانندگی در معابر برای راننده و سایر شهروندان خطرساز می باشد و انتظار می رود مسئولین مربوطه پیست و فضایی ویژه ای برای علاقه مندان به این امر اختصاص دهند.
توجه رانندگان به مسیرهای ییلاقی
رئیس پلیس جاده بافق بهاباد از وقوع حادثه دیگری در 20 اردیبهشت ماه1403 در 20 کیلومتری جاده بافق به سمت کوشک خبر داد. رعیت، در بیان علت حادثه عنوان نمود: به علت بی احتیاطی راننده، سواری پژو منحرف شده و در مسیر خودرو پراید قرار گرفته و تصادفی زنجیره ای صورت می گیرد،
رعیت ادامه داد: از آنجایی که عرض جاده کم بوده و خط کشی و علائم رانندگی به درستی رعایت نشده در سرعت های بالا، خستگی و خواب آلودگی نیز مزید بر علت شده و منجر به ورود خودرو به خط مخالف و شاخ به شاخ شدن خودروهای سواری و بروز حادثه شد. به رانندگان توصیه می شود به مسیرهای ییلاقی توجه بیشتری داشته باشند.
رعیت تصریح کرد: یکی از حوادثی که به ویژه با شروع فصل گرما بیشتر اتفاق می افتد، واژگونی می باشد که به علت خستگی و خواب آلودگی برای ساکنان بومی شهرها صورت گرفته، بیشتر افراد بومی شهرستان دچار روز مرگی شده و خطرات جاده را جدی نمی گیرند. مسیر یزد بافق کیلومتر 52، یکی از نقاط حادثه خیز بوده و انتظار می رود افراد بومی شهرستان به نقاط حادثه خیز آشنایی داشته و برای سلامتی خود وسرنشینان نکات ایمنی را رعایت نمایند.
حکیمه السادات میرمحمدی