نوید رییس اداره پست به شهروندان: به روزسانی سیستم توزیع اداره پست

 به گزارش پایگاه خبری افق بافق؛ 17مهرماه(9 اکتبر) به نام روز جهانی پست نام گذاری شده است؛ پست یکی از سازمان‌هاي فوق العاده کهن و ارتباطی اسـت، انسان‌ها از دیرباز بـه وسیله پست با ملل و سرزمین‌هاي دیگر ارتباط برقرار می‌کردند؛ پست، کهن ترین و گسترده‌ترین نوع ابزار ارتباطی بین مردم یک کشور با ساکنان دیگر سرزمین‌ها و مناطق جهان اسـت و این مناسبت بهانه‌ای شد که خبرنگار افق بافق با رییس اداره پست شهرستان بافق گفتگو کند.
“محمد آبید” رییس اداره پست شهرستان بافق گفت: متولد 1360 و اصالتاً از روستای بشکان بوده وکارشناسی ارشد مدیریت را از دانشگاه یزد دریافت نمودم و در حال حاضر دانشجوی دکترای رشته مدیریت تحقیقات هستم.
آبید گفت: نزدیک به یک سال است که به عنوان رئیس اداره پست بافق معرفی شده و متأسفانه در بدو ورود به این اداره کارکنان مهم خود را نداشت بنابراین بسیاری از کارها را می‌بایست به تنهایی انجام بدهم و کار بسیار دشواری بود.

سامان دادن وضعیت نابسامان اداره پست زمان می‌برد

وی افزود: خیلی از مواقع من تا پاسی از شب در اداره حضور دارم و سامان دادن وضعیت نابسامان اداره پست زمان می‌برد و بعد از گذشت یک سال اداره پست تقریبا به شرایط عادی برگشته است.
وی بیان کرد: با کمبود نیرو روبه‌رو بوده و با اطلاع رسانی‌هایی که انجام شد، موفق به جبران کمبودها شده و آموزش‌های لازم به نیروهای جدید داده شد و رشد و بالندگی نیروهای جدید هزینه‌بر و زمان‌بر است.
آبید تصریح کرد: از برنامه‌های آینده ارتقای ساختمان اداره پست، نصب تابلو و زیبا سازی فضای داخل اداره است و با پیگیری‌هایی که با اداره کل، فرماندار و امام جمعه صورت گرفت انشاا… با هماهنگی بتوان اداره پست را به رشد و بالندگی رساند.

میز خدمت پاسخگوی شبهات و سوالات مردم است

این مسئول گفت: گزارش عملکرد در نماز جمعه 21 مهرماه ارائه و میز خدمت نیز دایر خواهد شد.
وی افزود: میز خدمت پاسخگوی شبهات و سوالات مردم است و با توجه به الکترونیک شدن و دولت الکترونیکی اداره پست هم از این قضیه مستثنی نیست و کارها به صورت الکترونیکی انجام می‌شود و سعی بر این است که مردم حضور فیزیکی کمتری در بیرون داشته باشند و بتوانند از طریق سیستم کارهایشان را پیگیری کنند.
آبید عنوان کرد: کسانی که صاحب کسب و کار خانگی هستند، می توانند از طریق اداره پست قرارداد بسته شود و ساخته های خودشان را در سطح کشور به فروش برسانند و اداره پست قراردادهای مختلفی با سازمان ها ایجاد کرده که از حضور افراد داخل شهر هم جلوگیری می کند؛ کارکنان حتی برای جمع آوری مرسولات می‌توانند وارد بشوند و مرسولات را جمع آوری و به هر نقطه ای که بخواهند ارسال شود.

به روزسانی سیستم توزیع اداره پست

آبید با بیان اینکه هدف خدمت به مردم و افزایش کیفیت کار است، گفت: قبلاًمرسولات بافق بدلیل بُعد مسافت با یک روز تاخیر ارسال می‌شد و تلاش شد که سیستم توزیع به‌روز رسانی شود و توزیع در همان روز صورت بگیرد و این نوید را می دهم که در هفته پست این کار شروع شود و توزیع مرسولات در همان روز صورت بگیرد.
این مقام مسئول میانگین مرسولات وارداتی را روزانه 600 مورد بیان نمود و عنوان کرد: به طور میانگین مرسولات صادراتی روزانه 100 مورد است.
آبید افزود: شهر بافق جز شهرستان هایی است که پست ویژه دارد و تعهدی که پست ویژه دارد رساندن مرسولات به مقصد در زمان 24 ساعته است و از تمام نقاط کشور به شهرستان بافق مرسوله ویژه ارسال می‌شود.
وی گفت: مردم برای بالا بردن سرعت ارسال بسته ها از پست ویژه استفاده کنند و در مرحله بعد پست پیشتاز را پیشنهاد می کنم که بازه زمانی آن بین 24 تا 48 ساعت است.
در حین تهیه گزارش از رییس اداره پست یکی از شهروندان وارد اتاق رییس شد و از رییس اداره بابت خوشرو بودن و برخورد محترمانه با ارباب رجوع تشکر نمود و گفت باید از مسئولینی که محترمانه و دلسوزانه به مردم خدمت می کنند و از خود مایه می گذارند، تشکر کرد.

گزارش: حدیث عباسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا