نشست شورای فرهنگ عمومی بافق

به گزارش خبرنگار افق بافق نشست شورای فرهنگ عمومی بافق با حضور فرماندار،امام جمعه و برخی از روسای ادارات و نهادها امروز چهارشنبه، در محل سالن کنفرانس دفتر امام جمعه بافق تشکیل شد.

امام جمعه بافق در نشست شورای فرهنگ عمومی گفت:
اولین ابتکار عمل در شورای فرهنک عمومی بافق ایجاد کارگروه ها در راستای وظایف شورای فرهنگ عمومی است.وی افزود: دومین ابتکار عمل تامین بودجه برای طرح هاست که با موافقت استاندار صورت گرفت.

محمد باقر قائمی،رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بافق ادامه داد:
برخی از دغدغه ها که در نشست شورای فرهنگ عمومی قبل، درباره مسایل گردشگری مطرح شده بود به خوبی حالت اجرایی به خود گرفت.

امام جمعه بافق:
لزوم ساماندهی تابلوهای ورودی شهر با نمادهای شهرستان بافق

محمد باقر قائمی:
کمیته های فرعی شورای فرهنگی عمومی تغییرات زیادی از لحاظ نیروی انسانی به خود داشت.

امام جمعه بافق گفت:
توجه به دستاوردهای کنگره ایت الله حاج شیخ محمد تقی بافقی مهم است و باید برای آن دغدغه داشت، در نهایت اهداف این طرح باید مورد توجه قرار کرفته ضمن این که در کمیسیون ها هم در این خصوص باید بررسی های لازم صورت بگیرد.

فرماندار بافق تصریح کرد:
در بافق دغدغه هایی از قبیل مرزها و …وجود دارد اما از لحاظ فرهنگی کار باید صورت بگیرد و شورا به سمت بازسازی فرهنگ شهر در حوزه های اخلاقی،دینی و اعتقادی پیش برود.
فرمانداربافق بر لزوم توجه به کارگرانی که در سطح شهر اقامت دارند از لحاظ نظارت بر فرهنگ آنها تاکید کردبرخی از مسایل در بافق روی می دهد که نیاز به تقویت مراکز تربیتی است و این برای بافق زیبنده نیست.

امام جمعه بافق افزود:
بابد فعالان فرهنگی شهر را تقویت کرد تا مشکلات فرهنکی شهر حل شود و اکر این رویداد انجام نشود بسیاری در دستگاههای نظارتی هم نخواهند توانست مسایل شهر را حل کنند.
وی افزود: برخی رسانه ها از سوی نهادهای خاص حمایت می شوند و به رغم در اختیار نگرفتن بودجه ایی در اختیار شورای فرهنگ عمومی، این نشست ها زیر سوال می رود.
شورای فرهنگ عمومی می گوید از محل اعتبارات دو درصد معادن مبلغی در اختیار شورای فرهنگ عمومی قرار بگیرد تا در اختیار ادارات متولی قرار بگیرد.اداراتی که در خرج های جزیی اداره مانده اند و یا بعضا رییس آن اداره از لحاظ پست هنوز جایگاه آن ثابت نشده است.

امام جمعه ادامه داد:
اگر تعداد مددجوی شهر بافق به نوعی از سوی معادن مستقر در بافق کمک بشوند به آسانی حل مساله فقر از بین می رود.
وی از فرماندار بافق خواست:
دوستان عزیز تا زمانی که نسبت به فرهنگ عمومی مرزبندی نکنیم موفق نخواهیم شد و باید مرزبندی ها را شکست و کارهای شورای فرهنگ عمومی را از آن خود کنیم و اگر این مسایل حل شود این شهر می تواند پادگانی برای سربازان حضرت بقیه الله باشد. زیرا این استعداد در بافق و در این شهر وجود دارد

فرماندار بافق تصریح کرد: 
من به عنوان فرماندار می گویم کار فرمانداری این نیست که تامین بودجه کند و این وظیفه خود روسای ادارات است که تامین بودجه کنند.
فرماندار می تواند کمک حال باشد و از مدیران کل بخواهد همان گونه که به فلان شهرستان نکاه می کنند به بافق هم نگاه داشته باشد

حجت الاسلام طباطبایی،رییس موسسه  بیت الرضا(ع) بافق: اگرقرار هست درباره ایت ا… حاج شیخ محمد تقی بافقی کنگره ایی برگزار بشود باید کاری فاخر و وزین برگزار شود.

وی درباره مسایل فرهنگی شهر گفت: تک تک اعضاء، مردم و مسئولین باید کار کنند و برای مشکلات اخلاقی شهر تلاش نمایند.

وی درباره  حرکت سفر پیاده به مشهد،حرم امام رضا(ع)  گفت:تاکنون ۴۵۰ کاروان پیاده شکل گرفته است.

وی افزود: باید حمایت ها شکل بگیرد.

دکتر مهدی اشرفی، رییس دانشگاه آزاد بافق: درباره جایگاه  ایت ا… حاج شیخ محمد تقی بافقی نیار هست تا از استعداد نویسندگان متبحر بافق استفاده گردد.

“میرزایی”فرمانده بسیج دانشجوی پیام نور بافق: رشد نیروها در بسیج دانشجویی خوب بوده است و اگر مسئولان حمایت کنند فعالیت های بهتری صورت خواهد گرفت.

نشست شورای فرهنگ عمومی
نشست شورای فرهنگ عمومی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا