نارضایتی مردم از اداره پست بافق

 به گزارش پایگاه خبری افق بافق؛ پست یکی از سازمان هاي فوق العاده کهن و ارتباطی اسـت، انسانها از دیرباز بـه وسیله پست با ملل و سرزمین هاي دیگر ارتباط برقرار می کردند و هر پستچی از انجام صدها سفر جلوگیري می کند؛ سفرهایی کـه افزون بر هزینه، پیامد هـای دیگری چون اتلاف وقت، فشارهای عصبی و روحی، آلودگی هوا و انواع خسارتهای احتمالی مالی و جانی را نیز بـه همراه دارد، در ادامه خبرنگار با رییس اداره پست شهرستان بافق گفتگویی انجام داده است که در ادامه می خوانید:

” محمد آبید” رییس اداره پست شهرستان بافق گفت: از مهر ماه 1401 به استان یزد و آبان ماه به شهرستان بافق آمدم که مدتی به عنوان سرپرست اداره پست خدمت می کردم و در فروردین ماه همان سال به عنوان سرپرست اداره پست شهرستان بافق منصوب شدم.
وی در ادامه بیان کرد: قبل از این 18 سال در استان البرز به عنوان مشاور مدیر کل و مسئول گزینش فعالیت می نمودم.

متقاضی برای نامه رسان وجود ندارد

آبید در مورد نیروی انسانی این اداره گفت: در این اداره 9 نفر باید مشغول به کار باشند و در حال حاضر به سه نیروی انسانی نیاز دارد و پیگیری ها انجام شده است؛ که مشکل رفع گردد.
وی در ادامه عنوان کرد: این اداره به نامه رسان احتیاج دارد و در این مورد اصلا متقاضی وجود ندارد.
وی افزود: در شهر بافق با وجود معدن سنگ آهن که حقوق و مزایای مناسبی دارد نیروی انسانی را جذب می کند و به علت آب و هوای این شهرستان که بخش بسیاری از سال بسیار گرم است متقاضی برای نامه رسان وجود ندارد و مدت زیادی است که برای این سمت پیگیر جذب نیرو بوده اما به سختی می توان متقاضی جذب کرد.

سختی کار بیشتر از حقوقشان است

وی افزود: حقوق نامه رسان نسبتا مناسب است ولی سختی کار بیشتر از حقوقشان است؛ به طور میانگین 14 میلیون تومان حقوق دارند و نسبت به تعداد بسته های ارسالی حقوق متغیر است.
وی تصریح کرد: اگر قرار است جذب نامه رسان بصورت آزمون انجام شود باید یک تجدید نظری در حقوقشان صورت گیرد.
رییس اداره پست گفت: اداره پست از قدیم امین و امانت دار مردم بوده است، در حال حاضر مدیران اداره پست برای افزایش حقوق و بهبود معیشت کارکنانشان تلاش می کنند.
وی در مورد بخش ارسال بسته های پستی به دیگر نقاط کشور گفت: در این بخش مشکلات زیادی وجود داشت و با وجود سنگینی کار تنها یک نفر در این بخش مشغول بود و برای اضافه نمودن نیرو محدودیت هایی وجود داشت؛ اما با ورود بخش خصوصی تعداد نیروهای کاری افزایش یافت تا این بخش نیز بهتر بتواند خدمات ارائه دهد.
وی در ادامه بیان کرد: قرارداد بخش خصوصی تا پایان سال تمدید می شود و با قوانین اداره آشنا شده و باید مسایل و قوانین اداره را رعایت نمایند.

مشکلات اداره پست

وی در مورد خودرو اداره پست گفت: سه سال قبل این خودرو دچار حریق شد و تا به الان نیز ماشینی برای این اداره در نظر گرفته نشده است نه تنها این مشکل بلکه این اداره مشکلات زیادی دارد از جمله ساختمان قدیمی و تاسیسات فرسوده آن نیاز به رسیدگی زیادی دارد.
وی افزود: این اداره تابلو نیز ندارد.
وی در ادامه در مورد وسیله نقلیه گفت: نامه رسانی با موتور انجام می شود و تنها بسته های بزرگ را خودرو ارسال می نمایند.
وی مزایای استفاده از موتور را سرعت و دسترسی سریع به اماکن بیان نمود.
وی بیان کرد: در ده روز آینده یک نامه رسان جدید در شهرستان بهاباد مستقر می شود و نامه رسان بهاباد در بافق مشغول به کار می شود و به یک نامه رسان دیگر نیاز خواهیم داشت.
وی گفت: از قدیم اداره پست بهاباد زیر نظر بافق بوده و هست .
از مسئولین درخواست هایی داشته که تا به الان جواب مثبتی دریافت نشده است
وی از مسئولین خواست: توجه ویژه ای به اداره پست داشته باشند؛ چرا که این اداره پل ارتباطی سازمان ها و مردم است و قدیمی ترین سازمان است ؛ بخشی از ادارات خصوصی شدند؛ اما اداره پست دولتی است و این اهمیت کار را می رساند.
وی در ادامه عنوان کرد: از مسئولین درخواست هایی داشته که تا به الان جواب مثبتی دریافت نشده است و این اداره نیاز به حمایت مسئولین دارد.

مردم از این اداره راضی نیستند

آبید گفت: باید محیط کار و فضای این اداره عالی باشد چون مردم در این مکان رفت و آمد دارند بنابراین باید فضایی در شأن مردم بافق ایجاد نمود.
وی در پایان گفت: در حال حاضر می توان گفت که مردم از این اداره راضی نیستند.

شایان ذکر است؛ پیشرفت علم ، فناوری و الکترونیک موجب گردیده برخی از اداره ها و سازمان ها خدمات خود را غیر حضوری انجام دهند مانند بانک ها که باعث شده است ارباب رجوع کمتر به این مکان ها رفت و آمد داشته باشند و اکثر کارهای خود را غیر حضوری انجام دهند؛ اما این پیشرفت برای اداره ای چون اداره پست عکس آن رخ داده است و طبیعی است؛ چرا که دسترسی به اینترنت و فضای مجازی آسان و خریدهای غیر حضوری نیز افزایش یافته است و می طلبد که بیش از قبل به این مکان توجه شود.
مردم با این اداره بیشتر از قبل ارتباط خواهند داشت و عدم رسیدگی به این مکان باعث نارضایتی مردم خواهد شد و با توجه به شعار این دولت که دولت مردمی نامیده اند، می طلبد که برای رفاه مردم، برای رفع مشکلات بیان شده اقداماتی صورت گیرد.

گزارش: حدیث عباسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا