معاون علمی رئیس‌جمهور: شرکت سنگ آهن مرکزی از مجموعه‌های مؤفق در حوزه اقتصاد دانش‌بنیان است

به گزارش پایگاه خبری افق بافق به نقل از خبرنگار کیهان؛ معاون علمی رئیس‌جمهور با بیان اینکه صندوق CVC شرکت سنگ آهن، اولین صندوق جسورانه‌ای است که با کاری واقعی فعالیت خود را آغاز کرده گفت: شرکت سنگ آهن مرکزی ایران از مجموعه‌های موفق در حوزه اقتصاد دانش‌بنیان است.
روح‌الله دهقانی فیروزآبادی، معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس‌جمهور، پس از افتتاح صندوق سرمایه‌گذاری CVC شرکت سنگ آهن مرکزی در مرکز اطلاعات و ارتباطات استان یزد با بیان این مطلب اظهار کرد: این صندوق اولین صندوقی است که کار واقعی خود را با امضای سه قرارداد آغاز کرده و چندین شرکت دیگر هم برای سرمایه‌گذاری در دست مطالعه دارد.
دهقانی با بیان اینکه شرکت‌های دانش‌بنیان نیازمند ارتقایی اساسی هستند اضافه کرد: صندوق‌های CVC با حمایت معاونت علمی و سرمایه‌گذاری شرکت‌های پیشران اقتصادی می‌توانند کاری سودمند و ارزشمند برای شرکت‌های دانش‌بنیان و ارتقای بیشتر آنها انجام دهند.
معاون رئیس‌جمهور خاطر نشان کرد: صندوق CVC شرکت سنگ آهن مرکزی جزو اولین صندوق‌هایی است که از معاونت علمی مجوز گرفته و خوشبختانه با کاری واقعی سه قرارداد با شرکت‌های دانش بنیان به امضا رساند.
در ادامه مدیرعامل شرکت سنگ آهن مرکزی ایران گفت: یکی از راه‌های سرعت بخشیدن به فعالیت‌های صنایع، توسعه اکوسیستم دانش بنیان برای حضور جدی در رقابت‌های بین‌المللی است.
مجتبی حمیدیان با بیان اینکه فعالیت‌های یک‌ساله شرکت در حوزه دانش بنیان به نقطه قابل قبولی رسیده است گفت: امروز شرکت‌های بزرگ صنعتی تبدیل به مگا صنعت شده‌اند و همزمان در حوزه‌های مختلف فعالیت می‌کنند.
وی اظهار کرد: اگر نیازهای مگاصنعت به درستی شناسایی شود و مورد توجه قرار گیرد به طور حتم می‌توان به آینده موفق اقتصادی کشور امیدوار بود.
مدیرعامل شرکت سنگ آهن مرکزی با ‌اشاره به افتتاح مرکز نوآوری بافقی نو و خانه نخبگان بافق گفت: این فعالیت‌ها برای تامین و ساماندهی نیروهای نخبه و کارآفرین است که خوشبختانه معاونت علمی ریاست جمهوری قول‌های خوبی برای حمایت از نیروهای کارآفرین و توسعه هسته‌های فناورانه داده است.
حمیدیان اضافه کرد: شرکت سنگ آهن مرکزی قبل از اینکه قانون جهش دانش‌بنیان ابلاغ و مجوزها صادر شود پیگیر سرمایه‌گذاری برای سرعت گرفتن فعالیت‌های شرکت‌های دانش بنیان بود اما صدور مجوزها، سرعت فعالیت‌ها را بالا برد و ما امروز شاهد انعقاد قرارداد با شرکت‌های دانش‌بنیان هستیم.
همزمان با افتتاح مرکز نوآوری و کارآفرینی بافقی نو و خانه نخبگان بافق‌، صندوق CVC و مرکز نوآوری شرکت سنگ آهن مرکزی در دانشگاه یزد نیز به دست معاون علمی، فناوری و دانش‌بنیان رئیس‌جمهور افتتاح شد.
حمیدیان تصریح کرد: با طراحی این مدل‌، ما حجم فعالیت‌های شرکت‌ها و محصولات دانش بنیان را در سطح کشور افزایش و ارتقا می‌دهیم و از طرح‌های نوآورانه در مسیر توسعه صنعت بهره می‌بریم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا