مسلم بدانید این وابستگی دیر یا زود تمام خواهد شد

 باشگاه آهن وابسته به شرکت سنگ آهن مرکزی بافق؛یعنی بزرگ‌ترین غول اقتصادی استخراج سنگ آهن در فلات مرکزی این روزها خوب درخشیده است.
دختران کمان دار این باشگاه توانستند در مسابقات هانگژو چین درست تیر را در چله کمان نشانده و به هدف آرزوهای خود بنشانند! آفرین و دو صد مرحبا بر این تیراندازان آینده دار!
حال این پرسش مطرح می شود که چرا باشگاه آهن در برخی رشته ها میلیاردتومان تومان خرج می کند؛ در حالی که حضور دختران بافقی در این تیم های مطرح مانند هندبال و کمان داران کم است!
در پاسخ باید گفت؛ بافق شهری نیست که توانسته باشد بسیاری از کمبودهای خود را جبران کرده باشد؛ به عنوان مثال حدود چهل سال پیش به علت کمبود پزشک، پزشکانی از هند و پاکستان به ایران آمده و کار طبابت بیماران را انجام می داند؛ اما رفته رفته فرزندان این مرز و بوم توانستند خود وارد رشته های پزشکی شده و خلا کمبود پزشک را جبران کنند.
مثالی دیگر، برای راه اندازی بسیاری از رشته های دانشگاهی در بافق کمبود شدید هیئت علمی محسوس بود به گونه ایی که سیاست متولیان دانشگاهها به سمت جذب هیئت علمی پیش رفت و الان کار به جایی رسیده است که فرزندان این مرز و بوم خود فارغ التحصیل بسیاری از رشته های دانشگاهی در مدارج عالی هستند، پس به نوعی این کمبود هم حل شد!
حال این موضوع هم بر اعضای غیر بومی تیم های تیراندازی با کمان و هندبال صادق هست! درست است که ما کمبود بازیکن مجرب داریم ولی مسلم بدانید این وابستگی دیر یا زود تمام خواهد شد و در ترکیب تیم ها نام دختران بافقی خواهد درخشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا