محمود خواجه ای در نشست خبری با اصحاب رسانه عنوان نمود: شهریه اجباری نیست

 به گزارش پایگاه خبری افق بافق، نشست خبری “محمود خواجه ای” رئیس آموزش و پرورش شهرستان بافق با اصحاب رسانه با محوریت پروژه مهر و بازگشایی مدارس در محل سالن اجتماعات آموزش و پرورش شهرستان بافق برگزار شد.

آغاز سال تحصیلی جدید با شعار مهر و مُهر و ایثار و مقاومت

در آغاز جلسه خواجه ای ضمن تبریک آغاز امامت امام عصر(عج) و میلاد پیامبر خاتم(ص) و امام جعفر صادق (ع) گزارشی از برنامه های آموزش و پرورش به منظور بازگشایی مدارس ارائه نمود.

وی ادامه داد: مدارس سراسر کشور با شعار مهر و مُهر و ایثار و مقاومت ، سال تحصیلی جدید را آغاز خواهند نمود.

خواجه ای در جلسه با اصحاب رسانه عنوان نمود: دستور العمل شهریه مدارس سمپاد، شاهد و نمونه، استانی و کشوری بوده و صرفا به شهرستان بافق اختصاص ندارد.

محل هزینه کرد شهریه مشخص است

وی در ادامه تصریح نمود: شهریه مدارس شاهد ابتدایی میانگین 2 میلیون و 800 هزار تومان، شاهد متوسطه 3 میلیون و 200هزار تومان و دبیرستان نمونه دولتی 4میلیون تا 5 میلیون و 500هزار تومان طبق بخشنامه تعیین شده و محل هزینه کرد شهریه نیز مشخص است.
خواجه ای افزود: چناچه در مدارس فوق کلاس های فوق برنامه برگزار شود 1 میلیون و 100هزار تومان به این شهریه افزوده می شود.
وی اظهار نمود: 150میلیون تومان سرانه مدارس ابتدایی دولتی به منظور 66 مدرسه دولتی به شهرستان بافق اختصاص یافته، یعنی سرانه هر مدرسه دولتی در بافق حدود 2 میلیون تومان بوده، همچنین سرانه غذایی هر دانش آموز خوابگاهی روزی3هزار تومان می باشد که با این مبلغ نمی توان اقدامی موثر انجام داد.

پرداخت شهریه اجباری نیست

وی گفت: برای مدارس دولتی تنها باید هزینه ثبت نام و کتاب گرفته شود، اما در برخی مدارس با نظرو موافقت انجمن اولیا و مربیان مبلغی در حدود 500 تا 700 هزار تومان به عنوان شهریه مصوب می شود تا بتواند قابلیت رقابت با مدارس شاهد را نیز داشته و به دانش آموزان خدمات رسانی انجام شود و اگر کمکی از سوی والدین صورت می گیرد صرفا اختیاری می باشد. وی افزود: برای والدینی که صاحب چند فرزند محصل هستند، پرداخت شهریه تنها یک فرزند کفایت می کند.

بحرانی بودن وضعیت نیروی انسانی در بافق به نسبت جمعیت آن


وی در ادامه با عنوان این مطلب که وضعیت نیروی انسانی بافق به نسبت جمعیت بحرانی ترین شرایط را در استان دارا می باشد، عنوان نمود: با توجه به اینکه بخشی از معلمان پذیرفته شده بر اساس ماده 28 بویژه معلمان مرد، غیر بومی هستند، امسال درخواست نمودیم هیچ معلم مرد غیربومی برای شهرستان بافق استخدام نشود.

تمام معلمان استخدامی در سال جاری بومی می باشند

به منظور حل مشکلات معلمان غیربومی چند راهکار در جلسه آموزش و پرورش استان، پیشنهاد شد، پیشنهاد اول اینکه به منظور استخدام معلمان بر اساس ماده 28 جنسیت برداشته شده و در صورت عدم تقاضا از سوی مردان به منظور تصدی جایگاه معلم مرد، ظرفیت اختصاص یافته به معلمین مرد به معلمان بانو اختصاص یابد که این امر در سال تحصیلی جدید میسر شد و 24 سهمیه معلمین مرد به دلیل عدم وجود متقاضی به بانوان اختصاص یافت و اتفاق خوبی صورت گرفت: از سویی تمام معلمان استخدامی در سال جاری بومی بوده و مشکلات درخواست انتقالی برای سال های بعد وجود نخواهد داشت از سویی دیگر 24 فرصت شغلی نیز برای بانوان بافقی فراهم شد.

حل شدن مشکلات معلمان غیر بومی با پیشنهاد جدید مدیر آموزش و پرورش

وی ادامه داد: به مدیران آموزش و پرورش شهرستان ها پیشنهاد داده شد به تعداد نیروهای غیربومی که در شهرستان وجود دارد به ظرفیت شهرستان بافق برای استخدام معلمان بر اساس ماده 28 افزوده شود و به جای آن در سال بعد معلمان غیربومی به شهر خود منتقل شوند که با این پیشنهاد بخشی از مشکلات معلمان غیربومی نظیر هزینه رفت و آمد و اجاره کاهش پیدا می کند، همچنین پیشنهاد شد به منظور تسهیل در رفت و آمد معلمان غیر بومی، وسیله ایاب و ذهاب منظور شود.

در سال تحصیلی جدید قریب به 100 معلم استخدام شدند

خواجه ای گفت: در سال تحصیلی جدید، در مجموع قریب به 100 معلم جدید استخدام شده اند که 24 استخدامی از دانشگاه فرهنگیان، 11سرباز معلم، 11 معلم کیفیت بخشی و 10 نفراز پذیرفته شدگان کد 19 می باشند، همچنین 30 نفر معلمان خرید خدمت نیز در سمت خود ابقا شده اند ؛ بخشی از معلمان بازنشسته دعوت به کار شدند، با وجود این شرایط، امسال نیز، آموزش و پرورش با کمبود 116 معلم مواجه بوده که شامل 25 معلم تربیتی و پرورشی، 20 معلم در سمت مشاور ، مربی بهداشت و … می شود.

طرح های افتتاح شده در سال تحصیلی که گذشت

وی در ادامه از افتتاح مدرسه شهید شاهپور زاده و شاهد غدیر در سالجاری خبر داد که هر کدام هزینه ای بالغ بر 25 میلیارد تومان به همراه داشته است ، همچنین مدرسه پاسداران نیز آماده بهره برداری در چند ماه آینده می باشد که بخشی از هزینه آن از منابع نوسازی، داخلی و متوازن تامین شده است،مدرسه رئیسی جنب مدرسه شهید شاهپورزاده نیز رو به اتمام بوده و 95 درصد پیشرفت داشته است،وی افزود: آموزشگاه شهید میرغنی زاده جزء مدارس آماده بهره برداری در سالجاری نبود و قرار بر این بود که هزینه آن از منابع داخلی تامین شود که با توجه به عدم وجود هزینه کرد به اتمام نرسید و احتمالا تا 4 ماه آینده به بهره برداری خواهد رسید.

افزوده شدن 4 رشته فنی جدید بر اساس نیازها در شهرستان بافق

خواجه ای همچنین از افزوده شدن 4 رشته فنی جدید بر اساس نیازها در شهرستان بافق خبر داد که رشته های تعمیر ماشین های تجاری، تولید محتوی، الکترونیک و کامپیوتر را شامل می شود، وی افزود: تامین تجهیزات مورد نیاز متناسب با رشته تعمیر ماشین های تجاری بر عهده خود شهرستان می باشد.

حکیمه السادات میرمحمدی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا