مجوز ساخت و ساز مسکونی در حیطه کار شهرداری است

 به گزارش پایگاه خبری افق بافق؛ در شماره 1144 هفته نامه افق کویر گزارش میدانی از کوچه کلینیک تامین اجتماعی و خیابان معاینه فنی تهیه شد؛ در این گزارش ساکنین محله از وجود کارگاه های متعدد و از عدم صدور مجوزساخت و ساز مسکونی گلایمند بودند؛ در این شماره خبرنگار با « کاظم فتوحی» رییس اداره راه و شهرسازی بافق پیرامون این موضوع گفتگو نمود:

مجوز ساخت و ساز مسکونی در حیطه کار شهرداری است

فتوحی گفت: مجوز ساخت خانه مسکونی در حیطه کار شهرداری است و با اداره راه و شهرسازی مرتبط نیست.
اداره راه و شهرسازی ارتباط مستقیمی با این موضوع ندارد

وی افزود: بر اساس کاربری که در طرح تفضیلی مشخص شده است، پروانه ساخت را شهرداری صادر می کند و اگر قرار باشد تغییر کاربری دیگری صورت بگیرد متقاضی باید از طریق شهرداری موضوع را پیگیری کند و اداره راه و شهرسازی ارتباط مستقیمی با این موضوع ندارد.

وی بیان کرد: در دبیرخانه تغییر کاربری در اداره کل راه و شهرسازی انجام می شود؛ اما فرایند تغییر کاربری از کارگاهی به مسکونی و بالعکس باید در شهرداری اتفاق بیفتد.

وی عنوان کرد: بعد از پیگیری کار اگر شهرداری اعلام کند که طرح تفضیلی در این منطقه مشخص نشده است و یا مشکلات بزرگتری است باید در کمیسیون اداره راه و شهرسازی مطرح شود و از طریق این اداره اقدامات لازم صورت گیرد.

ممکن است نصف زمینی در خارج از محدوده شهری قرار گرفته باشد

وی تصریح کرد: برای مشخص نمودن اینکه آیا زمین در محدوده شهری است و یا در نقطه مرزی، شهروندان می توانند با شماره 09175663672 تماس بگیرند و GPS زمین و یا خانه خود را مشخص نمایند و مطمئن شوند که آیا زمین در محدوده شهر است یا خیر.

وی اضافه کرد: ممکن است نصف تعدادی از زمین ها در خارج از محدوده قرار گرفته باشد.

حدیث عباسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا