لیوان چینی بازی و ورزشی برای مغز است

 به گزارش پایگاه خبری افق بافق؛ لیوان چینی که با نام سرعت شناخته شده بصورت گروهی و فردی انجام می شود و دارای مسابقات جهانی نیز می باشد. لیوان چینی ورزش تازه ای است که از چیدمان لیوان های مخصوص و جمع کردن آن ها طبق یک دستورالعمل خاص صورت می گیرد. بازی لیوان چینی به دلیل سرعتی بودن آن از هیجان بالایی برخوردار است و به همین دلیل طرفداران زيادي را به خود اختصاص داده و روز به روز به طرفداران آن اضافه می شود. در این شماره خبرنگاران افق بافق به سراغ مسئول کمیته لیوان چینی شهرستان بافق رفته و با وی به گفتگو پرداخته که در ادامه می خوانید:
افق بافق: لطفاً خودتان را برای خوانندگان معرفی بفرمایید:
« مهدیه فتوحی» هستم، متولد۱۳۶۴ موسس کودکستان خورشید هشتم و از سال ۱۳۹۸ به عنوان معلم پایه سوم در مدرسه غیر انتفاعی بافق فعالیت خود را آغاز نمودم.

افق بافق: با ورزش لیوان چینی چگونه آشنا شدید؟
یکی از دوستان به من خبر داد که دوره های آموزشی لیوان چینی در یزد آغاز شده است که به موسسه مراجعه و دوره ها را سپری نمودم.

افق بافق: کمی از لیوان چینی بگویید، این ورزش چگونه و با چه وسیله ای انجام می شود؟
لیوان های پلاستیکی به شکلی طراحی شده که بدنه آن زبر تا به راحتی در دست قرار گیرد. همچنین انتهای آن حفره مانند بوده تا عبور هوا بدون مشکل انجام شود. این کار سرعت چینش را بالا می برد. همین عوامل سبب حرکت راحت تر لیوان ها بروی یکدیگر به هنگام چینش خواهد شد.

افق بافق: فواید ورزش لیوان چینی را بیان کنید؟
لیوان چینی بازی و ورزشی برای مغز است که از ویژگی های آن می توان به فعال شدن دو نیمکره مغز اشاره کرد، همچنین این بازی باعث چابکی و تمرکز نیز می شود.

افق بافق: تاثیر این ورزش بر روی دانش آموزان را توضیح دهید؟
مهم ترین آثار ورزش لیوان چینی بر دانش آموزان ایجاد اعتماد به نفس و ایجاد روحیه کار گروهی که در کنار آن تقویت قوه حسی، حرکتی و بهبود قوه تجسم است همچنین به دلیل سرعتی بودن از هیجان بسیار بالای برخوردار می باشد.

افق بافق: آیا این ورزش محدودیت سنی دارد ؟
خیر، ورزش لیوان چینی تنها مختص کودکان نیست. بلکه همه افراد در تمامی سنین حتی با وجود ناتوانایی های فیزیکی و ذهنی مانند: معلولان جسمی، حرکتی، معلولان ذهنی و حتی افراد نابینا قادر به انجام این بازی هستند و می توانند از این ورزش سرگرم کننده و نوین لذت ببرند.

افق بافق:شیرین ترین خاطره خود در این رشته ورزشی توضیح دهید؟
سال گذشته در بوستان آبشار مسابقه لیوان چینی برگزارشد که ناگهان متوجه مردکنهسال شدم که به بازی بچه ها نگاه می کند؛ اما خجالت می کشید به داخل غرفه بیاید، من از او درخواست کردم یک بار هم که شده این بازی را امتحان کند وی باخوشحالی پذیرفت و خواستار آموزش مراحل بعدی لیوان چینی شد.

افق بافق: سخنی با مسئولین
از مسئولین مربوطه خواستارم در خریداری لیوان استاندارد ما را کمک نمایند زیرا هزینه لیوان ها بسیار بالا است.

افق بافق:سخن پایانی
در فصل تابستان جنب بیت الرضا علیه السلام (کودکستان خورشید هشتم) قرار است کلاس های آموزشی لیوان چینی برگزار گردد از علاقمندان خواستارم در این رشته ورزشی شرکت نمایند تا بعد از آموزش در اواخر تابستان در المپیاد ورزشی شرکت نمایند. جا دارد تقدیر و تشکر داشته باشم از هیئت ورزش همگانی که همیشه حامی و همراه ما ورزشکاران است.

افسانه رنجبر_ حدیثه امیریان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا