فرماندار در شورای اداری شهرستان بافق: برخی اداره ها هنوز اعتبارات خاص خود را دریافت ننموده اند

 به گزارش پایگاه خبری افق بافق؛ سه شنبه 17 مرداد 1402 جلسه شورای اداری شهرستان بافق با حضور فرماندار، حجت الاسلام سعادت فر و مسئولین شهرستان بافق برگزار شد.

بحران نیروی انسانی در آموزش پرورش شهرستان بافق

“میر جعفری” رئیس آموزش و پرورش شهرستان بافق گفت: مجموعه آموزش و پرورش شهرستان بافق از لحاظ نیروی انسانی در وضعیت بحرانی قرار دارد.

نیاز آموزش و پرورش به 300 معلم
وی در ادامه بیان کرد: از همه بزرگواران همکاری و همیاری لازم را خواستارم.
وی عنوان کرد: شهرستان بافق 300 نفر کمبود نیروی انسانی دارد و هنوز نتایج آزمون ماده 28 مشخص نیست .
میرجعفری افزود: علاوه بر کمبود معلم تکمیل حوزه مدیریت و معاونت نیز کار سخت و دشواری است و شاید مجبور به کارگیری فردی با یک سال سابقه کار یا 30 سال سابقه کار شویم.

4 طرح باید تا مهر تکمیل شود که اعتبار آن تامین نشده است

وی گفت: آموزش و پرورش 15 طرح نیمه تمام از 10درصد تا 95درصد دارد و 4 طرح باید در اول مهر افتتاح شود؛ که اعتبار لازم برای آن تامین نشده است و مدرسه ای که باید جابه جا شود و یک ماه بیشتر فرصت نیست و همچنین مدرسه حیاط مناسب، سرویس بهداشتی و غیره ندارد در مجموع 15 طرح است که احتمالا در هفته دولت به بهره برداری نخواهد رسید.

برخی اداره ها هنوز اعتبارات خود را دریافت ننموده اند

وی عنوان کرد: همه ادارات و دستگاه ها به صورت موقت تجهیزاتی در اختیار آموزش و پرورش قرار بدهند.
فرماندار گفت: انتظار می رود مدیران شهرستان اعتبارات ملی و استانی را پیگیری کنند و بحثی که در شهرستان رقم خورده با عنوان 2 درصد اعتبارات ترمیمی شهرستان است متاسفانه تعدادی از ادارات هنوز اعتبار خاص خود را دریافت نکرده اند.
فرماندار در ادامه گفت: نکته حائز اهمیت این است؛ که در حوزه مسکن 145 واحد 8 ماه راکد مانده بود که پیگیری لازم صورت گرفت و زیرساخت های لازم انجام شده است.
وی افزود: متقاضیان بایستی درخواست انشعاب شبکه های آب، برق، گاز و فاضلاب در این مجموعه 145 واحدی بدهند.

تلاش برای دریافت 180 هکتار زمین برای نهضت ملی مسکن

فرماندار بیان کرد: طرح نهضت ملی در این دولت مورد توجه خاص قرار گرفته است و در مرکز استان بالغ بر 2 تا 3 هزارقطعه زمین به این امر اختصاص پیدا کرده است و در شهرستان هم پیگیر دریافت زمین به متراژ 180 هکتار خواهیم بود که 33 هکتار آن تایید شده است.
فرماندار گفت: وظایف و دستورالعمل ها و تکالیفی که بر عهده ادارات است و مدیران هم خودشان را مکلف می دانند که کارشان را دنبال کنند؛ اما بعضی از مجموعه ها مکررا با فرمانداری در ارتباط هستند و مشورت و نظر می گیرند و دو تا مجموعه هست که اصلا منتظر تامین بودجه نمی مانند و بصورت خودجوش فعالیت می کنند.

دفاع از مقر را جدی گرفته تا بعد به چه کنم چه کنم نیافتید

سرهنگ نصیری گفت: بحث دفاع از مقر را ادارات زیاد جدی نگرفتند درصورتی که این امر مصوب شورای امنیت کشور هست و باید مدیر هر دستگاهی در دفاع از ساختمان اداری خودش به آن عمل کند و اگر کسی در این رابطه اطلاعی ندارد کمک بگیرد و اینطور نباشد که یک اتفاقی رخ دهد و بعد به چه کنم چه کنم بیفتد.
وی در ادامه تصریح کرد: دیده شده است که یک خودرو با پلاک دولتی در سطح شهر رها شده و یا پارک شده است مسئولین این موارد را جدی بگیرند.
وی به سه نکته اشاره کرد و گفت: باید به موضوع های جهاد تبیین، جهاد امیدآفرینی و جهاد خدمت رسانی توجه نمود؛ که اگر این 3 موضوع کنار هم قرار بگیرد قطعا خیلی از مشکلات را نخواهیم داشت.
” نوری شادکام” رییس اداره کار و رفاه اجتماعی؛ گفت: یکی از مشکلات شهرستان عرض جاده محدوده 20 کیلومتری خروجی شهرستان بافق به سمت بهاباد است و جوانی که کشته شد رتبه ۳۰دانشگاه بود و او اولین قربانی نبود و اگر واقعا تدبیری اندیشیده نشود جان کارگران و همشهریان دیگر به خطر خواهد افتاد.

ازدواج در سن کم و بدون آموزش مشکلاتی در پی دارد

رئیس دادگستری گفت: متأسفانه به دلیل مشکلات زیاد اقتصادی ۱۵تا۲۰درصد پرونده ها افزایش یافته است و متاسفانه پرونده های مسائل خانواده نیز رو به افزایش است کارهای عمرانی و زیرساخت های خوبی در حال انجام است و می طلبد توجه ویژه ای به مسائل فرهنگی و خانواده نیز شود و همچنین سن ازدواج پایین هست و آموزش های لازم را کسب ننمودند و با یک ذهنیتی وارد زندگی زناشویی می شوند و زوجین در اوایل ازدواج به مشکل روبه رو می گردند.

مسئولین با اصحاب رسانه تعامل داشته باشند

در ادامه فرماندار گفت: مدیران با اصحاب رسانه تعامل داشته و پاسخگوی خبرنگاران باشند.
“حسن پور”روابط عمومی فرمانداری گفت: ادارات روابط عمومی خود را تقویت کنند و کار از روابط عمومی بخواهند و اگر علاقه ای به این کار ندارد فرد دیگری را جایگزین نمایید.

گزارش: حدیث عباسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا