سرمایه گذاران شرکت تعاونی بتن استقامت: پیمانکاران ناآگاه از مقاومت بتن آماده،از خلاطه استفاده می کنند

به گزارش پایگاه خبری افق بافق؛ شرکت بتن استقامت از سال 1386 شروع به فعالیت نمود و بنیانگذار بتن آماده در شهرستان بافق بود و در حال حاضر به صورت تمام اتوماتیک به فعالیت خود ادامه می دهد؛ خبرنگاران افق بافق با مدیریت این شرکت گفتگو نمودند؛ که در ادامه می خوانید:

شهر بافق، مرکزی جهت تهیه بتن آماده نداشت

“حسین اکبری” مدیر عامل شرکت بتن استقامت گفت: شهر بافق مرکزی جهت تهیه بتن آماده نداشت و به صورت سنتی کار انجام می شد به همین دلیل تصمیم به راه اندازی شرکت بتن استقامت نمودیم.
وی سرمایه لازم برای شروع این کار را این چنین بیان کرد: در آن زمان 500 میلیون تومان سرمایه لازم بود و در حال حاضر بیش از پنجاه میلیارد سرمایه نیاز است.
اکبری تصریح کرد: در این شرکت 17 نفر به طور مستقیم مشغول به کار بوده که برخی از نیروها تخصصی هستند.

روزانه 300متر مکعب بتن می توان تولید کرد

وی افزود: می توان روزانه 300متر مکعب بتن می توان تولید کرد؛ اگر فرمانداری بتواند سنگ آهن را مکلف نماید که بتن مورد نیاز خود را از بافق تهیه کند و شرکت بتن استقامت نیز می‌تواند ظرفیت تولید را افزایش دهد و ماشین آلات را به مجموعه بیفزاید.
وی تصریح کرد: به دو صورت می توان بتن سفارش داد که 70 درصد سفارشات توسط پیمانکاران صورت می گیرد و 30 درصد دیگر صاحب خانه ها هستند که به صورت مستقیم بتن را تهیه می کنند.

در ادامه ” محمد جواد رنجبر” رییس هیئت مدیره این شرکت بیان نمود: ما از سال 1390 شراکت مان را شروع کرده ایم، تاکنون و با هیچ مشکلی رو به رو نشده و کار را نیز گسترش داده ایم چون هدف اول رضایت خداواند و بعد هم رضایت مشتری بود که خداوند کمک نموده و کار بادوام و پایدار ماند.
وی در ادامه تصریح کرد: برخی با ” خلاطه” بتن را آماده می کنند و به صاحب خانه می گویند که اینگونه هزینه کمتری باید بپردازند در صورتی که هزینه ها زیاد تغییری ندارد شاید برای یک ساختمان 3 تا 5 میلیون تومان بسته به شرایط متراژ زمین تفاوت داشه باشد.
رنجبر ادامه داد: بتن آماده به صورت تمام اتوماتیک استانداردها را رعایت می کند؛ اما کار با خلاطه اینگونه نیست می توان سیمان کمتری استفاده کرد و دستگاه ها غیر استاندارد و کیفیت کار بسیار پایین است. البته باید مردم رادر جریان گذاشت که آگاهی یابند؛همچنین اگر نظام مهندسی استفاده از خلاطه را ممنوع کند مشکل کاملاً رفع می شود.

نظام مهندسی به وظایف خود آنگونه که باید عمل نمی کند

وی بیان کرد: نظام مهندسی استانداردهایی برای انجام کار دارد؛ اما به صورت جدی کار را انجام نمی دهد و پیگیری نمی کند. اگر امکانش هست این دستگاه های غیر استاندار جمع آوری شود؛ که در بافق خیلی زیاد شده است و نظام مهندسی هم قبول نمی کند.

پیمانکاران نا آگاه از مقاومت بتن آماده، از خلاطه در ساخت و سازاستفاده می کنند

وی گفت: برخی پیمانکاران به گونه ای با صاحب خانه صحبت می کنند که به استفاده از خلاته برای تهیه بتن رضایت می دهد؛ اما اگرزمانی زلزله رخ دهد یا اتفاقی بیفتد چه کسی پاسخگو خواهد بود؟!
رنجبر ادامه داد: افرادی که این کار را انجام می‌دهند پیمانکاران ناآگاه از مقاومت بتن هستند و برای اینکه هزینه بیشتری دریافت کنند مشتری را راضی به استفاده از بتن سنتی می نمایند. در شهرستان بافق اگر 50 تا پیمانکار وجود داشته باشد شاید 5 نفر این کار را با خلاطه انجام می دهند و فردی که چند میلیارد برای ساختمان خود هزینه می کند راضی نمی شود که به خاطر سه میلیون تومان بتن غیر استاندار برای ساختمانش استفاده گردد و اگر در تهیه بتن از نظر مقداری مواد کم یا زیاد شود در مقاومت آن بسیار تأثیر گذار خواهد بود.

برای تهیه بتن از 4 باسکول استفاده می شود

رنجبر با بیان اینکه شرکت بتن استقامت تمام اتوماتیک است گفت: برای تهیه بتن که مخلوطی از شن نخودی، بادامی، شسته و سیمان است چهار باسکول نیز وجود دارد و برای هر کدام از مواد اولیه بتن طبق استاندارد تعریف شده استفاده می شود که دستگاه ” بچینگ” این مواد را مخلوط می نماید.
وی عنوان کرد: برای دریافت هزینه با مشتری ها مدارا نموده و سعی بر این است که رضایت مشتری را جلب نماییم.

افتخارات شرکت بتن استقامت

اکبری گفت: اولین طرحی که در آب، بتن ریزی انجام شد، ایجاد پل رودخانه شور بود که در یک روز انجام گرفت و همچنین برای یکی از طرح های سنگ آهن بافق در یک روز 600 مترمکعب بتن تولید شد و در حال حاضر هم پروژه “آنومالی شمالی” که روزانه 400 متر مکعب بتن ریزی دارد توسط این شرکت در حال انجام است این نشان می دهد که سنگ آهن می تواند از شرکت تولیدی در شهر بافق استفاده کند و شرکت بتن استقامت کارهای بسیار افتخار آمیزی انجام داده است.

 

از شرکت سنگ آهن انتظار می رود که همکاری لازم را انجام دهد

وی عنوان کرد: از شرکت سنگ آهن انتظار می رود که همکاری لازم را انجام دهد و مسئولین وام بلند مدت با بهره پایین به شرکت های تولیدی و کارآفرینی اختصاص دهند تا بتوان ماشین آلات را به روز نمود و کار را گسترش داد.

مسئولین شهرک صنعتی را ساماندهی کنند

وی اظهار کرد: از سوی مسئولین گفته می شود که شهرک ها خودشان سرمایه مورد نیاز خود را تامین کنند که این امر امکان پذیر نمی باشد و انتظار می رود فرمانداری کمک کند؛ تا وضعیت آسفالت خیابان های شهرک صنعتی بهبود یابد و همچنین وضعیت زباله ها سامان یابد.

مشکلات انشعاب گاز شهرک صنعتی

وی بیان کرد: نصب انشعاب گاز در شهرک صنعتی با هزینه های خود شرکت می باشد و مسئولین اداره مربوطه هزینه های انشعاب گاز را از مالکین طبق مساحت کل زمین دریافت می کنند که هیچ کدام از مالکین به علت هزینه‌های زیاد زیر بار نرفته و از مسئولین در خواست داریم تا کمک نمایند که حداقل هزینه امتیاز انشعاب گاز را طبق مساحت دفاتر اداری و ساختمانی پرداخت نماییم.

نشانی:
بافق- بلوار سنگ آهن
شهرک صنعتی مبارکه
شماره تماس:
32437737-035
09131522191
09131534892
09133573075

 

گزارش : حدیث عباسی- حدیثه امیریان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا