در شهری با درآمدهای میلیاردی، تئاتر بهره ای نبرده است

 به گزارش پایگاه خبری افق بافق، “منصور رحیمی” متولد مهرماه 1350، کارتئاتر را از مقطع راهنمایی با “سید کاظم عباس زاده” آغاز نمود و از سال1370 در کنار دیگر هنرمندان بافقی، فعالیت خود، در عرصه بازیگری را بصورت جدی تر دنبال نمود، وی خود را عضو کوچکی از گروه تعزیه خادم الزهرا(س) مبارکه می داند.
وی گفت: از سال 1380 علاقه مندان به تعزیه، گروهی را تشکیل داده و اولین مراسم تعزیه به صورت روضه تصویری و با نوای دلنشین مرحوم”سید جواد ذاکر”، در مهدیه مبارکه که تا آن زمان هنوز مسقف نشده بود، برگزار شد و تا به امروز این فعالیت ادامه دارد.

ثبت ملی نمایش تعزیه در یونسکو
وی در ادامه افزود: سال1385 وراث مهندس فتوحی، خانه مرحوم پدرشان را وقف تعزیه نموده و پس از آن اقدام به بازسازی با نام بیت الاحزان حضرت زهرا (سلام ا… علیها) آغاز به کار نمود.
رحیمی عنوان نمود: چند سالی است نمایش تعزیه با قدمت تاریخی خود، در یونسکو ثبت ملی شده است، به هر گوشه ای از ایران که سر بزنیم حتی دور افتاده ترین روستا در شمال کشور به تعزیه نگاهی ویژه دارند.

عدم وجود مکان مناسب به منظور نمایش تعزیه
وی در بیان مشکلات تعزیه در شهرستان بافق عنوان نمود: جای بسی تاسف است در شهرستان بافق مکانی برای تماشای نمایش تعزیه وجود ندارد، همچنین وسایل تعزیه از 12 سال پیش به همت یکی از خیران خریداری شده تا به امروز نتوانستیم وسایل جدیدی تهیه نماییم، برخی هنرمندان نیز با هزینه خودشان وسایل تعزیه را تهیه نموده که هزینه زیادی را برایشان به همراه دارد.

مشکلات مالی را بارها به گوش مسئولان رساندیم
رحیمی ادامه داد: مشکلات مالی را بارها به گوش مسئولان از جمله استاندار که برای افتتاح سالن نمایش در شهرستان بافق حضور یافته بود، رساندیم، همچنین در جشنواره های متعدد شرکت نموده؛ اما به چشم مسئولان امر نیامد.
وی گفت: سال گذشته نمایش “نذر عباس” درباره زندگی سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در کرمان برگزار شد؛ اما حتی یک ماشین در اختیار ما قرار ندادند تا نقل و انتقال گروه تعزیه به کرمان صورت بگیرد.

دیگر تمایل و توانی برای کار اجرایی برایم نمانده است
وی تصریح کرد: بهمن ماه پس از اجرای نمایش آب و آینه از صحنه تئاتر خداحافظی کردم و ان شاا…نسل جوان امروز بتوانند این راه را به سلامت ادامه دهند، اصلاً حسین جنس غمش فرق می‌کند از زین درگه بیرون نمی‌رویم؛ ولی دیگر تمایل و توانی برای کار اجرایی برایم نمانده است، در شهری با درآمدهای میلیاردی قرار داریم ولی تئاتر و تعزیه در بافق از این درامد بهره ای نبرده است، وی ادامه داد: زمانی که می بینم دوستانم در گروه تعزیه با چه عشقی صحنه را برای اجرا آماده می کنند، شرمنده دوستانم در گروه تعزیه هستم که نمی توانم، حتی با یک لوح تقدیر زحماتشان را جبران نمایم
وی با بیان اینکه گروه تئاتر ما بزرگترین تعزیه میدانی استان یزد می باشد؛ اما برای تماشای تئاتر با وجود دعوت از مسئولین تنها تعداد اندک شماری از مسئولین شهر برای تماشای نمایش تعزیه حضور یافتند.

حکیمه السادات میرمحمدی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا