خواهران استاد علی اکبری نمونه موفق از صنف خیاطی پیشرفته

 به گزارش پایگاه خبری افق بافق؛ خواهران “استاد علی اکبری” باور دارند؛ که با تلاش و پشتکار می توانند در حرفه آموزش دیده خویش به پله های بلند موفقیت دست پیدا کنند و همچنان از این طریق می‌تواند دیگران را نیز تشویق به همکاری و راهنمایی برای رشد و پیشرفت نمایند. خواهران استاد علی اکبری نام خیاطی خود را ” آیمان دوخت” (نماد ماه) نامگذاری نمودند. در ادامه خبرنگار افق بافق با خواهران استاد علی اکبری گفتگو نمود؛ که در ادامه می خوانید:


“نصرت استاد علی اکبری” گفت: متولد 1364 و دارای مدرک لیسانس روانشناسی هستم و از 16 سالگی خیاطی را شروع نموده و در مرحله اول شخصی دوزی انجام می دادم و سپس به “دوخت سرویس آشپزخانه” و “پوشاک” روی آوردم.
وی بیان کرد: دوره آموزشی کاورمبل را در سال 1390 در مرکز فنی حرفه ای گذراندم و از دوخت پارچه های سنتی کار را شروع نموده و به سمت سلفون دوزی و سپس به کارهای فانتزی سوق یافتم.

وی در پاسخ به اینکه “چرا به این شغل روی آوردید ؟” گفت: در کنار خیاطی کار آرایشگری نیز انجام می دادم و آرایشگاه خیلی مجهز و پر طرفدار بود؛ وقتی کارهای این چنینی را در فضای مجازی دیدم خیلی علاقه مند شدم و کار را حرفه ای شروع نمودم. در مرحله اول چرخ های خیاطی به روز نبود و باعث اتلاف وقت می شد و می بایست دوبار دوزی انجام داد و برای خرید دو چرخ خیاطی راسته دوز با خواهرم سرمایه اولیه گذاشته و بعد از مدتی با دریافت وام چرخ های پنج نخ را به خیاطی اضافه نموده که برای صرفه جویی در وقت بسیار کمک کرد.

وی افزود: از پارچه های مرغوب، پرطرفدار و با قیمت مناسب استفاده می شود؛ از انواع پارچه تک لایه، دولایه و سه لایه با طرح و رنگ های متفاوت می توان استفاده نمود و همچنین طرح های متفاوت را با سلیقه مشتری ترکیبی نیز می توان انجام داد.

 
وی عنوان کرد: نه تنها فقط برای کاور مبل بلکه برای کاور پشتی، بالش، کاور تشک، تخت خواب و غیره نیز استفاده می شود و کاربرد زیادی دارد.

 

وی در ادامه به برخی از محصولات تولیدی اشاره نمود و گفت: در خیاطی “آیمان دوخت” کاور برای انواع لوازم برقی، دوخت سرویس آشپزخانه و تا حدودی کارهای سیسمونی نیز انجام می شود؛ اما بیشتر کاور مبل و لوازم برقی تولید می گردد.

در ادامه”اعظم استاد علی اکبری” صمن معرفی خود گفت: متولد سال 1368 و دارای مدرک لیسانس حقوق هستم.
وی افزود: به خیاطی علاقه زیادی داشته و به صورت حرفه ای دنبال نمودم.
استاد علی اکبری در مورد مشکلات کارگاه خیاطی که در حال حاضر در آن فعالیت دارند افزود: به علت کمبود نیرو و فضای کار نمی توان همزمان دوخت پوشاک و کاور را انجام داد؛ سفارشات دوخت انواع مانتو و چادر به خیاطی آیمان دوخت می شود؛ اما به دلایلی که گفته شد با فشار کاری زیادی روبه رو می شویم.
وی افزود: از خورده پارچه ها و سلفون ها استفاده می شود و دورریز نخواهیم داشت و بیشترین استفاده را از مواد می نماییم. از خورده سلفون ها جا قاشقی دوخت می شود، حتی برای بشقاب نیز سلفون دوخت می شود و از خورده پارچه ها طرح های متفاوتی را برای روتختی و دیگر لوازم طراحی و دوخت می نماییم.
وی عنوان کرد: از مشکلات عمده خیاطی آیمان دوخت کمبود فضای مناسب جهت کار است با این فضای کم به سختی برش انجام می شود و نمی توان نیروی انسانی جهت کار و آموزش پذیرفت؛ در صورتی که علاقمندان به آموزش زیاد هستند و درخواست برگزاری کلاس نمودند.
وی گفت: از لوازمی که باید تهیه شود چرخ میاندوز سه عدد، میز برش و قیچی برقی نیاز است.
خواهران استاد علی اکبری در پایان از مادر و همسران خود که همراه و پشتوانه آنها در راه اندازی این کارگاه خیاطی بودند تقدیر و تشکر نمودند.

نشانی: بافق- خیابان آتش نشانی- فرعی 18
کوچه اول- خیاطی آیمان دوخت.
شماره تماس: 09103807859-0728016 0913

 

گزارش: حدیث عباسی- حدیثه امیریان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا