خانواده ها سواد رسانه ای خود را افزایش بدهند

 به گزارش پایگاه خبری افق بافق؛ یکشنبه 9 مهرماه 1402 نشست خبری فرماندهی نیروی انتظامی با اصحاب رسانه در دفتر فرماندهی نیروی انتظامی شهرستان بافق برگزار شد:
سرهنگ شهرام طولابی نژاد گفت: با توجه به شرایطی که در سطح کشور خصوصا اتفاقاتی که در سال گذشته افتاد نظام در جنگ ترکیبی تمام عیار قرار گرفت و آنچه دیده شد هجمه تبلیغاتی دشمن بر علیه نطام بود و بر هیچکس پوشیده نیست که چه سال سختی سپری شد و ‌ رسالت خبرنگاران رسالت مهمی است .

احساس امنیت از خود امنیت مهم تر می باشد‌
وی تاکید کرد: احساس امنیت از خود امنیت مهم تر می باشد‌ و آنچه خبرنگاران در آن نقش مهمی ایفا می کنند احساس امنیت است و یک خبر ناقص و متشنج احساس امنیت شهر را برهم می زند و برعکس با یک روشن فکری به موقع و اطلاع رسانی صحیح آرامشی که خدشه دار شده دوباره برمی‌گردد.

اجتماعی بودن پلیس جز با شفافیت و تعامل با اصحاب رسانه میسر نمی شود
وی افزود: هدف تامین امنیت روانی جامعه می باشد و این رسالت مهمی می باشد هر چه جامعه از شفافیت بیشتری برخوردار باشد برای جامعه مفید و مهم تر است و شفافیت موجب کمتر شدن تخلفات چه در ادارات و نهادها و چه در سطح جامعه می گردد و نقش خبرنگاران در حوزه شفافیت بسیار مهم است و اجتماعی بودن پلیس جز با شفافیت و تعامل با اصحاب رسانه میسر نمی شود و این اصحاب رسانه هستند که زحمات پلیس را به مردم نشان می دهند .
وی بیان کرد: هر شهری که در آن احساس امنیت وجود داشته باشد سرمایه‌گذاری در آن بیش‌ تر صورت می گیرد و فعالیت های اجتماعی در آن راحت تر اتفاق می افتد.
افراد تحصیل کرده نیز فریب کلاهبرداری‌ها را می خورند
طولابی نژاد گفت:در کلاهبرداری هایی که در فضای مجازی اتفاق می افتد بعضا افراد تحصیل کرده ای هستند که فریب کلاهبرداری ها را می خورند و متاسفانه خیلی راحت مورد بزه قرار می‌گیرند و نقش خبرنگاران در اطلاع رسانی می‌تواند خیلی موثر باشد.

خانواده ها سواد رسانه ای خود را بالا ببرند
طولابی نژاد گفت:بحث سواد رسانه یک بحث کشوری می باشد و قسمت اعظمی از مشکلاتی که در جامعه اتفاق می افتد از عدم سواد رسانه ای می باشد بافق یک شهر رسانه ای هست و پیام ها و خبرها بر مردم اثرگذار است .
وی عنوان کرد: نکته حائز اهمیت این است که خانواده ها نیز سواد رسانه ای خود را بالا ببرند و استفاده از گوشی و فضای مجازی را برای فرزندانشان مدیریت نمایند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا