برخی از مسئولان در امور اداری سلیقه ای عمل می نمایند

به گزارش پایگاه خبری افق بافق؛ بسیاری از افراد جامعه شاغل هستند و باید برای گذران امورات خودکار کنند، ولی برخی از افراد را می بینیم که در کار خود غرق شده اند و اولویت زندگی آن ها کارشان است . این افراد به کار اعتیاد دارند ؛ کار سنگین حتی اگر لذت بخش هم باشد می تواند فشارزا بوده و زندگی خانوادگی ، شخصی و سلامتی فرد را تحت تاثیر قرار دهد .
افراد پر کار و افراد معتاد به کار با هم فرق دارند ، به این معنی که افراد پر کار آسیبی به خود و خانواده خود نمی رسانند ولی اعتیاد به کار برعکس است و پیامدهای منفی زیادی به دنبال دارد. در تقویم میلادی14تیرماه، روز اعتیاد به کار نام گذاری شده است. به همین مناسبت خبرنگار افق بافق به سراغ تنی چند از همشهریان عزیز بافق رفته و به گفتگو پرداخته که در ادامه خواهید خواند:

“رنجبر” در ابتدای گزارش با ما همراه شد و گفت: به عنوان راننده در شرکت سنگ آهن کار می کردم و در حال حاضر بازنشسته هستم.
وی در پاسخ به این سوال خبرنگاران که چقدر در زمینه شغلی متعهد و مسئولیت پذیر بوده اید، افزود: تعهد و جدیت از مهم ترین ارکان شغلی بنده محسوب می شد و کوچکترین سهل انگاری سبب بروز مشکلات می شد.
رنجبر در ادامه افزود: در هر زمینه شغلی خوشبختانه افراد متعهد و مسئولیت پذیر به فعالیت می پردازند که با روی گشوده پذیرای ارباب رجوع بوده وخدمت خالصانه انجام می دهند و متقابلا افرادی هم هستند که به گونه ای دیگر بوده و برخورد مناسبی با ارباب رجوع ندارند.
وی در پاسخ به این سوال که” به نظر شما در شهرستان بافق کدام اداره یا کارمند مسولیت پذیر بوده و مراجع کنندگان خود را با روی گشوده پذیرا هستند؟” گفت: برای انجام کاری به شرکت گاز مراجعه نمودم و یکی از کارمندان کارم را بدون معطلی انجام داد و از وی سپاسگزارم.

عملکرد مطلوب بنده ممکن بود برای بعضی از سرپرستان کاری حائز اهمیت نباشد
“حسین تفکری” بازنشسته بخش انبار داری سنگ آهن گفت: بنده در زمان اشتغال خود، از جان و دل و با همه توان فعال بوده و سعی می نمودم به بهترین صورت فعالیت خود را انجام دهم با این وجود عملکرد مطلوب بنده ممکن بود برای بعضی از سرپرستان کاری حائز اهمیت نباشد که این مطلب نیز برای بنده اهمیتی نداشت و تلاش می نمودم که به بهترین صورت فعالیت خود را انجام نمایم .
حسین تفکری در ادامه از عملکرد شرکت سنگ آهن و وعده هایی که به بازنشستگان داده شده و اجرایی نشده ابراز گلایه مندی نمود.

ساعت کار در این اداره  مشخص نیست
وی در ادامه عنوان کرد: برای حل مشکلی که برایم پیش آمده بود به شورای حل اختلاف مراجعه نمودم؛ که با صحنه جالبی مواجه شدم، ساعت 9ونیم صبح بود و درب اداره باز؛ اما درب همه اتاق ها قفل بوده و هیچ کس پاسخگو نبود. بعد از مدتی انتظار در سالن اداره، فردی وارد سالن شد و ماجرا را برایش توضیح دادم که بیان کرد ساعت کار در این اداره مشخص نیست و هر زمان که کارمندان تمایل دارند در محل کار حضور می یابند.
وی از عملکرد مطلوب یکی از کارمندان اداره تامین اجتماعی و بانک ملی ابراز رضایت مندی نمود.

برخی از مسئولان در امور اداری سلیقه ای عمل می نمایند
تفکری در ادامه از عملکرد برخی از ادارات ابراز نارضایتی نمود و عنوان کرد: متاسفانه برخی از مسئولان در امور اداری دخالت نموده و سلیقه ای عمل می نمایند.
وی افزود: در زمان تصدی یکی از مدیران سنگ آهن، مسئولین سلیقه ای عمل نموده و مدیر عامل بومی را که اکثریت کارگران از وی رضایت داشتند، از سمت مدیریت خلع نمودند. مگر دولت مردمی نیست پس چرا سلیقه ای عمل می نمایند.
وی در پایان از مشکلات خود گفت: یک سال است که در نوبت وام بوده، اما هنوز وامی به بنده تعلق نگرفته است.
وی عنوان کرد: برگزاری جشن ها و مراسمات و شادکردن مردم بسیار ارزشمند است؛ اما انتظار ما از مسئولین این است که به وضعیت بازنشستگان رسیدگی کرده و حلال مشکلاتشان باشند.
یکی دیگر از شهروندان که تمایلی به معرفی خود نداشت؛ با لبخندی ملایم گفت: در این شهرستان مگر فردی هم است که به کارش اعتیاد داشته باشد؛ اگر مجبور به انجام کار در زمان خود نباشند به روز دیگری موکول خواهند کرد.
وی در ادامه گفت: افرادی هستند که واقعا مسئولیت کار خود را پذیرفته و سعی می کنند به بهترین نحو کار خود را انجام دهند هر چند در این شهر ناشناس و گمنام ماندند.

نبود نظارت کافی بر کارمندان
وی افزود: علت اینکه افراد به کار خود زیاد پایبند نیستند نبود نظارت کافی بر کارمندان مخصوصا شرکت های معدنی است؛ برخی فقط در محل کار خود حضور دارند و می گویند کار انجام دهیم و یا ندهیم فرقی نمی کند و همین حقوق را دریافت می‌نماییم.
وی بیان کرد: وقتی افرادی در محل کار خود همان 8 ساعت کاری خود را نیز کار انجام نمی دهند و علاوه بر آن 100 تا 150 ساعت هر ماه اضافه کاری در نظر می گیرند مشخص است که برای کارمند مهم نیست و هیچ انگیزه ای برای کار ندارد و می گوید دیگران هم که کاری انجام نمی دهند چرا من انجام دهم.
یکی دیگر از خانم ها که 40 سال سن داشت گفت: برخی از افرادی که مشغول به کار شدند دانش انجام کاری را ندارند به دلایلی که اغلب از آن آگاه هستند صاحب پست شده اند.
وی در ادامه بیان کرد: در اداره هایی که مجبور به کار هستند شاید عده ای مسئولیت پذیر باشند و حتی کم کاری های همکاران خود را به جان بخرند؛ اما به این افراد توجه ای نمی شود و باعث نارضایتی فرد می گردد و کم کم خسته شده و بازده ای وی نیز کاهش می‌یابد.

گزارش: حدیث عباسی-حدیثه امیریان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا