بافق میزبان پانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر بچه‌های مسجد

به گزارش پایگاه خبری افق بافق، پانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر بچه های مسجد، در شهرستان بافق آغاز به کار نمود. عصر روز سه شنبه، ۱۸ اردیبهشت‌ماه، گلزار شهدای گمنام بافق حال و هوای دیگری داشت. مراسم افتتاحیه با حضور مسئولین و هنرمندان در گلزار شهدای گمنام رنگ و بویی معنوی به خود گرفت.
در این مراسم، “کوروش زارعی” مدیر مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری، مصطفی موتورچی، دبیر این جشنواره‌، روح‌ا…کوشا مقدم، مسئول اجرائی جشنواره، حسام سالکی، رئیس حوزه هنری استان یزد، ابوالقاسم دهقان فرماندار بافق، حجت‌الاسلام ‌هادی سمتی، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی بافق حضور داشتند.‌ همچنین چهره های نام آشنای هنر تئاتر، اعظم بروجردی‌، الهام چرخنده و وفا طرفه به عنوان اعضای تیم داوری جشنواره، اساتید هنری همچون نصرا… قادری، حسین فدایی حسین‌، محمدرضا آزاد به چشم می خورد.
در حاشیه مراسم فرصتی دست داد تا خبرنگار هفته نامه افق کویر به گفتگو با کوروش زارعی بازیگر و مدیر مرکزی هنرهای نمایشی بپردازد که در ادامه خواهید خواند:

جشنواره سراسری تئاتر بچه های مسجد بعد از 4 سال وقفه از سر گرفته شد
کوروش زارعی گفت: پانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر بچه های مسجد، پس از 4 سال وقفه از سر گرفته شد. در این مدت فرصتی مغتنم دست داد تا بازنگری هایی صورت بگیرد. در این بازنگری، سند تحول و چشم انداز 9 ساله نوشته شد و آموزش ها و کارهای زیر بنایی زیادی صورت گرفت و اکنون به سال دوم سند چشم انداز قدم نهادیم. پس از دو سال از شهرها و روستاهای مختلف 800 گروه نمایشی که در این میان 200 گروه از روستاها، آثار فاخر و ارزشمند خود را به جشنواره ارسال نمودند.
زارعی ادامه داد: بعد از 4 سال آموزش و کارهای زیربنایی و تولیداتی که در محرابیان 1و2 داشتیم، هنرمندان نیاز به انگیزه بیشتری داشتندکه استعدادهایشان بروز و ظهور پیدا کند. در جشنواره پانزدهم، 180 اثر نمایشی از سراسر کشور به دبیرخانه ارسال و 45 اثر در مرحله بازبینی فیلم انتخاب و به مرحله بازبینی زنده ارسال شدند، کارشناسان ما به نقاط مختلف کشور سفر کردند و از بین 45 اثر 14 اثر از 10 استان برگزیده شد.

در شهرستان بافق هنرمندان مستعد زیادی حضور دارند
وی اظهار نمود: در جشنواره پانزدهم، ” دکتر اعظم بروجردی” نویسنده و کارگردان تئاتر، “وفا طرفه” کارگردان، بازیگر و مدرس دانشگاه و الهام چرخنده بازیگر و کارگردان سینما و تئاتر، به عنوان داور حضور داشته و آثار برگزیده، به جامعه هنری معرفی خواهند شد. وی افزود: در شهرستان بافق استعدادها و هنرمندان زیادی در حوزه هنرهای نمایشی وجود دارد که در صورت کسب آموزش های لازم، می توانند در آثار سینمایی و تلویزیونی حضور داشته باشند.

برگزاری کارگاه آموزشی تئاتر با حضور اساتید برجسته کشوری در بافق
مدیر مرکز هنرهای نمایشی تصریح کرد: در کنار برگزاری جشنواره تئاتر بچه های مسجد، کارگاه آموزشی تئاتر با حضور دکتر نصرا… قادری از نمایشنامه نویسان و نویسندگان معاصر و سید حسین فدایی حسین نمایش نامه نویس مدرس و کارگردان تئاتر خلاق و تئاتر دفاع مقدس برای جوانان علاقه مند به هنر در بافق برگزار خواهد شد.

شهرستان بافق از موقعیت جغرافیایی مطلوبی برای ساخت آثار تاریخی برخوردار است
وی در پاسخ به این سوال که شهرستان بافق را به منظور ساخت آثار تاریخی چگونه ارزیابی می کنید پاسخ داد: بافق بواسطه جغرافیای بکر و منحصر به فرد خود، از موقعیت مطلوبی به منظور ساخت کارهای تاریخی و صدر اسلام برخوردار می باشد، ساخت مجموعه روز واقعه و صحنه هایی از فیلم سلمان فارسی، گواه این مدعاست.

اقبال مردم از تئاتر و مجموعه های آیینی زیاد است
زارعی عنوان نمود: مردم شعر و تئاتر ومجموعه های آیینی را از آنجایی که برآمده از دل تاریخ بوده ، سندیت داشته و به واقعیت نزدیک است دوست دارند، این مدعا در مجموعه امام علی(ع)، اصحاب کهف، مختار نامه، یوسف پیامبر(ص) و … اثبات شده است . همچنین بسیاری از آثار تاریخی در کشورهای عربی و بسیار دیگر از کشورها مورد استقبال مردم قرار گرفته و اقبال مردم از کارهای تاریخی و آیینی بسیار زیاد است، دنیا تشنه این آثار ارزشمند بوده و ایران پیشتاز در ساخت فیلم های تاریخی است.

ادامه نسل پیامبران از نوادگان لاوی
وی در مورد نقش خود در مجموعه یوسف پیامبر عنوان نمود: در نقش “لاوی” برادر بزرگ یوسف پیامبر ایفای نقش نمودم. برادری که نگذاشت یوسف کشته بشود و بین 10 برادر دیگر به یوسف علاقه بیشتری داشت و بخاطر اقدامی که لاوی انجام داد و نگذاشت برادرانش یوسف را بکشند نسل پیامبر زاده ها وپیامبران بعدی از نوادگان لاوی ادامه یافت.
زارعی در پایان عنوان نمود: از مسئولین شهر و دیگر عزیزان که نهایت همکاری را با ما داشته اند، سپاس گزاری می کنیم.

حکیمه السادات میرمحمدی حدیثه امیریان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا