اقتدار ایران اسلامی در هفته دفاع مقدس

در هفته دفاع مقدس قرار داریم؛ هفته ایی که هر ساله برگزار می شود تا رشادت و دلیری دلیرمردان بیان شود؛ کسانی که از جان و مال خود گذاشتند تا درخت انقلاب اسلامی ریشه دار شود.
در 31 شهريور 1359 حکومت بعثي عراق با قصد و اراده قبلی و با رویکرد برانداختن نظام تازه متولد شده جمهوري اسلامي، جنگي با قساوت هر چه تمام تر، علیه ايران اسلامي آغاز کرد. صدام حسين، رييس جمهور عراق با حضور در برابر دوربين‌هاي تلويزيون عراق، قرارداد 1975 الجزاير را پاره کرد و رسما تجاوز دولتش را به خاک ايران اعلام نمود.
حال پرسش این است چرا هر ساله این هفته گرامی داشته می شود؟ و آیا نیاز هست تا هر ساله قصه پرغصه و حوادث تلخ آن روزگاران بیان گردد یا خیر؟ در پاسخ به این دو پرسش باید گفت؛ هفته دفاع مقدس که از سی و یک شهریورماه الی ششم مهرماه برگزار می شود یادآور حمله وحشیانه رژیم بعثی عراق به فرمان صدام حسین است. فردی که در کودتایی در سال 1968 میلادی به قدرت رسید و زمام کشور عراق را بدست گرفت و تلاش کرد تا خود را به عنوان زعیم کشورهای عرب در منطقه قلمداد کند. صدام با این فکر که سردار قادسیه است در خیال خام خود این تصور را داشت که پنج روزه ایران را تصاحب خواهد کرد. از دیگر سو در ایران، انقلاب اسلامی به پیروزی رسیده بود و مردم طعم آزادی را می چشیدند! وقتی که حمله آغاز شد مردم با همان روحیه انقلاب اسلامی سال 1357 به جبهه های نبرد حق علیه باطل شتافتند و رژیم متجاوز بعث عراق که با کمک قدرت های جهانی و همراهی برخی از کشورهای عرب قصد فتح ایران را داشتند از مرزهای خود بیرون کردند. این دفاع 8 سال طول کشید و در این راه خون جوانان زیادی از وطن بر زمین ریخته شد؛ حتی برخی جانباز شدند و بعضی به اسارت نیروهای اشغالگر بعث عراق؛ درنتیجه این هفته گرامی داشته می شود تا خاطره این دلیرمردی پدران و برادران ما زنده بماند. اما در پاسخ به پرسش دوم که آیا نیاز است تا قصه این داستان تجاوز به مرزهای ایران هر ساله تکرار شود؟ باید گفت: نه تنها این داستان لازم است تا تکرار شود؛ بلکه به انحای مختلف می بایست به نسل فعلی امروز اعلام کرد تا بداند این آرامش و عزت و سربلندی ایران اسلامی مدیون جانفشانی های چه کسانی است؟ شاید بشر فراموش کند و صد البته اسیر زندگی روزه مره شده باشیم؛ ولی نباید نسل فعلی نداند که پدر بزرگ ها در جبهه ها چه حماسه هایی آفریدند تا او با خیال راحت به درس خواندن، بازی و تفریح بپردازد.
در پایان این که؛ این هفته متعلق به فرد یا اداره یا نهاد خاصی نیست؛ بلکه باید تمامی نهادها و ارگان ها و اقشار مختلف مردم تلاش کنند تا این هفته با شکوه تمام تر برگزار شود تا همچنان اقتدار و توانمندی ایران اسلامی به نمایش گذاشته شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا