استاندار یزد در جمع رسانه‌های بافقی: لزوم بورسی شدن سنگ آهن بافق به شرطها و شروطها/دو درصد فروش معادن حق مسلم مردم بافق است

استاندار یزد بورسی شدن را یک ضرورت برای سنگ آهن بافق با سه شرط هزینه‌کرد پول تامین شده از این طریق صرفاً در طرح‎های توسعه‌ای بافق، تعیین تکلیف تعهدات قبلی و سهام ترجیحی کارگران دانست و اظهار کرد: بحث دو درصد فروش معادن فرمان حضرت امام(ره) و حق مسلم مردم بافق است و استمرار آن را دنبال می‎کنیم.

به گزارش پایگاه خبری افق بافق به نقل از ایسنا یزد، «مهران فاطمی» شامگاه هفدهم فروردین ماه در نشست با خبرنگاران و فعالان فضای مجازی شهرستان بافق که در قالب سلسله نشستهای استاندار با خبرنگاران شهرستانی در سال جاری برگزار می‎شود، اظهار کرد: خوشبختانه فضای رسانه‌ای در شهرستان بافق، فضایی متفاوت با دیگر شهرستانهای استان است و امیدواریم این نشست باعث همدلی و همزبانی بیشتر و تنویر افکار عمومی در شهرستان شود.

وی در بخشی ار سخنانش اظهار کرد: بافق علاوه بر ظرفیتهای معدنی، دارای ظرفیتهای غنی دیگری در حوزه‌های کشاورزی، علمی، فرهنگی و غیره است که باید به این حوزه‌ها نیز اهتمام شود.

استاندار در مورد تاخیر در بهره برداری بیمارستان بافق نیز گفت: سوالی که در مورد این بیمارستان وجود دارد این است که علی‌رغم این عدد و رقم‌های مالی در شهرستان بافق چرا این بیمارستان طی ۹ سال گذشته بلاتکلیف مانده است؟

وی افزود: با وجود تمام محدودیتهای مالی استان، ۱۰۰ میلیارد تومان برای این طرح منظور شده و در این باره نیز به عهد خود عمل کردیم و اعتبار را تخصیص دادیم ولی طرح با مشکل پیمانکار غیرتوانمند مواجه شد که نیاز است یا آن را خلع ید کنیم یا در همین مسیر ادامه دهیم.

ایجاد ستاد هماهنگی اقتصادی مردمی در استان یزد
استاندار در مورد موضوع تامین خوارک سنگ آهن از طریق معدن چاه گز نیز گفت: معادن جزو انفال است و دارای قوانینی است که خارج از آن نمی‌توان تصمیم گرفت لذا در قالب مزایده واگذار و بهره برداری می‌شوند و این که خوراک یک مجموعه از طریق فلان معدن تامین شود، خارج از اختیارات مسئولان استان است ولی با این حال موضوع را از طریق شورای امنیت در حال پیگیری داریم و مزایده این معدن نیز متوقف شده است.

وی با بیان این که هزینه خط انتقال آب دریا به استان از طریق فروش معدن چاه گز تامین می‌شود، تاکید کرد: از آب دریا همه استان منتفع می‌شوند همانگونه که اکنون نیز آب بافق و بهاباد نیز از خط اول انتقال تامین می‌شود.

فاطمی عنوان کرد: هرچند برخی از مدیران استانی، بافقی هستند ولی قطعاً بدون تفکیک شهرستانی، از تمام نخبگان و فرهیختگان توانمند استان در حوزه‎های مدیریتی استفاده می‌کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنانش یادآور شد: از تمام مدیران کل و شهرستانی برگزاری نشستهای خبری را خواستاریم و موضوع  ادارات خانوادگی را نیز بررسی خواهیم کرد.

استاندار همچنین گفت:۷۰ درصد اعتبار جاده بافق – بهاباد توسط دولت و ۳۰ درصد توسط معادن تامین می‎شود لذا در حال پیگیری ماده ۲۳ این طرح هستیم.

وی در مورد معلمان خرید خدماتی گفت: یزد از مطالبه‌گران اصلی این موضوع است و باز هم پیگیریم ولی تصمیم کلی در این باره را وزارت آموزش و پرورش باید اخذ کند.

فاطمی درخصوص موضوع مردمی کردن اقتصاد نیز در پایان گفت: ستادی در استان با عنوان «سهام» یا «ستاد هماهنگی اقتصادی مردمی» راه اندازی شده و برای تحقق شعار سال برنامه‌ریزی خواهد کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا