برای تیراندازی امکانات کافی و ذهنی باز لازم است

 به گزارش پایگاه خبری افق بافق، تیراندازی با کمان از ورزش های مورد علاقه بانوان در بافق شده است و در سالیان اخیر این بانوان بودند که افتخاراتی برای خود و شهرشان رقم زده اند؛ با همه افتخارات، مشکلاتی هنوز سر راه این ورزشکاران هست. در این شماره به سراغ «الهه السادت حسینی» رفته تا از موفقیت ها و انتظاراتش با خوانندگان عزیز بگوید.
او از سال 1396 فعالیت خود، در رشته تیراندازی با کمان را شروع کرد و اکنون به مدت 6 سال است که به صورت حرفه ای فعالیت می کند. 9 مقام را در کارنامه خود دارد؛ دو مقام کشوری شامل لیگ سنگ آهن در سال گذشته و مقام دومی سال 1397 در بوشهر و در مسابقه دیگری که در سال 1398 در استان یزد برگزار شد مقام چهارمی درجه(رنکینگ) کشوری را کسب نمود و در چند مسابقه دیگر که مقام دومی را در کرمان، مشهد، یزد و … بدست آورد.

افق بافق: اکنون چه فعالیتی دارید؟
در حال حاضر، به فعالیت در رشته تیراندازی مشغول هستم و موفق به کسب مدرک داوری و مربیگری شده ام. قرار بر این بود که بعد از کسب مدرک مربیگری به عنوان مربی باشگاه آهن بکارگیری بشوم که هنوز خبری نیست و در حال حاضر نیز به تیراندازی با کمان فعالیت داشته و در تیم خاصی فعالیت نمی کنم.

قولهایی که تحقق نیافت
بنده با هزینه خود در مسابقات شرکت می نمایم که الان چند ماه است که به دلیل شرایط مالی شرکت نکرده ام و مجبور هستم، هفته ای 2تا3 روز با ماشین شخصی خودم به یزد بروم. چند باری از باشگاه سنگ آهن درخواست نمودم که هدف(سیبل) و پایه با زمین در اختیار من بدهند که تاکنون محقق نشده است.

افق بافق: ورزش را از چه زمانی آغاز نمودید؟
از سال 1396 و در سن 26 سالگی ورزش را شروع نمودم. می دانید که در تیراندازی سن و سال مطرح نیست و تا زمانی که فرد قدرت بدنی آن را داشته باشد که چله کمان را بکشد؛ می تواند به این ورزش بپردازد. برای تیراندازی، شرایط مناسب، امکانات کافی و ذهنی باز و بدون دغدغه لازم است.

افق بافق: چگونه شد که به این ورزش علاقه مند شدید؟
به صورت کاملا اتفاقی به این ورزش روی آوردم و برایم جالب بود که در این سن می توانستم ورزش را آغاز کنم.

افق بافق: اگر از سن پایین تر این ورزش را شروع کرده بودید، بهتر نبود؟
قطعا هر چه از سن پایین تر ورزش را شروع کرده و تمرین داشته باشیم موفقیت بیشتری کسب خواهد شد ولی در رشته تیراندازی فیزیک بدن، استخوان بندی و آرامش ذهنی اهمیت دارد.

افق بافق: آیا ازدواج کرده اید؟
بله! ازدواج کرده و صاحب یک پسر16ساله و 10 ساله هستم. در هر کاری سختی هایی وجود دارد؛ ولی سعی کردم که ورزش مانع از زندگی شخصی من نشود.

افق بافق: برای مسابقات چه امکاناتی مورد نیاز است؟
برای مسابقات کشوری هزینه رفت و آمد بسیار بالا است. هزینه اسکان افزایش یافته و تجهیزات و لوازم باید از استاندارد کافی برخوردار باشد و اگر یکی از تجهیزات ناقص باشد؛ به ویژه تیر با مشکل روبرو می شویم و اگر تیر بشکند باید جایگزین آن وجود داشته باشد تا به مسابقه ادامه داد.
شرایط دگرگون شد

افق بافق: آیا در رشته تیر و کمان استعدادیابی صورت می گیرد؟
بله! در شهرستان بافق استعداد تیراندازی زیاد داریم. بافق مردمانی پرتلاش و با تعصب دارد و در همه رشته های ورزشی موفق هستند و در تیراندازی نیز ورزشکاران بافقی عملکرد مناسبی داشتند؛ ولی از زمانی که رئیس هیئت تغییر کرد، شرایط دگرگون شد و اگر یک مربی خوب وجود داشته باشد؛ قطعا در یک سال نتیجه دلخواه حاصل می شود.

در بافق فضای مناسبی برای تیراندازی وجود ندارد

افق بافق: چرا خودتان با توجه به داشتن مدرک مربی گری برای جذب شاگرد اقدامی نمی کنید؟
بنده مدرک مربی گری را دارم؛ ولی هنوز استقبالی صورت نگرفته است و من چون خودم به تیراندازی پرداخته ام، امکان آموزش و مربی گری با توجه به مشغله بنده وجود ندارد. در بافق فضای مناسبی برای تیراندازی وجود ندارد که بتوانم شاگرد جذب نمایم؛ چون باید فضای آرامی وجود داشته باشد که تیراندازی نیاز به تمرکز دارد و در جای شلوغ و پرتردد امکان تیراندازی نیست. از اداره ورزش و جوانان درخواست زمین کردم، گفته شد که مدرک مربی گری نیاز هست؛ ولی اعلام شده هنوز زمین مناسبی وجود ندارد! رئیس هیئت داریم؛ ولی نزدیک به 2 سال هست که دیداری با وی نداشتیم که صحبتی در این مورد صورت بگیرد و در زمان سرپرست جدید، مسابقه ای برگزار نشده است در صورتی که ما کماندار داریم.

در تیراندازی استعداد های زیادی در بافق وجود دارد

افق بافق: چرا در مسابقات هانگژو نتوانستید حضور پیدا نمایید؟
در مسابقات هانگژو سطح رقابت خیلی بالا است و باید کمانداران از سطح خیلی خوبی برخوردار باشند و بنده الان نزدیک به یک سال است که نتوانسته ام در مسابقات شرکت نمایم و باشگاه سنگ آهن از زمانی که لیگ1401 را داد، هیچ حمایتی از جانب باشگاه صورت نگرفت. در تیراندازی استعداد های زیادی در بافق وجود دارد که به دلیل اینکه حمایت مالی از آنها صورت نمی گیرد نمی توانند در مسابقات حضور داشته باشند و باشگاه آهن چون حامی مالی بود فقط توانست یک نفر را به مسابقات اعزام کند

افق بافق: چه انتظاری از مسئولین دارید؟
انتظار دارم یک زمین مناسب و یک هدف(سیبل) و پایه خوب در اختیار من قرار دهند. هزینه خرج کمان زیاد است و من نمی توانم هزینه آن را تامین نمایم. از مسئولین انتظار دارم از من حمایت کنند که بتوانم این ورزش را ادامه بدهم.

افق بافق: سخن پایانی:
تیراندازی با کمان در بافق می تواند سطح خیلی بالاتری داشته باشد. المپیاد ورزشی در تبریز در اخر شهریور ماه برگزار شد که از بافق ورزشکاری حضور نداشت؛ در صورتی که در سال های گذشته ورزشکاران در بافق شرکت کرده و مقام می آوردند.

افق بافق: از حضور شما در هفته نامه افق کویر تشکر می شود و انشاا… که با انعکاس این گفتگو، تا آنجا که امکان دارد، مشکلات شما و همه ورزشکاران علاقه مند حل شود. نتیجه ای که می توان از این مصاحبه گرفت؛ این است که شما ورزشکاری هستید که با هزینه شخصی خود در تمرینات شرکت می کنید؛ به دلیل این که بافق زمین مناسبی ندارد تا در اختیار شما قرار بدهد و زمین موجود هم در اختیار بخش خصوصی است. قطعا اداره ورزش و جوانان بافق هم در این زمینه تدابیر لازم را در نظر خواهد داشت. هفته نامه افق کویر به سهم خود در شماره های آتی، پاسخ مسئولان و نظرات آنان در این زمینه را به دلیل این که این گفتگو طولانی نشود، درج خواهد کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا