۱۰ هزار جلد کتاب “ایثار و شهادت” در کتابخانه‌ تخصصی یزد جمع‌آوری شد

به گزارش پایگاه خبری افق بافق به نقل از ایرنا؛  مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس یزد گفت: ۱۰ هزار جلد کتاب در حوزه ایثار و شهادت در قالب کتابخانه تخصصی در استان جمع آوری شده که در خدمت علاقه مندان و پژوهشگران است .

سرهنگ ” منصور زارع ” روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: کتاب‌های این مرکز تخصصی با موضوعات مختلف تاریخی، عملیات‌ها، داستان، شعر، خاطره، زندگینامه و کتب مرجع و ماخذ سالانه برای استفاده عموم مردم آماده همکاری و ارائه خدمات است.

وی به اهمیت فرهنگ مکتوب در جامعه به خصوص در حوزه ایثار و شهادت در استان اشاره کرد و ادامه داد: کتابخانه تخصصی دفاع مقدس با هدف ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در بین اقشار مختلف به خصوص دانش آموزان فعالیت دارد.

این مسئول بیان کرد: برای گسترش فعالیت این کتابخانه و ارتقای اقدامات آن به همکاری و ارائه نظرات و پیشنهادات رزمندگان و بسیجیان دوران هشت سال دفاع مقدس نیاز است که اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های فاع مقدس یزد همکاری می‌کند.

زارع بیان کرد: تمامی رزمندگان و یادگاران هشت سال دفاع مقدس برای تقویت کتابخانه تخصصی ایثار و شهادت و استفاده عموم مردم از آن نسبت به تحویل کتاب و سایر محصولات فرهنگی اقدام کنند.

وی یادآور شد: کتابخانه تخصصی حوزه دفاع مقدس یزد واقع در بلوار شهید تیمسار فلاحی کوچه ۱۱ اداره‌کل حفظ آثار دفاع مقدس از ساعت هفت الی ۱۴ آماده خدمات رسانی به عموم است که اقشار مختلف می‌توانند از این مکان برای برنامه‌های خود استفاده کنند.

بر اساس آمار موجود پنج میلیون ایرانی در جنگ تحمیلی شرکت کردند که از این تعداد افزون بر ۲۲۰ هزار نفر به شهادت رسیدند. از میان شهدای جنگ تحمیلی، ۱۶ هزار نفر در جریان بمباران مناطق مسکونی به شهادت رسیدند و بقیه در جبهه های نبرد شهید شدند.

در دفاع مقدس ۸۵ هزار نیروی بسیجی و ۴۸ هزار ارتشی ، ۳۳ هزار دانش آموز و سه هزار و ۵۰۰ دانشجو به فیض شهادت نایل آمدند.

در این دوران ۸۸ مسیحی، ۱۸ کلیمی و ۹ زرتشتی در دفاع از خاک میهن خود شهید شدند و ۲ هزار تبعه غیرایرانی نیز با حضور در جبهه های نبرد در مقابل عراق به شهادت رسیدند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا